|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Romet CRS 50 ---> EV |
Autor |
Wiadomość |
berla
młodzik
Pomógł: 1 raz Wiek: 38 Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 59 Skąd: Leszno
|
Wysłany: Śro 25 Sie, 2010 Romet CRS 50 ---> EV
|
|
|
Śledzę forum już wiele czasu, czytam wszystko co napiszecie i rozmyślam...
Jest to temat czysto teoretyczny bo od tego co zostanie tu napisane zależy powodzenie i realizacja projektu
Chciałbym porzucić samochód jako środek transportu (głównie do pracy) na rzecz ekologicznego EV i jednocześni czegoś niespotykanego w moim mieście... Do rzecy:
Baza to: http://allegro.pl/skuter-...1191695277.html oczywiście nie nowy ale używany nawet z uszkodzonym silnikiem/skrzynią biegów bo koszta były by niższe a i tak byłby wywalony z motoru...
Napęd:
2x http://allegro.pl/silnik-...1200542904.html
2X http://allegro.pl/sterown...1200542950.html
O aku na razie nie myśłalem ale na początek raczej żele tylko wchodziły by w grę...
Do tego zależy mi na w miarę dobrej zrywność jako że motorkiem będę jeździł po mieście, prędkość max ok 50-60km/h a zasię to ok 30km
Zwracam się do Was kolegów specjalistów w tej dziedzinie o pomoc i doradzenie czy taki projekt ma szanse powstać (chodzi mi głównie o parametry i założenia) oraz o obliczenie ilości aku/kW/Ah
Dzięki za pomoc |
|
|
|
|
Mibars
kierownik Leń patentowany
Pomógł: 3 razy Dołączył: 10 Lis 2008 Posty: 382 Skąd: Nadarzyn k. W-wy
|
Wysłany: Czw 26 Sie, 2010
|
|
|
Też się kiedyś nad podobną konstrukcją zastanawiałem.
Ile dokładnie takie ustrojstwo będzie zużywać energii trudno powiedzieć, wg mnie potrzebujesz z 1,5-2kWh żeby mieć zakładany zasięg i prędkość maksymalną przy uwzględnieniu miejskiej jazdy. Trudno powiedzieć, gdyż dużo zależy od stylu jazdy
Wybrane silniki mają dwie zalety: Są tanie i proste w sterowaniu. Niestety do energooszczędnych się nie zaliczają - sprawność na poziomie 75%.
2 kWh uzyskasz np. składając 8 sztuk takich akumulatorów, jakich Zeeltom używa Chilwee sie one bodajże nazywają. On użył czterech i przy prędkości max ok 40km/h dają mu zasięg blisko 50km, tylko, że to jest mniejszy i lżejszy pojazd, w dodatku ty zakładasz prędkość 60km/h. Zawsze mógłbyś na próbę uzyć czterech, jak zasięg wyjdzie np. 20km, to dokupić dodatkowe. |
_________________ No i jest |
|
|
|
|
berla
młodzik
Pomógł: 1 raz Wiek: 38 Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 59 Skąd: Leszno
|
Wysłany: Czw 26 Sie, 2010
|
|
|
Jeżdżę raczej spokojnie bez nerwówki choć są sytuacje gdzie depnąć trzeba-wiadomo zdarza się
Kiedyś były na allegro takie silniki 48v 1000w ale czarne z tym że kosztowały 299zł - nia pamiętam jaka różnica była od tych w/w.
Obrazek
Na początek włożyłbym 4szt aku bo raz że miejsca za dużo by nie było a dwa waga względem kWh też musi być wypośrodkowana.
Zaczerpnięte z innych tematów na forum
Obrazek
http://www.theworkshop.ca/energy/dirt_e/dirt_e.htm |
|
|
|
|
berla
młodzik
Pomógł: 1 raz Wiek: 38 Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 59 Skąd: Leszno
|
Wysłany: Pią 27 Sie, 2010
|
|
|
Mam prośbę czy koledzy mogli by podpowiedzieć czy projekt ma szanse powodzenia? Czy coś ewentualnie zmienić (silniki, sterowniki)? Bo robie kalkulacje i nie wiem czy warto |
|
|
|
|
Przepioor
stażysta
Pomógł: 1 raz Wiek: 63 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 125 Skąd: Łódź
|
|
|
|
|
berla
młodzik
Pomógł: 1 raz Wiek: 38 Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 59 Skąd: Leszno
|
Wysłany: Pią 27 Sie, 2010
|
|
|
Od wczoraj przegladam endless i szukam tego motoru z w/w zdjecia głównie parametrów jakie osiąga Ale jeszcze nie znalazłem :/ |
|
|
|
|
Mibars
kierownik Leń patentowany
Pomógł: 3 razy Dołączył: 10 Lis 2008 Posty: 382 Skąd: Nadarzyn k. W-wy
|
Wysłany: Pią 27 Sie, 2010
|
|
|
berla napisał/a: | czy koledzy mogli by podpowiedzieć czy projekt ma szanse powodzenia? |
Czy funduszy starczy? Podsumuj wszystko, dolicz koszta dodatkowe, bo na pewno o czymś się zapomni i zobacz ile wyjdzie. 600zł na silniki ze sterownikami + przesyłka (18zł), 560zł akumulatory + przesyłka ok 30zł zapewne, lub jeśli to będzie za mało, to x2 (1120zł!), do tego baza - skuter/motorower (zależy za ile kupisz) + manetka + przewody + przydałby się jakiś bezpiecznik + stal/spawanie + plastik, czy inne obudowy, żeby z bebechami na wierzchu nie jeździć.
