ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Co sądzicie o budowie takiej konstrukcji ?
Autor Wiadomość
kazuk 
początkujący


Dołączył: 03 Mar 2018
Posty: 33
Skąd: Kalisz
Wysłany: Nie 01 Kwi, 2018   Co sądzicie o budowie takiej konstrukcji ?

Witam

Miałem budować nowy e-bike na ramie WEELER HORNET 20.
Jednak chyba odpuszczę tą konstrukcję i spróbuję zrobić coś takiego

FILM

Waszym zdaniem z czego jest zrobiona rama . Mi się wydaję ze to rura stalowa ok 50mm ( średnica mniej więcej sprężyny dumpera ).
Czy taka rama to musi być z rury cienko czy grubościennej.
Co do elementów z aluminium to nie będzie jakiś problem gdyż na co dzień pracuję na dużym ploterze CNC , na którym można obrabiać aluminium.
 
 
Inc0 
prezes


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 24 Lut 2018
Posty: 593
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Nie 01 Kwi, 2018   

Sadze że gość wyważa otwarte drzwi, jest tu rama prawie jak motocyklowa i to jest ok, ale silnik pomyślany jako hub bo montazu w obreczy i obracajacy sie niczym piła tarczowa nie osłoniety przy wywrotce moze uciac noge )gość zamontował jak centralny dlatego musiał kombinować z dodatkowymi przełożeniami ( niepotrzebne straty mocy) chcesz robić coś w ten deseń poszukaj motocykla cross małej pojemności wywal silnik ,wydech zbiornik paliwa , a na podstawie ramy wraz z zawieszeniem , oświetleniem , zyskasz mocna rame z mocnym zawieszeniem i mocnymi hamulcami i na takiej podstwaie zbuduj e-bike ( e-motocykl) silnik umieszczony centralnie ( silnik musi byc o maksymalnej mocy do 11kW przy masie całkowitej motocykla nie mniejszej niz 110kg jesli chcesz tego używać legalnie jak motocykla 125cc do czego uprawnia prawko kat B )+ kawał ogniwa i kawał sterownika i go go go
 
 
Iceberg 
początkujący


Dołączył: 04 Lut 2018
Posty: 9
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 01 Kwi, 2018   

Plus: rejestracja, przeglądy, OC i co tam jeszcze prawo nakazuje.
 
 
Inc0 
prezes


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 24 Lut 2018
Posty: 593
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Nie 01 Kwi, 2018   

Oczywiście opłaty są ale jestes ubezpieczony i gdy spowodujesz wypadek nie zostajesz sam z kosztami bo masz ubezpieczenie. Jest takie powiedzenie : stać cie na konia a na owies cie nie stać ?? wiec gdy wybulasz na e-bike tysiace/dziesiatki tysiecy to nie stać cie na kilka setek na opłaty ? niewysoka cena za mozliwośc legalnego popier......a po asfaltach byle kask na czerepie był ( jazda bez kasku na e-bike o mocach rzędu 3kW i więcej to zwyczajna głupota ) i nie jesteś w razie kolizji traktowany z automatu jako sprawcza lub co najmniej współwinny jak to ma miejsce w sytuacji wypadkowej na rowerze elektrycznym z nieprzepisowa instalacja .
 
 
kazuk 
początkujący


Dołączył: 03 Mar 2018
Posty: 33
Skąd: Kalisz
Wysłany: Nie 01 Kwi, 2018   

A jak ta konstrukcja ma sie do FALCONA

Czy różnica montażu silnika w kole czy przez przekładnie powoduje od razu że to motocykl ?
Dlaczego sugerujecie ze od razu to będzie motocykl a nie np motorower ?
 
 
kazuk 
początkujący


Dołączył: 03 Mar 2018
Posty: 33
Skąd: Kalisz
Wysłany: Nie 01 Kwi, 2018   

wstępnie wyrysowałem coś takiego

hosting
 
 
Inc0 
prezes


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 24 Lut 2018
Posty: 593
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Nie 01 Kwi, 2018   

