Kontroler do silnika 200W |
Autor |
Wiadomość |
Stefan1
początkujący
Dołączył: 22 Lis 2017 Posty: 7 Skąd: Świdnica
|
Wysłany: Śro 22 Lis, 2017 Kontroler do silnika 200W
|
|
|
Jak w temacie. Posiadam rower elektryczny z silnikiem szczotkowym CE YPS01 24V 200W. Jaki będzie pasował do tego silnika sterownik razem z wyświetlaczem, którym można też regulować prędkość? |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 23 Lis, 2017
|
|
|
Jeszcze nie widziałem kontrolerów do silników DC z wyświetlaczem do wspomagania.
Zwykły kontroler DC do obsługi manetki powinien wystarczyć, a woltomierz cyfrowy do pokazywania napięcia akumulatora w zupełności ci wystarczy. Zamiast PAS możesz wspomagać się odpowiednim przekręceniem manetki. Też to zdaje egzamin. |
|
|
|
|
Stefan1
początkujący
Dołączył: 22 Lis 2017 Posty: 7 Skąd: Świdnica
|
Wysłany: Czw 23 Lis, 2017
|
|
|
zeeltom napisał/a: | Jeszcze nie widziałem kontrolerów do silników DC z wyświetlaczem do wspomagania.
Zwykły kontroler DC do obsługi manetki powinien wystarczyć, a woltomierz cyfrowy do pokazywania napięcia akumulatora w zupełności ci wystarczy. Zamiast PAS możesz wspomagać się odpowiednim przekręceniem manetki. Też to zdaje egzamin. |
Dzięki za odpowiedź. Dokładnie chodziło mi o nie wyświetlacz a sterownik z potencjometrem i kilkoma diodami informującymi o stanie baterii i użytej mocy silnika. Manetka raczej odpada. Chciałbym jednak zakupić sterownik jak wcześniej, z potencjometrem. Jeżeli chodzi o kontroler DC to trochę to jest dziwne, bo ma wszystkie przewody jak ze sterownika BLDC. Nawet nie wiem czy mój rower ma czujniki halla. W necie znalazłem identyczną fotkę sterownika. Dodam zdjęcie.
Sterownik kable.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 462 raz(y) 215,6 KB |
|
|
|
|
|
tkoko
prezes
Pomógł: 19 razy Dołączył: 26 Lut 2015 Posty: 684 Skąd: Czechowice-Dz
|
Wysłany: Czw 23 Lis, 2017
|
|
|
Zamiast manetki możesz dać potencjometr 1 - 5 kOm. A sterownik masz do DC gdyż ma tylko 2 przewody do silnika. Reszta złączek jest "typowa" tak dla DC jak i BLDC. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 24 Lis, 2017
|
|
|
Skoro manetka odpada, to po co ci potencjometr? |
|
|
|
|
Stefan1
początkujący
Dołączył: 22 Lis 2017 Posty: 7 Skąd: Świdnica
|
|
|
|
|
tkoko
prezes
Pomógł: 19 razy Dołączył: 26 Lut 2015 Posty: 684 Skąd: Czechowice-Dz
|
Wysłany: Sob 25 Lis, 2017
|
|
|
1. Wszystkie sterowniki mają gniazdo do hamulca.
2. Sterowniki z PAS'em działają i na samej manetce, lecz są też sterowniki z manetką, które nie działają bez PAS'a.
3. Sterownik ma tylko gniazdo manetki i hamulców, więc tego przycisku nie masz jak podłączyć do sterownika. Być może na płytce są odpowiednie "punkty" które można by wykorzystać. |
|
|
|
|
Stefan1
początkujący
Dołączył: 22 Lis 2017 Posty: 7 Skąd: Świdnica
|
|
|
|
|
tkoko
prezes
Pomógł: 19 razy Dołączył: 26 Lut 2015 Posty: 684 Skąd: Czechowice-Dz
|
Wysłany: Sob 25 Lis, 2017
|
|
|
Ten "sterownik prędkości" to manetka kciukowa (throtlte), i połączysz ją zarówno z tym jak i wcześniejszym sterownikiem. Musisz tylko zmienić wtyczkę, bo w tej manetce masz "małą" wtyczkę, podczas gdy w sterownikach masz "dużą" wtyczke.
Co do ilości wtyczek (funkcji), to wszystko zależy czego oczekujesz od sterownika. |
|
|
|
|
Stefan1
początkujący
Dołączył: 22 Lis 2017 Posty: 7 Skąd: Świdnica
|
Wysłany: Pon 11 Gru, 2017
|
|
|
Witam ponownie.
Zakupiłem sterownik i manetkę kciukową do mojego roweru i teraz mam wielki problem, ponieważ muszę to teraz wszystko podłączyć. Sterownik ma całkowicie inne wtyczki. O ile podłączenie motoru i baterii nie będzie raczej problemem tak podłączenie hamulców i manetki będzie dużym wyzwaniem. Kompletnie nie wiem jak mam to podłączyć. Dla przybliżenia mojego problemu, dodam zdjęcie nowego sterownika i stare okablowanie, które mam w rowerze.
Sterownik.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 539 raz(y) 7,14 MB |
Kabel.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 466 raz(y) 3,89 MB |
|
|
|
|
|
sirgregs
prezes
Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Paź 2015 Posty: 933 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pon 11 Gru, 2017
|
|
|
Dostałeś wraz ze sterownikiem jakikolwiek papierek z opisem wtyczek?
Manetkę masz w rowerze czy luzem kupioną dodatkowo?
Żeby rower znowu jeździł potrzebujesz podłączyć słownie 7 przewodów do sterownika:
- akumulator - 2 przewody
- silnik - 2 przewody
- manetka - 3 przewody
i można jechać. |
|
|
|
|
Stefan1
początkujący
Dołączył: 22 Lis 2017 Posty: 7 Skąd: Świdnica
|
Wysłany: Sob 16 Gru, 2017
|
|
|
Opis połączeń wtyczek dostałem. Tylko teraz mam problem jaki to jest rodzaj/nazwa wtyczek, ponieważ chcę je dokupić i połączyć? |
|
|
|
|
sirgregs
prezes
Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Paź 2015 Posty: 933 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Sob 16 Gru, 2017
|
|
|
Kup kilka złączek Wago 221.
Wywal oryginalne wsuwki/wtyczki i połącz wszystko na Wago. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 16 Gru, 2017
|
|
|
Ja wolę lutować przewody, niż kombinować z wtyczkami.
Chyba, że to jest komplet i wszystkie wtyczki pasują do siebie.
Nieraz przewody są długie i jest ich dużo, nie mieszczą się w pudełku dla sterownika, to wtedy obcinam i lutuję bez wtyczek. Lutowanie jest najpewniejszym połączeniem. |
|
|
|
|
Stefan1
początkujący
Dołączył: 22 Lis 2017 Posty: 7 Skąd: Świdnica
|
Wysłany: Nie 17 Gru, 2017
|
|
|
Przewody polutowałem zgodnie ze schematu, ale obracając rower kołami do góry, zobaczyłem trzy przewody koloru czarnego czerwonego i zielonego chyba czujnika PAS. Owe przewody wychodziły od czujnika umieszczonego koło zębatki. A ja zamówiłem sterownik bez PAS! Rower nie reaguje. Teraz mam pytanie, czy musi być podłączony PAS jeżeli taki w rowerze posiadam czy można bez? Pewnie ponownie muszę zamówić kontroler z tym czujnikiem. |
|
|
|
|
|