ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Moje pierwsze EV :)
Autor Wiadomość
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Czw 18 Kwi, 2013   

Dwa nie sypną się tak szybko jak jeden bo np w czasie startu krócej pracują w najbardziej dla nich niekorzystnym zakresie obrotów. Ale dla pojedynczego silnika takiego 1250W to już max maxów nawet chwilowo. Monitorujesz może jakoś temperaturę silniczków? Druga sprawa... 50 kmh przy 36V? Jak obrotowa to wersja? Poza tym bardzo mi się podoba, taki niby niewidoczny rower, a jest czym pojechać. Faktycznie podmiana na lepsze aku i będzie naprawdę swietny pojazd:)
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Czw 18 Kwi, 2013   

1.3kw z silniczka 350W, 60A z żeli...
To zaiste pojazd ekstremalny :)
 
 
bartek 
prezes
Łebmajster


Pomógł: 5 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Kwi 2011
Posty: 508
Skąd: Włoszczowa
Wysłany: Czw 18 Kwi, 2013   

Cytat:
50 kmh przy 36V?

Post na "3 strony" a nie sprecyzowałem tego... Napięcie nominalne 48V ( 4 x 12V PB )

Cytat:
Monitorujesz może jakoś temperaturę silniczków?

"Organoleptycznie" - dotknięcie ręki. Jurto przejadę się trochę dalej bo temperatury otoczenia coraz wyższe więc zobaczymy czy będzie "parzyć".

Cytat:
1.3kw z silniczka 350W, 60A z żeli...

Oba silniki to fabryczne 250W / 24V. Sterowniki 9-cio mosfetowe, w sumie 18 mosfetów.
Jak się nie rozsypie do 11 maja to będzie na zlocie :P to będzie można po testować.
_________________
-
Szprychy dorabiane na wymiar
Grubości: 2,0mm; 2,3mm; 2,6mm; 3,4mm CZARNE

Sklep MaxEV
Silniki MXUS, Zestawy EcoBike, MagicPie, SmartPie
-
 
 
mar56 
dyrektor


Pomógł: 4 razy
Wiek: 67
Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 443
Skąd: Łódź
Wysłany: Czw 18 Kwi, 2013   

Bartek przewoltowaleś przekładniowca 24V na 48V i nie boisz się że Ci plastikowe tryby się rozpuszczą?Chyba że masz metalowe!Nigdy tak nie kombinowałem,raz na chwilę podłączyłem na 36V,ale prąd znacznie mi wzrosł i szkoda mi się zrobilo silnika,obecnie jezdzę 3 rok na nominalnym napięciu i uwazam ze przekładniowiec jest wytrzymałym silnikiem pod warunkiem że się go nie" tyra".
_________________
zrób sobie ebikea,źycie to nie bajka
Ukradł rower, jemu ukradziono - co za różnica: jest zamieszany...
 
 
bartek 
prezes
Łebmajster


Pomógł: 5 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Kwi 2011
Posty: 508
Skąd: Włoszczowa
Wysłany: Czw 18 Kwi, 2013   

Cytat:
Bartek przewoltowaleś przekładniowca 24V na 48V...

Tak :P
W planach mam budowę mocniejszej maszyny na silnikach DD na przyszły rok, tak więc stwierdziłem że teraz sprawdzę ile te plastikowe zębatki wytrzymają... Ktoś musi.
Ale plastiki są tylko w silniku z przednim GoldenMotor. Tylni to "wynalazek nieznanego producenta" ze stalowymi zębatkami smarowany olejem - Trzeba uzupełniać co jakiś czas :P

Prawie cały zeszły sezon ( od czerwca do listopada ) katowałem te silniki napięciem 36V i prędkościami do 40 kmh z mocą chwilową ok. 1500W. Teraz przed sezonem rozbierałem te silniki i nie było widać zużycia na trybach. Grzać się nie grzeją bardzo bo pracują oba jednocześnie więc moc całkowita rozkłada się na 2. Bardziej mnie martwią łożyska przy takich obrotach. Tylny trochę żęził więc już były wymienione. Przedni poskrzypuje więc chyba to samo go czeka.
_________________
-
Szprychy dorabiane na wymiar
Grubości: 2,0mm; 2,3mm; 2,6mm; 3,4mm CZARNE

Sklep MaxEV
Silniki MXUS, Zestawy EcoBike, MagicPie, SmartPie
-
 
 
dezmol 
stażysta


Dołączył: 19 Lip 2012
Posty: 127
Wysłany: Czw 18 Kwi, 2013   

Bartek, gdzie takie osłony na baterie kupiłeś ? ?
 
 
bartek 
prezes
Łebmajster


Pomógł: 5 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Kwi 2011
Posty: 508
Skąd: Włoszczowa
Wysłany: Pią 19 Kwi, 2013   

Cytat:
Bartek, gdzie takie osłony na baterie kupiłeś ? ?

