ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Mała wywrotka i awaria silnika
Autor Wiadomość
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pią 20 Maj, 2011   Mała wywrotka i awaria silnika

Moja kobitka dziś próbowała pokonać torowisko pod małym kątem i oczywiście zaliczyła glebę. Rower upadł tak nieszczęśliwie, że przecięły się kable prowadzące do silnika. Trzeba było rozebrać silnik i podłączyć nowe kable. Co też zrobiłem, ale silnik nie ruszył. Po dokładniejszych pomiarach wyszło na to, że dwa hallotrony trafił szlag. Prawdopodobnie zwarcie przy przewrotce spowodowało podanie dużego napięcia na hallotrony i poszły dwie sztuki w las. Teraz silnik czasem zadziała, jak się go ustawi w jednej pozycji, ale robi około 1/3 obrotu mocno szarpiąc i staje. Czy wie ktoś jakiego typu są tam hallotrony? Czy analogowe, czy przełączające? Znów muszę rozbierać silnik, a to jest jednak kłopotliwe.
 
 
tomson 
prezes
TOMSON


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 649
Skąd: Otwock_EŁK
Wysłany: Sob 21 Maj, 2011   

Wstawiasz czujniki hala bipolarne
_________________
pozdr
Tomek
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Nie 22 Maj, 2011   

Żebyśmy się dobrze zrozumieli... czyli przełączające? Nie takie jak w manetce, tylko 0-1? Bez napięć pośrednich?
 
 
tomson 
prezes
TOMSON


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 649
Skąd: Otwock_EŁK
Wysłany: Nie 22 Maj, 2011   

ja używałem do silnika takie TLE4935L http://www.cyfronika.com....oducts_id=12195
_________________
pozdr
Tomek
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Nie 22 Maj, 2011   

Zamówiłem 3 sztuki. Jak dojdą i wymienię dam znać, czy pomogło ;)
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Czw 26 Maj, 2011   

Coś mam niefart. Przy lutowaniu przewodów do nóżek hallotronów ruszyłem nimi ze dwa, trzy razy i się ułamały przy samym plastiku. Jakieś badziewie robią. Muszę zamówić trzy następne i te nóżki najpierw przykleić do cewek i dopiero je polutować. Oryginalne miały normalnie nóżki w powietrzu. Te jakieś kruche straszliwie. Nieraz wyginało się nogi tranzystorów po kilka razy i się trzymały, a te jakieś trefne.
 
 
Pawiel 
brygadzista
Pawieł


Dołączył: 15 Mar 2011
Posty: 281
Skąd: Legionowo
Wysłany: Sob 28 Maj, 2011   

Wniosek nasuwa się jeden. Najlepiej zabezpieczyć się w ten sposób, że te miejsca, które są szczególnie narażone na uszkodzenia (np. wyjście kabli z osi silnika) zabezpieczyć grubym, metalowym prętem, coś na podobieństwo zabezpieczenia przerzutek, które były powszechne kilka lat temu (kawał solidnego drutu przykręcanego w okolice mechanizmu przy tylnej osi tak, by przeszkoda zatrzymała się na owym drucie.
_________________
Jeżdżę Kellys Toxic full susp., 22,5Ah LiIon, 9C (od Nexun) - http://forum.arbiter.pl/v...p?p=58902#58902
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Sob 28 Maj, 2011   

To jest mądra porada.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Wto 07 Cze, 2011   

Wymieniłem hallotrony, niestety silnik nie działa. Pomierzyłem wyjścia fetów na cewki silnika i jeden kanał ma zwarcie. Teraz pytanie: czy tylko wymiana fetów, czy mogło pójść coś więcej i szkoda fatygi na naprawę? Ile kosztuje teraz moduł BLDC 36V 350W 120 stopni?
 
 
tomson 
prezes
TOMSON


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 649
Skąd: Otwock_EŁK
Wysłany: Śro 08 Cze, 2011   

jakiej firmy to sterownik bo to wyznacza czy się opłaca coś robić czy nie i oczywiście fotki na PCB i pomiary.Mam na zbyciu sterownik na 36V czujnikowy.
_________________
pozdr
Tomek
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Śro 08 Cze, 2011   

Rozebrałem ten kontroler, wylutowałem spalony tranzystor i zonk! Nigdzie tego nie sprzedają, albo ja źle szukam. Tranzystor to NEC K4145, czyli 2SK4145. Ma ktoś taki może? Albo jakiś odpowiednik?

Zdjęcie0290.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 446 raz(y) 74,25 KB

Zdjęcie0289.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 490 raz(y) 89,21 KB

 
 
tomson 
prezes
TOMSON


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 649
Skąd: Otwock_EŁK
Wysłany: Śro 08 Cze, 2011   

oj zawsze masz takie nietypowe układy :) ciężko coś będzie wyszperać.
Tam na PCB są jakieś drivery do mos czy na dyskretnych zrobione i najważniejsze na jakim układzie jest ten sterownik
_________________
pozdr
Tomek
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Śro 08 Cze, 2011   

Są jakieś trzy małe scalaczki 8 nóżkowe LX2103A (chyba. bo bardzo malutkie napisy). Procek ma napis F-XC846
Na laminacie napis: EB877XC-LX080726(48V/350W)
 
 
tomson 
prezes
TOMSON


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 649
Skąd: Otwock_EŁK
Wysłany: Śro 08 Cze, 2011   

Z tego co napisałeś to główny układ to procek infineona XC846 zrób fotkę PCB
To by się dało nawet coś pogrzebać w ustawieniach jakby co

Ale tam pisze że sterownik jest na 48V mam też na 48V/350V czujnikowy ale bez tylu kabelków tylko podstawa potrzebna do sterowania
_________________
pozdr
Tomek
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Czw 09 Cze, 2011   

Napisano 48V, ale lata w rowerze na 36V. Tam większość kabelków jest niepodłączona. Nawet nie wiem do czego są.
Zdjęcie komórkowe, ale coś tam widać.

kontroler.JPG
Pobierz Plik ściągnięto 515 raz(y) 61,04 KB

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group