ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Nie 08 Gru, 2013
Przeróbka akumulatora do roweru na zimę
Autor Wiadomość
mmoto 
prezes
mmoto


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Sty 2010
Posty: 801
Skąd: Szczecin
Wysłany: Czw 02 Gru, 2010   

właśnie rozglądałem się nad osłonkami do rowerów ale chyba nie produkują, od motocykli są zbyt duże i toporne moim zdaniem
 
 
Mibars 
kierownik
Leń patentowany



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 382
Skąd: Nadarzyn k. W-wy
Wysłany: Czw 02 Gru, 2010   

Skoro aku poza jazdą trzymane jest w ciepełku, to nie wiem, czy taka pianka 8mm nie da rady:
http://allegro.pl/listing...category=0&sg=0
Zrobić z niej szczelne pudełeczko na akumulatory i już powinno ciepło trzymać.

A co do grzania aku przed jazdą: Można zrobić najprostszą możliwą grzałkę - Malutka żarówka 15W taka lodówkowa/piekarnikowa (5zł), oprawka na E14 (3zł), kabelek z wtyczką i jazda :) Sam taka grzałkę dziś zrobiłem do innego celu, tylko jeszcze żarówkę zamierzam na czarno pomalować żeby mi nie świeciła ;) Rozumiem, że grzanie ma służyć po to, by akumulatory w trakcie jazdy dłużej utrzymywały przyzwoitą temperaturę?
_________________
No i jest :)
 
 
andrzejIskierka 
stażysta
Młody Konstruktor


Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2010
Posty: 184
Skąd: Zagłębie Sosnowiec
Wysłany: Pią 03 Gru, 2010   

Pomalowana na czarno powinna nagrzewać się intensywniej poprzez pochłanianie przez bańkę i oprawkę żarówki energii świetlnej a nie jej wyemitowanie. :wink:
Są jeszcze w sprzedaży podgrzewane elektrycznie manetki do motocykli i skuterów śnieżnych.
 
 
andrzejIskierka 
stażysta
Młody Konstruktor


Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2010
Posty: 184
Skąd: Zagłębie Sosnowiec
  Wysłany: Pią 03 Gru, 2010   

mmoto napisał/a:
torba termos do piwa to świetna ochrona, ja mam aku żelowe w torbie warka mniejszej (na 4 piwa) i dodatkowo w drugiej (na 6 piw) - podwójna ochronka :mrgreen:
Obrazek

W tym przypadku można by zaproponować producentowi piwa reklamowanie tej marki w zamian za partycypowanie w kosztach aku. np., lub ich pełne ufundowanie i sponsoring ułatwiając jednocześnie możliwość rozwoju projektu konstrukcji i udziału w imprezach ev, oraz Oktoberfest
 
 
Mibars 
kierownik
Leń patentowany



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 382
Skąd: Nadarzyn k. W-wy
Wysłany: Sob 04 Gru, 2010   

andrzejIskierka napisał/a:
Pomalowana na czarno powinna nagrzewać się intensywniej poprzez pochłanianie przez bańkę i oprawkę żarówki energii świetlnej a nie jej wyemitowanie.


Już zaliczyła kąpiel w acetonie i teraz jest zamknięta w kawałku aluminiowej tuby ;) Szkoda, że jej na czarno od środka nie pomalowałem...

A reklama za sponsoring? Fajna sprawa :) Tylko żeby jakaś firma na to poszła... Ew. mogli by po prostu samą torbę za free udostępnić...
_________________
No i jest :)
 
 
Jariko 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Wiek: 58
Dołączył: 31 Maj 2006
Posty: 100
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pon 13 Gru, 2010   

Ostro eksploatuję w zimowych warunkach swój rowerek. Wożę ze 3 kg śniegu na wszystkich mechanizmach. Niezła kałuża powstaje jak go roztapiam w domu. Napęd na przód i tył teraz się przydaje :) Ładnie wyciąga z zasp i miękkiego śniegu. Prądożerność wzrosła prawie dwukrotnie. Z ładowanych 5Ah teraz wchodzi do aku ponad 9Ah (ten sam odcinek jazdy do pracy i z powrotem). Wzrósł także czas przelotu z 18 minut do 30, ale i tak nie ma lepszej alternatywy na pokonanie tej trasy.
 
 
tomson 
prezes
TOMSON


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 649
Skąd: Otwock_EŁK
Wysłany: Wto 28 Gru, 2010   

No ja zainwestowałem w opony z kolcami i powiem że spokojnie starczają na 5 sezonów mam takie odcinki do pracy ze na normalnych oponach nie ma szans przejechać a przyczepność jest bez porównania większa.
_________________
pozdr
Tomek
 
 
andrzejIskierka 
stażysta
Młody Konstruktor


Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2010
Posty: 184
Skąd: Zagłębie Sosnowiec
  Wysłany: Wto 28 Gru, 2010   

