|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Sterownik na PCB EB224-AS-1 |
Autor |
Wiadomość |
telemah [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 25 Maj, 2011
|
|
|
Drogi Tomsonie pod tego typu moduły sterownik trzeba by było zaprojektować inaczej.Poza tym ja już napisałem że nie uważam że jest on zły.
Panie Kopeć radzę poduczyć się elektroniki bo faktycznie lepiej pewne sprawy jednak przemilczeć jednak ta Pana pisanina nad większą sprawnością pojedynczych fet-ów oraz rzekome ich łatwiejsze chłodzenie przy zakładanej podobnej powierzchni oddawania ciepła jak w module/łach IGBT jest śmieszna .
Ps.W tych "spalinochodach" jest póki co zwykle więcej zaawansowanej elektroniki niż w Pańskich ekologicznych elektrycznych i ślicznych samochodach czyli jednak nie do końca nowoczesnych.Gdyby nie liczyć ogniw jakie tam Pan stosuje i sterownika to samochód napędzany prądem stałym za pomocą zwykłego szczotkowego silnika nie jest niczym nowym bo sam pomysł ma ze 100 lat i ci co używają kwasowych akumulatorów w swoich pojazdach i silników szczotkowych są nadal na poziomie technologii sprzed ponad wieku . |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Śro 25 Maj, 2011
|
|
|
I tu się bardzo różnimy w tych wszystkich opiniach, dokładnie wszystkich (część prawdy często jest kłamstwem), oprócz tej elektroniki w spalinowcach. Najlepsza jest prostota.
Faktem jest, że ja zawsze wyliczam, porównuję i potem testuję wszystkie możliwe rozwiązania, a praktyka zawsze potwierdza prawidłową teorię i dzięki temu moje auta EV mają bezkonkurencyjne parametry w optymalny sposób dobrane. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
telemah [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 25 Maj, 2011
|
|
|
Panie Kopeć, doceniam Pana zacięcie i zaangażowanie jesli chodzi o "elektryfikacje" samochodów .Jednak zapewniam Pana jako elektronik z zawodu że niektóre rozwiązania jakie Pan stosuje w swoich pojazdach są już mocno nieświeże. Wiele by Pan zyskał gdyby poedukował się Pan w sprawie programowania mikroprocesorów jednoukładowych oraz ich praktycznym wykorzystaniu a zapewniam Pana że wiele ciekawych funkcji można byłoby "wkomponować" do Pańskich pojazdów. Fajnie byłoby również mieć dostęp do silnika bezszczotkowego odp. dużej mocy był by to krok milowy w stosunku do szczotkowców
nie tylko w samej trwałości.Niestety wiele z rozwiązań musiałby Pan planować i testować w kooperacji z kilkoma innymi osobami bo niestety jest to spora kasa bo do tego dochodzą jeszcze badania i poprawki wdrożeniowe a to wszystko kosztuje a jak wiadomo nie każdy jest tym wspomnianym w innym temacie kulczykiem. |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Śro 25 Maj, 2011
|
|
|
Nawet telewizor lub komórka albo jeszcze inne programowalne sprzęty się zawieszają, zaś w samochodzie EV przy 100km/h nie można całkowicie odłączyć akumulatorów (i 12V, i obwodu jezdnego), a skutki mogą być przykre, takie systemy muszą być długo testowane.
Silniki muszą być optymalnie dobierane i mieć duże spprawności, zawsze trzeba analizować pełne ich charakterystyki (marketing BLDC to jedno, a prawda jest jedna - DC jest najlepsze), i nie sztuka rozładować aku. w aucie EV przez 100km skoro można przejechać na nich np. 400km. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
telemah [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 25 Maj, 2011
|
|
|
DC nie jest najlepsze .Sporo naużerałem się z 3-fazowymi bezszczotkami w modelarstwie w czasach gdy takie silniki kosztowały kupę kasy konstruowałem z powodzeniem własne. Wcześniej użytkowałem zwyczajne silniki DC odp. mocy ale one pomimo stosowania w nich magnesów samarowo-kobaltowych czy neodymowych nie dorastały do pięt tym bezszczotkowych . Przede wszystkim bezszczotkowce są znacznie trwalsze nie wymagają zmiany szczotek i zmiany/regeneracji komutatora są lżejsze nie sieją zakłóceniami.
Sprawność też mają większą nawet przez to że nie tracą na tarciu układu szczotki/komutator . Wiele można by na ten temat jeszcze napisać.Niestety Panie Kopeć daleko Pan nie zajedziesz z taką niechęcią do nowinek technicznych mamy 21 wiek i ludzie wybierają produkty z "bajerami" i nafaszerowane elektroniką tej tendencji nie da się cofnąc przy dzisiejszym rozwoju techniki . |
|
|
|
|
jatko
Zasłużony dla zlotu EV Teoretyk
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Kwi 2009 Posty: 115 Skąd: Augustów
|
Wysłany: Śro 25 Maj, 2011
|
|
|
To ja się wtrącę z pytaniem z innej beczki
wszedłem w posiadanie czegoś podobnego (zdjęcie poglądowe) TOSHIBA (7D) mg100m2yk1
z informacji ktore zdobyłem do tej pory wynika że można na podstawie TEGO zbudować sterownik, trzeba tylko dorobić sterowanie wypełnieniem. Jako że moja wiedza z dziedziny elektroniki jest bardzo ograniczona, proszę o rade co i jak z tego można zrobić |
_________________ EV - tego powinni zabronić ... |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Czw 26 Maj, 2011
|
|
|
telemah:
W moich samochodach osobowych EV silnik waży tylko 11kg i jest najnowcześniejszy ze wszystkich, wszystkie trójfazowe do napedu samochodu są kilka razy cięższe i mają gorszą sprawność w przedziale punktów pracy potrzebnych do napędu auta.
Między innymi dlatego moje auta EV majnajwiększe zasięgi przy danym zestawie akumulatorów.
Samo poczytanie tendencyjnych artykułów marketingowych w masmediach i powielanie tych chwytów marketingowych nie daje żadnej twórczości, ale uczyć się trzeba ciąle, bo może ktoś wymyśli coś lepszego.
Zrób auto EV na innym silniku i wówczas pokaż swoje racje. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
telemah [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 26 Maj, 2011
|
|
|
jatko - jaki to ma być kontroler ? do jakiego silnika ?
Jeśli twoja cytuję "wiedza z elektroniki jest bardzo ograniczona" to jeśli chcesz zbudować kontroler do silnika bezszczotkowego to radzę sobie darować i najpierw tą swoją wiedzę podszlifować aby móc ją wykorzystać w praktyce.
Co do tego modułu to musisz na początek znaleźć notę katalogową , po drugiej stronie nie ma przypadkiem naklejki ze schematem modułu ?? Zwykle taką naklejkę dają lub drukują na jednej ze ścianek obudowy.
Sprecyzuj pytanie bo jest zbyt ogólnikowe. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|