|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Moje pierwsze EV :) |
Autor |
Wiadomość |
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Czw 18 Kwi, 2013
|
|
|
Dwa nie sypną się tak szybko jak jeden bo np w czasie startu krócej pracują w najbardziej dla nich niekorzystnym zakresie obrotów. Ale dla pojedynczego silnika takiego 1250W to już max maxów nawet chwilowo. Monitorujesz może jakoś temperaturę silniczków? Druga sprawa... 50 kmh przy 36V? Jak obrotowa to wersja? Poza tym bardzo mi się podoba, taki niby niewidoczny rower, a jest czym pojechać. Faktycznie podmiana na lepsze aku i będzie naprawdę swietny pojazd:) |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Czw 18 Kwi, 2013
|
|
|
1.3kw z silniczka 350W, 60A z żeli...
To zaiste pojazd ekstremalny |
|
|
|
|
bartek
prezes Łebmajster
Pomógł: 5 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Kwi 2011 Posty: 508 Skąd: Włoszczowa
|
Wysłany: Czw 18 Kwi, 2013
|
|
|
Post na "3 strony" a nie sprecyzowałem tego... Napięcie nominalne 48V ( 4 x 12V PB )
Cytat: | Monitorujesz może jakoś temperaturę silniczków? |
"Organoleptycznie" - dotknięcie ręki. Jurto przejadę się trochę dalej bo temperatury otoczenia coraz wyższe więc zobaczymy czy będzie "parzyć".
Cytat: | 1.3kw z silniczka 350W, 60A z żeli... |
Oba silniki to fabryczne 250W / 24V. Sterowniki 9-cio mosfetowe, w sumie 18 mosfetów.
Jak się nie rozsypie do 11 maja to będzie na zlocie to będzie można po testować. |
_________________ -
Szprychy dorabiane na wymiar
Grubości: 2,0mm; 2,3mm; 2,6mm; 3,4mm CZARNE
Sklep MaxEV
Silniki MXUS, Zestawy EcoBike, MagicPie, SmartPie
- |
|
|
|
|
mar56
dyrektor
Pomógł: 4 razy Wiek: 67 Dołączył: 15 Lut 2011 Posty: 443 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Czw 18 Kwi, 2013
|
|
|
Bartek przewoltowaleś przekładniowca 24V na 48V i nie boisz się że Ci plastikowe tryby się rozpuszczą?Chyba że masz metalowe!Nigdy tak nie kombinowałem,raz na chwilę podłączyłem na 36V,ale prąd znacznie mi wzrosł i szkoda mi się zrobilo silnika,obecnie jezdzę 3 rok na nominalnym napięciu i uwazam ze przekładniowiec jest wytrzymałym silnikiem pod warunkiem że się go nie" tyra". |
_________________ zrób sobie ebikea,źycie to nie bajka
Ukradł rower, jemu ukradziono - co za różnica: jest zamieszany... |
|
|
|
|
bartek
prezes Łebmajster
Pomógł: 5 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Kwi 2011 Posty: 508 Skąd: Włoszczowa
|
Wysłany: Czw 18 Kwi, 2013
|
|
|
Cytat: | Bartek przewoltowaleś przekładniowca 24V na 48V... |
Tak
W planach mam budowę mocniejszej maszyny na silnikach DD na przyszły rok, tak więc stwierdziłem że teraz sprawdzę ile te plastikowe zębatki wytrzymają... Ktoś musi.
Ale plastiki są tylko w silniku z przednim GoldenMotor. Tylni to "wynalazek nieznanego producenta" ze stalowymi zębatkami smarowany olejem - Trzeba uzupełniać co jakiś czas
Prawie cały zeszły sezon ( od czerwca do listopada ) katowałem te silniki napięciem 36V i prędkościami do 40 kmh z mocą chwilową ok. 1500W. Teraz przed sezonem rozbierałem te silniki i nie było widać zużycia na trybach. Grzać się nie grzeją bardzo bo pracują oba jednocześnie więc moc całkowita rozkłada się na 2. Bardziej mnie martwią łożyska przy takich obrotach. Tylny trochę żęził więc już były wymienione. Przedni poskrzypuje więc chyba to samo go czeka. |
_________________ -
Szprychy dorabiane na wymiar
Grubości: 2,0mm; 2,3mm; 2,6mm; 3,4mm CZARNE
Sklep MaxEV
Silniki MXUS, Zestawy EcoBike, MagicPie, SmartPie
- |
|
|
|
|
dezmol
stażysta
Dołączył: 19 Lip 2012 Posty: 127
|
Wysłany: Czw 18 Kwi, 2013
|
|
|
Bartek, gdzie takie osłony na baterie kupiłeś ? ? |
|
|
|
|
bartek
prezes Łebmajster
Pomógł: 5 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Kwi 2011 Posty: 508 Skąd: Włoszczowa
|
Wysłany: Pią 19 Kwi, 2013
|
|
|
Cytat: | Bartek, gdzie takie osłony na baterie kupiłeś ? ? |
Osłony robione samodzielnie z laminatu. |
_________________ -
Szprychy dorabiane na wymiar
Grubości: 2,0mm; 2,3mm; 2,6mm; 3,4mm CZARNE
Sklep MaxEV
Silniki MXUS, Zestawy EcoBike, MagicPie, SmartPie
- |
|
|
|
|
MixhaL
prezes
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 909 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: Pią 19 Kwi, 2013
|
|
|
Czytałem że przekładniowe wytrzymują moc bezproblemowo 1500W przynajmniej MAC albo BAC.
