|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Mała wywrotka i awaria silnika |
Autor |
Wiadomość |
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 10 Cze, 2011
|
|
|
Wymieniłem tranzystor na "podchadziaszczyj" (IRFZ48N - cena w sklepie 6 zł) i sterownik znów działa, Niestety w ferworze walki z silnikiem prawdopodobnie wysunął się jeden z magnesów i silnik w jednym miejscu swojego obrotu "szarpie". Z tej pozycji nawet ruszyć nie chce. Kolejna rozbiórka silnika i przegląd pozycji magnesów.
... ale jazda... |
|
|
|
|
Robsonik20
kierownik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Mar 2011 Posty: 363 Skąd: LBN
|
Wysłany: Pią 10 Cze, 2011
|
|
|
Chociaż się w domu nie nudzisz;) hehe |
|
|
|
|
tomasz_kombi
prezes amator
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lis 2009 Posty: 810 Skąd: Zagłębie
|
Wysłany: Pią 10 Cze, 2011
|
|
|
zeeltom napisał/a: | Wymieniłem tranzystor na "podchadziaszczyj" (IRFZ48N - cena w sklepie 6 zł) i sterownik znów działa, | Qrde ... Mac Gyver!!! Już wiem gdzie będę wysyłał sterowniki jak się któryś sfajczy |
|
|
|
|
tomson
prezes TOMSON
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 649 Skąd: Otwock_EŁK
|
Wysłany: Sob 11 Cze, 2011
|
|
|
Zrób porządne fotki PCB od strony top i bottom to będzie można coś pokombinować jeszcze bo na tej co zamieściłeś to nic nie widać. |
_________________ pozdr
Tomek |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 11 Cze, 2011
|
|
|
Teraz za późno, bo sterownik już złożyłem do kupy.
Co do podmiany tranzystora, to znalazłem kartę katalogową tego spalonego, poszedłem do sklepu, na stół wywaliłem wszystkie fety, które były i z katalogiem znalazłem w nich coś o podobnych parametrach. Ten ma mniejszy prąd drenu, bo oryginał miał 84A, a ten, bodajże 55A, ale i tak nie przekraczam 20A , więc chyba wytrzyma. Tamten miał 60V, ten 55V. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 11 Cze, 2011
|
|
|
Wyrównałem te magnesy, ale... No właśnie jest małe "ale". Silnik rozpędza się równiej, ale nadal w jednym miejscu są "jakieś" zgrzyty. Po rozpędzeniu się niby jest OK, ale jak odejmę "gazu", to czuję nadal szarpnięcia. I teraz już nie wiem, z czym to jest związane. Może ten tranzystor ma inną diodę zaporową (bo ma inną ) i stąd jakieś problemy. W oryginale jest symbol zwykłej diody, tu jest jakaś zenerka. Albo coś z hallotronami. Bez podmiany na inny sterownik chyba nie dojdę co się dzieje. Przy ruszaniu też są jakieś szarpnięcia, może tego nie czuć, ale słychać w silniku |
|
|
|
|
tomson
prezes TOMSON
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 649 Skąd: Otwock_EŁK
|
Wysłany: Sob 11 Cze, 2011
|
|
|
A może to się odbiło na uzwojeniu silnika lub któryś inny tranzystor jest lekko uszkodzony |
_________________ pozdr
Tomek |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 11 Cze, 2011
|
|
|
To będę wiedział, jak będę miał inny sterownik do prób. Na upartego może być. Rower jeździ, a że trochę hałasuje, trudno Koszty się liczą. Jeździć można |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 13 Cze, 2011
|
|
|
Sprawdziłem dziś napięcia na hallotronach. Normalnie jest napięcie na jednym, albo dwóch przewodach. Ale mam takie dwie pozycje koła, gdzie w jednej pozycji jest napięcie na wszystkich trzech, a w drugiej nie ma na żadnym. Co to może być? Magnesów na kole nie zmieniałem. Dodam, że z obu pozycji koło nie startuje. W każdej innej pozycji koło rusza normalnie. |
|
|
|
|
tomson
prezes TOMSON
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 649 Skąd: Otwock_EŁK
|
Wysłany: Pon 13 Cze, 2011
|
|
|
To coś masz dziwnie bo zawsze napięcia na czujnikach zmieniają się w sekwencji A AB B BC C CA jak zamienisz kolejność faz to w drugą stronę coś się z biegunowością magnesów stało może pękł |
_________________ pozdr
Tomek |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 13 Cze, 2011
|
|
|
Już doszedłem, co to było. Przy okazji poxipolem przykleiłem wszystkie magnesy do koła, bo one w ogóle nie były przyklejone. Powciskane i trzymały się na zasadzie magnetyzmu
Problemem było mocowanie, a w zasadzie pozycja hallotronów. Zobaczyłem to dopiero jak wyjąłem stojan z koła. Jeden z hallotronów był wysunięty i stąd te wszystkie problemy. Teraz silnik pracuje jak przed wypadkiem
PS.
Rozbierałem ten silnik z 10 razy. Teraz mam wprawę Rozebrać komuś? |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 17 Kwi, 2013
|
|
|
UTC50N06L
To odpowiednik 2SK4145, dostepny na allegro. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|