ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Mała wywrotka i awaria silnika
Autor Wiadomość
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pią 10 Cze, 2011   

Wymieniłem tranzystor na "podchadziaszczyj" (IRFZ48N - cena w sklepie 6 zł) i sterownik znów działa, Niestety w ferworze walki z silnikiem prawdopodobnie wysunął się jeden z magnesów i silnik w jednym miejscu swojego obrotu "szarpie". Z tej pozycji nawet ruszyć nie chce. Kolejna rozbiórka silnika i przegląd pozycji magnesów.
... ale jazda... :D
 
 
Robsonik20 
kierownik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Mar 2011
Posty: 363
Skąd: LBN
Wysłany: Pią 10 Cze, 2011   

Chociaż się w domu nie nudzisz;) hehe
 
 
tomasz_kombi 
prezes
amator



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 810
Skąd: Zagłębie
Wysłany: Pią 10 Cze, 2011   

zeeltom napisał/a:
Wymieniłem tranzystor na "podchadziaszczyj" (IRFZ48N - cena w sklepie 6 zł) i sterownik znów działa,
Qrde ... Mac Gyver!!! Już wiem gdzie będę wysyłał sterowniki jak się któryś sfajczy :mrgreen:
 
 
tomson 
prezes
TOMSON


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 649
Skąd: Otwock_EŁK
Wysłany: Sob 11 Cze, 2011   

Zrób porządne fotki PCB od strony top i bottom to będzie można coś pokombinować jeszcze bo na tej co zamieściłeś to nic nie widać.
_________________
pozdr
Tomek
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Sob 11 Cze, 2011   

Teraz za późno, bo sterownik już złożyłem do kupy.
Co do podmiany tranzystora, to znalazłem kartę katalogową tego spalonego, poszedłem do sklepu, na stół wywaliłem wszystkie fety, które były i z katalogiem znalazłem w nich coś o podobnych parametrach. Ten ma mniejszy prąd drenu, bo oryginał miał 84A, a ten, bodajże 55A, ale i tak nie przekraczam 20A , więc chyba wytrzyma. Tamten miał 60V, ten 55V.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Sob 11 Cze, 2011   

Wyrównałem te magnesy, ale... No właśnie jest małe "ale". Silnik rozpędza się równiej, ale nadal w jednym miejscu są "jakieś" zgrzyty. Po rozpędzeniu się niby jest OK, ale jak odejmę "gazu", to czuję nadal szarpnięcia. I teraz już nie wiem, z czym to jest związane. Może ten tranzystor ma inną diodę zaporową (bo ma inną :D ) i stąd jakieś problemy. W oryginale jest symbol zwykłej diody, tu jest jakaś zenerka. Albo coś z hallotronami. Bez podmiany na inny sterownik chyba nie dojdę co się dzieje. Przy ruszaniu też są jakieś szarpnięcia, może tego nie czuć, ale słychać w silniku ;)
 
 
tomson 
prezes
TOMSON


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 649
Skąd: Otwock_EŁK
Wysłany: Sob 11 Cze, 2011   

A może to się odbiło na uzwojeniu silnika lub któryś inny tranzystor jest lekko uszkodzony
_________________
pozdr
Tomek
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Sob 11 Cze, 2011   

To będę wiedział, jak będę miał inny sterownik do prób. Na upartego może być. Rower jeździ, a że trochę hałasuje, trudno ;) Koszty się liczą. Jeździć można :D
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pon 13 Cze, 2011   

Sprawdziłem dziś napięcia na hallotronach. Normalnie jest napięcie na jednym, albo dwóch przewodach. Ale mam takie dwie pozycje koła, gdzie w jednej pozycji jest napięcie na wszystkich trzech, a w drugiej nie ma na żadnym. Co to może być? Magnesów na kole nie zmieniałem. Dodam, że z obu pozycji koło nie startuje. W każdej innej pozycji koło rusza normalnie.
 
 
tomson 
prezes
TOMSON


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 649
Skąd: Otwock_EŁK
Wysłany: Pon 13 Cze, 2011   

To coś masz dziwnie bo zawsze napięcia na czujnikach zmieniają się w sekwencji A AB B BC C CA jak zamienisz kolejność faz to w drugą stronę coś się z biegunowością magnesów stało może pękł
_________________
pozdr
Tomek
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pon 13 Cze, 2011   

Już doszedłem, co to było. Przy okazji poxipolem przykleiłem wszystkie magnesy do koła, bo one w ogóle nie były przyklejone. Powciskane i trzymały się na zasadzie magnetyzmu :D
Problemem było mocowanie, a w zasadzie pozycja hallotronów. Zobaczyłem to dopiero jak wyjąłem stojan z koła. Jeden z hallotronów był wysunięty i stąd te wszystkie problemy. Teraz silnik pracuje jak przed wypadkiem :D

PS.
Rozbierałem ten silnik z 10 razy. Teraz mam wprawę :D Rozebrać komuś? ;)
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Śro 17 Kwi, 2013   

UTC50N06L
To odpowiednik 2SK4145, dostepny na allegro.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group