Poza tym to będzie już nieco szybszy sprzęt - Licz sie z tym, że warto by sie wyposażyć w lepszy kask, zbroja to może przesada, ale jakieś ochraniacze, czy jakiś lżejszy motorkowy strój w razie gleby.
Ty masz o tyle lepszą sytuacje, że tobie wystarczy zasięg 30km, ja dla siebie potrzebowałem minimum 60km, przy czym ok. 20km z prędkością najlepiej 70km/h, żeby nie stanowić zagrożenia na dwujezdniówce.
Jeśli cię stać i naprawdę zamierzasz z niego korzystać, to czemu nie?
Jest jeszcze kwestia rejestracji... Najfajniej by było mieć pojazd zarejestrowany jako elektryczny, ten temat przerabiały już inne osoy z forum i z tego, co pamiętam wcale tak prosto (i tanio) nie jest... |
_________________ No i jest |
|
|
|
|
berla
młodzik
Pomógł: 1 raz Wiek: 38 Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 59 Skąd: Leszno
|
Wysłany: Pią 27 Sie, 2010
|
|
|
Jeszcze ładowarkę potrzeba co do kosztów dodatkowych typu kable, złączki, bezpieczniki itd to powiedzmy nie biorę tego pod kątem finansowym pod uwagę
Kwota o jakiej myślałem i ile jestem w stanie przeznaczyć to +/-5k PLN
Przeszło mi też przez głowę zastosowanie jednego silnika i kontrolera ale to ze wzgledu na mniejszą ilość aku...
Pomyślimy
Pozdro |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
|
|
|
|
berla
młodzik
Pomógł: 1 raz Wiek: 38 Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 59 Skąd: Leszno
|
Wysłany: Sob 28 Sie, 2010
|
|
|
Silniczki modelarskie w sumie można powiedzieć "propagowałem" na forum ale moim zdaniem da takich hulajnog jak w SB nadają sie rewelacyjnie natomiast do takiego crossa to ze dwa by musiały by być żeby jeden się nie przegrzewał i w miare to jeżdziło Ale wtedy koszta robią sie kosmiczne bo silnik 100$, regulator 300$ i to x2 do tego lepsze akusy - tu by sie prosiło o LiFePO4
Co do tego z allegro - jakoś nie skusiłbym sie na powiedzmy "nieznany" silnik a tych z serii MY1020 jest od groma na necie i konwersji na nich opartych |
|
|
|
|
Mibars
kierownik Leń patentowany
Pomógł: 3 razy Dołączył: 10 Lis 2008 Posty: 382 Skąd: Nadarzyn k. W-wy
|
Wysłany: Sob 28 Sie, 2010
|
|
|
Nie taki znowu nieznany - ten silnik z aukcji to silnik pompy hydraulicznej do wind montowanych na samochodach ciężarowych. Może konwersji na jego bazie nie ma, lub są pojedyncze, ale zdaje się być idealny do takiego zastosowania - W miarę lekki, powinien być dość trwały i dobrej jakości, windy może non-stop nie pracują, za to bywają mocno obciążane - Kilkaset kilo ładunku w górę i w dół muszą wozić...
Większy problem widzę w regulatorze, niskie napięcie 24V, a jednocześnie wysoka moc (2,2kW). |
_________________ No i jest |
|
|
|
|
berla
młodzik
Pomógł: 1 raz Wiek: 38 Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 59 Skąd: Leszno
|
Wysłany: Sob 28 Sie, 2010
|
|
|
Mibars napisał/a: | Większy problem widzę w regulatorze, niskie napięcie 24V, a jednocześnie wysoka moc (2,2kW). |
I o ile się nie mylę czterokrotnie większy prąd - raczej odpada |
|
|
|
|
berla
młodzik
Pomógł: 1 raz Wiek: 38 Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 59 Skąd: Leszno
|
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 14 Paź, 2010
|
|
|
Pasuje, ale cena zaporowa |
|
|
|
|
berla
młodzik
Pomógł: 1 raz Wiek: 38 Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 59 Skąd: Leszno
|
Wysłany: Czw 14 Paź, 2010
|
|
|
zeeltom napisał/a: | Pasuje, ale cena zaporowa |
A która? Ta mocniejsza? W opisie jest napisane że max pojemność ładowania to 65Ah a poj aku w moim pojeździe byłoby ok 80Ah... |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|