ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Gazelle 250W mała moc od 60% aku.
Autor Wiadomość
kaz159 
początkujący


Dołączył: 25 Mar 2018
Posty: 9
Skąd: wrocław
Wysłany: Czw 21 Mar, 2019   

Jak pisałem wcześniej,wspomaganie zdecydowanie słabnie i wyświetlacz pokazuje właśnie wtedy 60% , do tego momentu przejeżdżam 0k. 20km, po następnych 5km (prosta droga asfaltowa) wspomagania praktycznie nie ma. Chyba nie może być tak, że od stanu baterii 60% nie można nic przejechać. Bateria była komputerowa sprawdzana w Miliczu i nie jest w stanie agonalnym. Nie może byc tak, że np. silnik w rowerze bierze za duzy prad?. Jeszcze nie wiem jak, ale spróbuję podłączyć amperomierz i sprawdzić jaki prąd bierze silnik w czasie jazdy. Sterowniik do takich objawów nie ma nic?
 
 
slow 
kierownik


Pomógł: 20 razy
Dołączył: 02 Lut 2018
Posty: 338
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: Czw 21 Mar, 2019   

Cytat:
37V jest bez obciążenia, ale bateria była sprawdzana profesjonalnym sprzętem pod obciążeniem

Ile tego obciążenia było?

Połączenie baterii ze sterownikiem sprawdzone?
Jeśli bateria (łącznie z BMS) jest sprawna i dobre połączenie ze sterownikiem to skopane musi być coś w sterowniku.
Zmierz ten prąd, zmierz napięcie pod obciążeniem podaj wyniki tutaj to będzie można dalej myśleć.
 
 
kaz159 
początkujący


Dołączył: 25 Mar 2018
Posty: 9
Skąd: wrocław
Wysłany: Sob 23 Mar, 2019   

Wróciła bateria z poprawioną elektroniką, bez wymiany ogniw. Z podłączonym woltomierzem przejechałem dzisiaj 35km (wcześniej max. 25km)
Wyniki moich pomiarów:
- przejechane 15km, 41,2 - 37,3 (100 -60%) spadek aż o 4V , w czasie jazdy pod obc. spadek o 0,8V,
- od 15 - 35km , 37,3 - 35V (60 - 30% w/g wyświetlacza) spadek o 2,3V, pod obc. spadek o 0,7V, w tym przedziale wspomaganie znacznie słabsze.
Czy to normalne,że przy pierwszych km. na pełnej baterii tak szybko spada napięcie?.Może żle jest skonfigurowana elektronika roweru?
Ile na baterii o pojem. 9Ah, po prostej asfaltowej drodze rower z silnikiem 250W powinien przejechać?
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 24 Mar, 2019   

Na nowym aku po 15 km, miałbyś spadek ok 2V. Jesli spada o 4V, no to jej koniec jest bliski.
Zakładam że jezdzisz 25 km / godz a nie np 35.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
slow 
kierownik


Pomógł: 20 razy
Dołączył: 02 Lut 2018
Posty: 338
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: Nie 24 Mar, 2019   

Cytat:
Ile na baterii o pojem. 9Ah, po prostej asfaltowej drodze rower z silnikiem 250W powinien przejechać?

Ja przeważnie na 120W na PAS jeżdżę to na akumie 36V 13Ah 100-120km zrobię na prostej asfaltowej drodze ze średnią prędkością ok 28-30km/h
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group