Co sądzicie o budowie takiej konstrukcji ? |
Autor |
Wiadomość |
kazuk
początkujący
Dołączył: 03 Mar 2018 Posty: 33 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: Nie 01 Kwi, 2018 Co sądzicie o budowie takiej konstrukcji ?
|
|
|
Witam
Miałem budować nowy e-bike na ramie WEELER HORNET 20.
Jednak chyba odpuszczę tą konstrukcję i spróbuję zrobić coś takiego
FILM
Waszym zdaniem z czego jest zrobiona rama . Mi się wydaję ze to rura stalowa ok 50mm ( średnica mniej więcej sprężyny dumpera ).
Czy taka rama to musi być z rury cienko czy grubościennej.
Co do elementów z aluminium to nie będzie jakiś problem gdyż na co dzień pracuję na dużym ploterze CNC , na którym można obrabiać aluminium. |
|
|
|
|
Inc0
prezes
Pomógł: 21 razy Dołączył: 24 Lut 2018 Posty: 593 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Nie 01 Kwi, 2018
|
|
|
Sadze że gość wyważa otwarte drzwi, jest tu rama prawie jak motocyklowa i to jest ok, ale silnik pomyślany jako hub bo montazu w obreczy i obracajacy sie niczym piła tarczowa nie osłoniety przy wywrotce moze uciac noge )gość zamontował jak centralny dlatego musiał kombinować z dodatkowymi przełożeniami ( niepotrzebne straty mocy) chcesz robić coś w ten deseń poszukaj motocykla cross małej pojemności wywal silnik ,wydech zbiornik paliwa , a na podstawie ramy wraz z zawieszeniem , oświetleniem , zyskasz mocna rame z mocnym zawieszeniem i mocnymi hamulcami i na takiej podstwaie zbuduj e-bike ( e-motocykl) silnik umieszczony centralnie ( silnik musi byc o maksymalnej mocy do 11kW przy masie całkowitej motocykla nie mniejszej niz 110kg jesli chcesz tego używać legalnie jak motocykla 125cc do czego uprawnia prawko kat B )+ kawał ogniwa i kawał sterownika i go go go |
|
|
|
|
Iceberg
początkujący
Dołączył: 04 Lut 2018 Posty: 9 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 01 Kwi, 2018
|
|
|
Plus: rejestracja, przeglądy, OC i co tam jeszcze prawo nakazuje. |
|
|
|
|
Inc0
prezes
Pomógł: 21 razy Dołączył: 24 Lut 2018 Posty: 593 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Nie 01 Kwi, 2018
|
|
|
Oczywiście opłaty są ale jestes ubezpieczony i gdy spowodujesz wypadek nie zostajesz sam z kosztami bo masz ubezpieczenie. Jest takie powiedzenie : stać cie na konia a na owies cie nie stać ?? wiec gdy wybulasz na e-bike tysiace/dziesiatki tysiecy to nie stać cie na kilka setek na opłaty ? niewysoka cena za mozliwośc legalnego popier......a po asfaltach byle kask na czerepie był ( jazda bez kasku na e-bike o mocach rzędu 3kW i więcej to zwyczajna głupota ) i nie jesteś w razie kolizji traktowany z automatu jako sprawcza lub co najmniej współwinny jak to ma miejsce w sytuacji wypadkowej na rowerze elektrycznym z nieprzepisowa instalacja . |
|
|
|
|
kazuk
początkujący
Dołączył: 03 Mar 2018 Posty: 33 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: Nie 01 Kwi, 2018
|
|
|
A jak ta konstrukcja ma sie do FALCONA
Czy różnica montażu silnika w kole czy przez przekładnie powoduje od razu że to motocykl ?
Dlaczego sugerujecie ze od razu to będzie motocykl a nie np motorower ? |
|
|
|
|
kazuk
początkujący
Dołączył: 03 Mar 2018 Posty: 33 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: Nie 01 Kwi, 2018
|
|
|
wstępnie wyrysowałem coś takiego
|
|
|
|
|
Inc0
prezes
Pomógł: 21 razy Dołączył: 24 Lut 2018 Posty: 593 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Nie 01 Kwi, 2018
|
|
|
To czy to będzie rower czy motocykl nie determinuje tego umiejscowienie silnika ale fakt jakie wymogi prawne jakie spełnia konstrukcja by byc zakwalifikowana jako rower, motocykl, motorower,o e-bike, e-motocykl btw widzisz na filmie pedały?? bo ja nie, a skoro nie ma opcji napędzania silą mięsni ( na flinstonów sie nie liczy;P ) to nie jest rower/e-bike a jesli nie rower to co to jest ? motocykl? hulajnoga? ... ???Rama otwarta fajnie wygląda ale nie jest sama z siebie jakoś mega sztywna zwłaszcza w okolicy główki i wahacza . W motocyklach taki typ ramy jest powszechnie stosowany bo elementem usztywniającym ramę otwartą jest silnik tu takiej opcji mieć nie będziesz a słabym punktem będzie okolica główki ramy ,dlatego lepszym rozwiązaniem na e-bike są ramy zamknięte /kołyskowe |
|
|
|
|
kazuk
początkujący
Dołączył: 03 Mar 2018 Posty: 33 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: Nie 01 Kwi, 2018
|
|
|
ten model również występuje z pedałami
film
Po porostu na poprzednim filmie lepiej widać konstrukcje.
