|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Mała wywrotka i awaria silnika |
Autor |
Wiadomość |
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 20 Maj, 2011 Mała wywrotka i awaria silnika
|
|
|
Moja kobitka dziś próbowała pokonać torowisko pod małym kątem i oczywiście zaliczyła glebę. Rower upadł tak nieszczęśliwie, że przecięły się kable prowadzące do silnika. Trzeba było rozebrać silnik i podłączyć nowe kable. Co też zrobiłem, ale silnik nie ruszył. Po dokładniejszych pomiarach wyszło na to, że dwa hallotrony trafił szlag. Prawdopodobnie zwarcie przy przewrotce spowodowało podanie dużego napięcia na hallotrony i poszły dwie sztuki w las. Teraz silnik czasem zadziała, jak się go ustawi w jednej pozycji, ale robi około 1/3 obrotu mocno szarpiąc i staje. Czy wie ktoś jakiego typu są tam hallotrony? Czy analogowe, czy przełączające? Znów muszę rozbierać silnik, a to jest jednak kłopotliwe. |
|
|
|
|
tomson
prezes TOMSON
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 649 Skąd: Otwock_EŁK
|
Wysłany: Sob 21 Maj, 2011
|
|
|
Wstawiasz czujniki hala bipolarne |
_________________ pozdr
Tomek |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 22 Maj, 2011
|
|
|
Żebyśmy się dobrze zrozumieli... czyli przełączające? Nie takie jak w manetce, tylko 0-1? Bez napięć pośrednich? |
|
|
|
|
tomson
prezes TOMSON
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 649 Skąd: Otwock_EŁK
|
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 22 Maj, 2011
|
|
|
Zamówiłem 3 sztuki. Jak dojdą i wymienię dam znać, czy pomogło |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 26 Maj, 2011
|
|
|
Coś mam niefart. Przy lutowaniu przewodów do nóżek hallotronów ruszyłem nimi ze dwa, trzy razy i się ułamały przy samym plastiku. Jakieś badziewie robią. Muszę zamówić trzy następne i te nóżki najpierw przykleić do cewek i dopiero je polutować. Oryginalne miały normalnie nóżki w powietrzu. Te jakieś kruche straszliwie. Nieraz wyginało się nogi tranzystorów po kilka razy i się trzymały, a te jakieś trefne. |
|
|
|
|
Pawiel
brygadzista Pawieł
Dołączył: 15 Mar 2011 Posty: 281 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: Sob 28 Maj, 2011
|
|
|
Wniosek nasuwa się jeden. Najlepiej zabezpieczyć się w ten sposób, że te miejsca, które są szczególnie narażone na uszkodzenia (np. wyjście kabli z osi silnika) zabezpieczyć grubym, metalowym prętem, coś na podobieństwo zabezpieczenia przerzutek, które były powszechne kilka lat temu (kawał solidnego drutu przykręcanego w okolice mechanizmu przy tylnej osi tak, by przeszkoda zatrzymała się na owym drucie. |
_________________ Jeżdżę Kellys Toxic full susp., 22,5Ah LiIon, 9C (od Nexun) - http://forum.arbiter.pl/v...p?p=58902#58902 |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 07 Cze, 2011
|
|
|
Wymieniłem hallotrony, niestety silnik nie działa. Pomierzyłem wyjścia fetów na cewki silnika i jeden kanał ma zwarcie. Teraz pytanie: czy tylko wymiana fetów, czy mogło pójść coś więcej i szkoda fatygi na naprawę? Ile kosztuje teraz moduł BLDC 36V 350W 120 stopni? |
|
|
|
|
tomson
prezes TOMSON
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 649 Skąd: Otwock_EŁK
|
Wysłany: Śro 08 Cze, 2011
|
|
|
jakiej firmy to sterownik bo to wyznacza czy się opłaca coś robić czy nie i oczywiście fotki na PCB i pomiary.Mam na zbyciu sterownik na 36V czujnikowy. |
_________________ pozdr
Tomek |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 08 Cze, 2011
|
|
|
Rozebrałem ten kontroler, wylutowałem spalony tranzystor i zonk! Nigdzie tego nie sprzedają, albo ja źle szukam. Tranzystor to NEC K4145, czyli 2SK4145. Ma ktoś taki może? Albo jakiś odpowiednik?
Zdjęcie0290.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 446 raz(y) 74,25 KB |
Zdjęcie0289.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 490 raz(y) 89,21 KB |
|
|
|
|
|
tomson
prezes TOMSON
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 649 Skąd: Otwock_EŁK
|
Wysłany: Śro 08 Cze, 2011
|
|
|
oj zawsze masz takie nietypowe układy ciężko coś będzie wyszperać.
Tam na PCB są jakieś drivery do mos czy na dyskretnych zrobione i najważniejsze na jakim układzie jest ten sterownik |
_________________ pozdr
Tomek |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 08 Cze, 2011
|
|
|
Są jakieś trzy małe scalaczki 8 nóżkowe LX2103A (chyba. bo bardzo malutkie napisy). Procek ma napis F-XC846
Na laminacie napis: EB877XC-LX080726(48V/350W) |
|
|
|
|
tomson
prezes TOMSON
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 649 Skąd: Otwock_EŁK
|
Wysłany: Śro 08 Cze, 2011
|
|
|
Z tego co napisałeś to główny układ to procek infineona XC846 zrób fotkę PCB
To by się dało nawet coś pogrzebać w ustawieniach jakby co
Ale tam pisze że sterownik jest na 48V mam też na 48V/350V czujnikowy ale bez tylu kabelków tylko podstawa potrzebna do sterowania |
_________________ pozdr
Tomek |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 09 Cze, 2011
|
|
|
Napisano 48V, ale lata w rowerze na 36V. Tam większość kabelków jest niepodłączona. Nawet nie wiem do czego są.
Zdjęcie komórkowe, ale coś tam widać.
kontroler.JPG
|
Pobierz Plik ściągnięto 515 raz(y) 61,04 KB |
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|