Osłony robione samodzielnie z laminatu.
_________________
-
Szprychy dorabiane na wymiar
Grubości: 2,0mm; 2,3mm; 2,6mm; 3,4mm CZARNE

Sklep MaxEV
Silniki MXUS, Zestawy EcoBike, MagicPie, SmartPie
-
 
 
MixhaL 
prezes


Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 909
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Pią 19 Kwi, 2013   

Czytałem że przekładniowe wytrzymują moc bezproblemowo 1500W przynajmniej MAC albo BAC.
Nie pamiętam dokładnie które bo mi się oba mylą.
Ale za to łatwo je załatwić w terenie podczas skoku trzymając manetkę na max.
 
 
JerzyZ 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 794
Skąd: Warszawa - Ursynów
Wysłany: Pią 19 Kwi, 2013   

highend napisał/a:
bardzo fajnie się prezentuje :)
a siedzenie okrakiem przypomina... jazdę na koniu? ;)
btw. może ktoś skonstruuje konia elektrycznego :) haha ;)

Mówisz - masz!

 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Pią 19 Kwi, 2013   

Jedna sprawa: te z przekładnią na obudowie prawie nigdy nie sa gorace. Ale w srodku temperatura jest wysoka:(
 
 
bartek 
prezes
Łebmajster


Pomógł: 5 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Kwi 2011
Posty: 508
Skąd: Włoszczowa
Wysłany: Pią 19 Kwi, 2013   

Kielce - 14 stopni Celsjusza.
Przejechane 13 km, zużyte 7,8 Ah, ( jeszcze z 0,5 Ah by wyciągnął )

Odcinek 1: 4,5 km, prędkość do 40km/h - silniki chłodne, sterowniki zimne;

Odcinek 2: 4,5 km, prędkość na maksa, Napięcie już spadło na aku więc szedł tylko 48-49 km/h - silnik przedni chłodny, tylny ciepły, sterowniki zimne;

Odcinek 3: 4 km, prędkość do 40km/h - silnik przedni lekko ciepły, tylny ciepły, sterowniki zimne;

Parametry monitoruję tym wynalazkowym komputerkiem, ale podczas ładowania podłączam Turnigy Watt Meter-a i ilość władowanych Ah się zgadza ze zużytymi.

Tylni pewnie dlatego jest cieplejszy bo wraz z rozgrzewaniem się wirnika, grzeje się też olej który ma bezpośredni kontakt z uszczelnionym wirnikiem i obudową.
_________________
-
Szprychy dorabiane na wymiar
Grubości: 2,0mm; 2,3mm; 2,6mm; 3,4mm CZARNE

Sklep MaxEV
Silniki MXUS, Zestawy EcoBike, MagicPie, SmartPie
-
 
 
MixhaL 
prezes


Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 909
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Pią 19 Kwi, 2013   

Ma przez to lepsze chłodzenie
_________________
Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN
 
 
bartek 
prezes
Łebmajster


Pomógł: 5 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Kwi 2011
Posty: 508
Skąd: Włoszczowa
Wysłany: Nie 21 Kwi, 2013   

Dzisiaj siadłem na rowerek który złożyłem dwa lata temu dla mojej Mamy ( nominalnie 250W, 25km/h ): http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=972 ... Przepaść :P Człowiek przyzwyczaja się do wygody i mocy.
_________________
-
Szprychy dorabiane na wymiar
Grubości: 2,0mm; 2,3mm; 2,6mm; 3,4mm CZARNE

Sklep MaxEV
Silniki MXUS, Zestawy EcoBike, MagicPie, SmartPie
-
 
 
bartek 
prezes
Łebmajster


Pomógł: 5 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Kwi 2011
Posty: 508
Skąd: Włoszczowa
Wysłany: Wto 13 Sie, 2013   

Jak to przy takich konstrukcjach nie obeszło się bez nieprzewidzianych problemów:P
Otóż miałem spory problem z tylną dętką. Miałem założoną dętkę KENDA 1,75-2,1 i cały czas łapałem "sejki" czyli przyszczypnięcia. Nie pomagało dobre dopompowanie opony. Próbowałem też sposobu kolegi Tas z podłożeniem dodatkowej gumy po wewnętrznej i zewnętrznej stronie dętki. Pewnie nierówno podłożyłem te gumy bo też powietrze zeszło. Sposób może i dobry, ale żeby równo podłożyć te gumy to trzeba się nieźle naprodukować i nie chciało mi się już drugi raz.

Zaryzykowałem i kupiłem dętkę TIOGA 26x2.5-2.7 dedykowaną do DH ( ponoć pancerna - 450g wagi ) i spróbowałem ją wcisnąć w moja oponę 2.0 :P Było ciężko, musiałem napompować dętkę tak żeby nabrała okrągłego kształtu ( po wyjęciu z pudełka ) i ostrożnie jakoś udało się ją założyć żeby nie przyszczypnąć jej łyżkami lub oponą. Póki co jeżdżę już 3-eci tydzień i jest spokój.

Na przednim kole jest standardowa dętka KENDA 1,75-2,1, ale przód jest amortyzowany (100mm skok) i nie ma z nią problemów.
_________________
-
Szprychy dorabiane na wymiar
Grubości: 2,0mm; 2,3mm; 2,6mm; 3,4mm CZARNE

Sklep MaxEV
Silniki MXUS, Zestawy EcoBike, MagicPie, SmartPie
-
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group