Taka konstrukcja ma jedną zaletę . Zastosowanie przekładni podnosi moment obrotowy. dodatkowo możemy wykorzystać teoretycznie słabszy silnik do napędu. Wystarczy zwiększyc jego obroty napięciem a ograniczyć prąd. Taki zabieg zmniejsza temperaturę silnika, nie musimy ładować w niego tyle prądu .
Ta konstrukcja została wykonana w USA . Nie sądzę aby wprowadzili do sprzedaży coś co jest nieprzemyślane . Ale to tylko moje zdanie, mogę sie mylic
Dla przykładu tak wygląda rama od motoroweru SIMSON ( silnik nie był elementem usztywniającym ramy , był zamontowany na tulejach gumowych )
|
|
|
|
|
Inc0
prezes
Pomógł: 21 razy Dołączył: 24 Lut 2018 Posty: 593 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Pon 02 Kwi, 2018
|
|
|
Myślisz ze wszystko co wykonano w USA to cud miód i orzeszki i mucha nie siada??? to sa amatorzy- fascynaci jak ty czy ja , weź pod uwagę tez aspekt bezpieczeństwa w zamkniętej ramie pakiet baterii jest lepiej zabezpieczony przed uszkodzeniem niż w otwartej a co się dzieje gdy ogniwa się rozszczelnią masz przykład z ostatnio głośnego wypadku tesli zapaliła sie tak gwałtownie po uderzeniu w przeszkodę że delikwent na skwarek się upiekł . Uważam że przystosowanie silnika zaprojektowanego do zaplotu w obręcz jako mid to wyważanie otwartych drzwi bo są silniki do tego dedykowane a argument o zwieszeniu momentu przełożeniem nie trafia do mnie bo taka operacja to klasyczne "coś za coś" , a tu chodziło o to że bezpośrednio z tego silnika łańcuchem napędzać tylne koło jest bez sensu przyspieszenie było by ..żałośnie małe i silnik grzałby się nadmiernie przeciążony dlatego potrzebna temu gostkowi była dodatkowa przekładnia by uzyskać przełożeniem stosunek obrotów silnika do obrotów tylnego koła co najmniej 1:1 czyli to co daje ten sam silnik normalnie zapleciony w obręcz . Gdzie tu sens i logika ? Komplikuje konstrukcje dodatkową przekładnią która nie jest tania , zwiększa awaryjność , pochłania cześć mocy i swoje waży a wszystko to po to by uzyskać to samo ( no prawie bo już stracił cześć mocy na tej przekładni) co daje ten silnik zastosowany zgodnie z zamysłem konstruktora czyli w obręczy, jedyne co zyskał to zmniejszył masę nieresorowana. |
|
|
|
|
kazuk
początkujący
Dołączył: 03 Mar 2018 Posty: 33 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: Pon 02 Kwi, 2018
|
|
|
ok przekonałeś mnie
Pozostanę przy budowie na ramie Wheeler Hornet.
Nie mam zamiaru mieć problemów z kontrolą policji i tłumaczeniem sie czy to rower czy motocykl. |
|
|
|
|
Inc0
prezes
Pomógł: 21 razy Dołączył: 24 Lut 2018 Posty: 593 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Pon 02 Kwi, 2018
|
|
|
hehe ale to cie nie uchroni od kłopotów z policja wg przepisów rower wspomagany elektrycznie nie może mieć większej mocy niż 250W powinien wspomagać rowerzystę do 25km/h i napięcie znamionowe nie możesz mieć większe niż48V ..w praktyce co najmniej 80% konstrukcji nie spełnia co najmniej jednego warunku..zdecydowanie pierwszego najwięcej nie o to mi chodziło żeby cie zniechęcić po prostu gość skomplikował swoja konstrukcje i właściwie nie wiadomo po co |
|
|
|
|
|