Podono kiedyś jakiś konstruktor-amator opracował i jeździł w zimę z łańcuchami na kołach. kiedyś to było kłopotliwe rozwiązanie i ograniczone było dla rowerów z hamulcem w torpedzie i ewentualnie wewnętrznymi biegami ze względu na słabo rozpowszechnione i drogie hamulce bębnowe i tarczowe a na porządku dziennym były szczękowe i V-ki w parze do przeżutek zewnętrznych. Obecnie zato pomysł wydaje się być godny zainteresowania ze względu na możliwość założenia łańcuchów bez wyjmowania koła z widełek, nieinwestowania w te owszem, bo i fajne oponki i nietanie, i trzeba by zmieniać zaraz jak śniegi puszczą na letnie ale chyba zarazem niestety nie do końca są zgodne z naszym kodeksem drogowym, i szkoda ich niszczyć na odśnieżonych miejscami drogach asfaltowych, bo i komfort z jazdy mniejczy, a kolce to chyba tylko na lód i zawody typu wyścigi po torze lodowym. :wink:
 
 
tomson 
prezes
TOMSON


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 649
Skąd: Otwock_EŁK
Wysłany: Wto 28 Gru, 2010   

moje oponki mają 2 rzędy kolców symetrycznie po bokach opony które jak się koła napompuje do 3.5 At to praktycznie nie zaczepiają o nawierzchnię przy jeździe z kolcami pompuje się do 2.5 At max Są to opony do koła 28".A na lodzie i tak nie ma co szaleć bo przy gwałtownym skręcie zmienia się kąt opony względem nawierzchni i kolce praktycznie już nie trzymają no chyba że zainwestuje się w opony do jazdy ekstremalnej które mają sporo więcej kolców praktycznie na całym bieżniku opony ale to tylko już do jazdy po śniegu i lodzie.
_________________
pozdr
Tomek
 
 
andrzejIskierka 
stażysta
Młody Konstruktor


Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2010
Posty: 184
Skąd: Zagłębie Sosnowiec
Wysłany: Wto 28 Gru, 2010   

A może na rower też jest coś takiego? http://allegro.pl/autosoc...1377944729.html :razz:
 
 
Mibars 
kierownik
Leń patentowany



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 382
Skąd: Nadarzyn k. W-wy
Wysłany: Śro 29 Gru, 2010   

Jeśli nie macie hamulców szczękowych łapiących za felgę, to można rozważyć taki patent:
http://www.wired.com/gadg...ies-snow-tires/

Tanio i skutecznie! :D

Inna ciekawostka w sam raz na zimę - jeśli opalimy tototo drewnem, to można powiedziec, że jest ekologiczny - rower PAROWY :)

http://www.youtube.com/watch?v=aD6lGZ2NmOk
_________________
No i jest :)
 
 
Szczygiel 
brygadzista


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lut 2006
Posty: 226
Skąd: Siedlce
Wysłany: Wto 11 Sty, 2011   

W kwestii podgrzewania akumulatorów to oczywiście rozwiązań jest wiele. Na krótkie dystanse może wystarczyć nagrzany żel leczniczy w torebkach plastikowych (taki wynalezek co to i ziębić może i grzać różne części ciała przy okładach), można go wrzucić gdzieś przy aku. Ciepło wydziela sterownik, falownik, gdyby dobrze ukształtować jego radiator i wyprowadzić gdzieś pod aku też byłoby lepiej. Fakt, że jest to problemem potwierdzili chłopaki z Londynu, którzy przejechali elektrycznym samochodem (SR0) Panamericaną w 2009 roku. Zimne noce w pustynnych terenach Chile i Argentyny sprawiały, że pojazd rano miał o 20% mniejszą sprawność co ich niepokoiło, że padają akumulatory (54 KWh na ogniwach litowo-jonowych firmy Thunder Sky). Kiedy temperatura zewnętrzna była wyższa problem zanikał.
_________________
Pozdrawiam, https://sites.google.com/site/ergodrive/
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto 11 Sty, 2011   

Pomysł też dobry.
Od oceny zasigu też są charakterystyki akumulatorów.
Zimą ja jeżdżę samochodem EV zazwyczaj bliżej, mniejsze potrzeby, podobnie salinowcy.
Rowerem nikt raczej nie jedzie z Polski na pustynię.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
andrzejIskierka 
stażysta
Młody Konstruktor


Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2010
Posty: 184
Skąd: Zagłębie Sosnowiec
Wysłany: Śro 12 Sty, 2011   

Ale u nas w mniejszych miejscowościach w zimową porę widok rowerzysty jest na porządku dziennym i nocnym nierzadko bez dostatecznego oświetlenia i to częściej na składaku lub starej damce objuczonej zakupami niż na wyczynowych rowerach górskich na drogim profesjonalnym osprzęcie którego żal właścicielom. :wink:
A może wywinąć z jakiejś rurki miedzianej rzędu kilku mm przekroju spiralę na silniku z wpompowaną cieczą chłodzącą i nawinąć spiralę z tej rurki wokół baterii z wmontowaną w ukłąd pompką elektryczną umieszczoną w pojemniku z baterią izolując termicznie jak tylko się da silnik i przewody z cieczą? :razz:
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Śro 12 Sty, 2011   

Przecież o to chodzi, że zimą się niej jeździ, robi skię mniej kilometrów, bo jest zimno i kierowca marznie; czyli akumlatory wystarczą, a przy wiekszych potrzebnych zasięgach dokłada się troszkę akumulatorów, bo rower ma miejsce i można popedałować, a w samochodzie o to jest ciężko i w rowerze EV akumulatory zawsze mniej kosztują niż do auta EV.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group