To czy to będzie rower czy motocykl nie determinuje tego umiejscowienie silnika ale fakt jakie wymogi prawne jakie spełnia konstrukcja by byc zakwalifikowana jako rower, motocykl, motorower,o e-bike, e-motocykl btw widzisz na filmie pedały?? bo ja nie, a skoro nie ma opcji napędzania silą mięsni ( na flinstonów sie nie liczy;P ) to nie jest rower/e-bike a jesli nie rower to co to jest ? motocykl? hulajnoga? ... ???Rama otwarta fajnie wygląda ale nie jest sama z siebie jakoś mega sztywna zwłaszcza w okolicy główki i wahacza . W motocyklach taki typ ramy jest powszechnie stosowany bo elementem usztywniającym ramę otwartą jest silnik tu takiej opcji mieć nie będziesz a słabym punktem będzie okolica główki ramy ,dlatego lepszym rozwiązaniem na e-bike są ramy zamknięte /kołyskowe
 
 
kazuk 
początkujący


Dołączył: 03 Mar 2018
Posty: 33
Skąd: Kalisz
Wysłany: Nie 01 Kwi, 2018   

ten model również występuje z pedałami
film
Po porostu na poprzednim filmie lepiej widać konstrukcje.

Taka konstrukcja ma jedną zaletę . Zastosowanie przekładni podnosi moment obrotowy. dodatkowo możemy wykorzystać teoretycznie słabszy silnik do napędu. Wystarczy zwiększyc jego obroty napięciem a ograniczyć prąd. Taki zabieg zmniejsza temperaturę silnika, nie musimy ładować w niego tyle prądu .

Ta konstrukcja została wykonana w USA . Nie sądzę aby wprowadzili do sprzedaży coś co jest nieprzemyślane . Ale to tylko moje zdanie, mogę sie mylic

Dla przykładu tak wygląda rama od motoroweru SIMSON ( silnik nie był elementem usztywniającym ramy , był zamontowany na tulejach gumowych )
hosting
 
 
Inc0 
prezes


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 24 Lut 2018
Posty: 593
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Pon 02 Kwi, 2018   

Myślisz ze wszystko co wykonano w USA to cud miód i orzeszki i mucha nie siada??? to sa amatorzy- fascynaci jak ty czy ja , weź pod uwagę tez aspekt bezpieczeństwa w zamkniętej ramie pakiet baterii jest lepiej zabezpieczony przed uszkodzeniem niż w otwartej a co się dzieje gdy ogniwa się rozszczelnią masz przykład z ostatnio głośnego wypadku tesli zapaliła sie tak gwałtownie po uderzeniu w przeszkodę że delikwent na skwarek się upiekł . Uważam że przystosowanie silnika zaprojektowanego do zaplotu w obręcz jako mid to wyważanie otwartych drzwi bo są silniki do tego dedykowane a argument o zwieszeniu momentu przełożeniem nie trafia do mnie bo taka operacja to klasyczne "coś za coś" , a tu chodziło o to że bezpośrednio z tego silnika łańcuchem napędzać tylne koło jest bez sensu przyspieszenie było by ..żałośnie małe i silnik grzałby się nadmiernie przeciążony dlatego potrzebna temu gostkowi była dodatkowa przekładnia by uzyskać przełożeniem stosunek obrotów silnika do obrotów tylnego koła co najmniej 1:1 czyli to co daje ten sam silnik normalnie zapleciony w obręcz . Gdzie tu sens i logika ? Komplikuje konstrukcje dodatkową przekładnią która nie jest tania , zwiększa awaryjność , pochłania cześć mocy i swoje waży a wszystko to po to by uzyskać to samo ( no prawie bo już stracił cześć mocy na tej przekładni) co daje ten silnik zastosowany zgodnie z zamysłem konstruktora czyli w obręczy, jedyne co zyskał to zmniejszył masę nieresorowana.
 
 
kazuk 
początkujący


Dołączył: 03 Mar 2018
Posty: 33
Skąd: Kalisz
Wysłany: Pon 02 Kwi, 2018   

ok przekonałeś mnie :)
Pozostanę przy budowie na ramie Wheeler Hornet.
Nie mam zamiaru mieć problemów z kontrolą policji i tłumaczeniem sie czy to rower czy motocykl.
 
 
Inc0 
prezes


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 24 Lut 2018
Posty: 593
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Pon 02 Kwi, 2018   

hehe ale to cie nie uchroni od kłopotów z policja wg przepisów rower wspomagany elektrycznie nie może mieć większej mocy niż 250W powinien wspomagać rowerzystę do 25km/h i napięcie znamionowe nie możesz mieć większe niż48V ..w praktyce co najmniej 80% konstrukcji nie spełnia co najmniej jednego warunku..zdecydowanie pierwszego najwięcej :P nie o to mi chodziło żeby cie zniechęcić po prostu gość skomplikował swoja konstrukcje i właściwie nie wiadomo po co
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group