Nie pamiętam dokładnie które bo mi się oba mylą.
Ale za to łatwo je załatwić w terenie podczas skoku trzymając manetkę na max. |
|
|
|
|
JerzyZ
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 7 razy Dołączył: 16 Lip 2010 Posty: 794 Skąd: Warszawa - Ursynów
|
Wysłany: Pią 19 Kwi, 2013
|
|
|
highend napisał/a: | bardzo fajnie się prezentuje
a siedzenie okrakiem przypomina... jazdę na koniu?
btw. może ktoś skonstruuje konia elektrycznego haha |
Mówisz - masz!
|
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Pią 19 Kwi, 2013
|
|
|
Jedna sprawa: te z przekładnią na obudowie prawie nigdy nie sa gorace. Ale w srodku temperatura jest wysoka:( |
|
|
|
|
bartek
prezes Łebmajster
Pomógł: 5 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Kwi 2011 Posty: 508 Skąd: Włoszczowa
|
Wysłany: Pią 19 Kwi, 2013
|
|
|
Kielce - 14 stopni Celsjusza.
Przejechane 13 km, zużyte 7,8 Ah, ( jeszcze z 0,5 Ah by wyciągnął )
Odcinek 1: 4,5 km, prędkość do 40km/h - silniki chłodne, sterowniki zimne;
Odcinek 2: 4,5 km, prędkość na maksa, Napięcie już spadło na aku więc szedł tylko 48-49 km/h - silnik przedni chłodny, tylny ciepły, sterowniki zimne;
Odcinek 3: 4 km, prędkość do 40km/h - silnik przedni lekko ciepły, tylny ciepły, sterowniki zimne;
Parametry monitoruję tym wynalazkowym komputerkiem, ale podczas ładowania podłączam Turnigy Watt Meter-a i ilość władowanych Ah się zgadza ze zużytymi.
Tylni pewnie dlatego jest cieplejszy bo wraz z rozgrzewaniem się wirnika, grzeje się też olej który ma bezpośredni kontakt z uszczelnionym wirnikiem i obudową. |
_________________ -
Szprychy dorabiane na wymiar
Grubości: 2,0mm; 2,3mm; 2,6mm; 3,4mm CZARNE
Sklep MaxEV
Silniki MXUS, Zestawy EcoBike, MagicPie, SmartPie
- |
|
|
|
|
MixhaL
prezes
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 909 Skąd: Lubelskie
|
|
|
|
|
bartek
prezes Łebmajster
Pomógł: 5 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Kwi 2011 Posty: 508 Skąd: Włoszczowa
|
|
|
|
|
bartek
prezes Łebmajster
Pomógł: 5 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Kwi 2011 Posty: 508 Skąd: Włoszczowa
|
Wysłany: Wto 13 Sie, 2013
|
|
|
Jak to przy takich konstrukcjach nie obeszło się bez nieprzewidzianych problemów:P
Otóż miałem spory problem z tylną dętką. Miałem założoną dętkę KENDA 1,75-2,1 i cały czas łapałem "sejki" czyli przyszczypnięcia. Nie pomagało dobre dopompowanie opony. Próbowałem też sposobu kolegi Tas z podłożeniem dodatkowej gumy po wewnętrznej i zewnętrznej stronie dętki. Pewnie nierówno podłożyłem te gumy bo też powietrze zeszło. Sposób może i dobry, ale żeby równo podłożyć te gumy to trzeba się nieźle naprodukować i nie chciało mi się już drugi raz.
Zaryzykowałem i kupiłem dętkę TIOGA 26x2.5-2.7 dedykowaną do DH ( ponoć pancerna - 450g wagi ) i spróbowałem ją wcisnąć w moja oponę 2.0 Było ciężko, musiałem napompować dętkę tak żeby nabrała okrągłego kształtu ( po wyjęciu z pudełka ) i ostrożnie jakoś udało się ją założyć żeby nie przyszczypnąć jej łyżkami lub oponą. Póki co jeżdżę już 3-eci tydzień i jest spokój.
Na przednim kole jest standardowa dętka KENDA 1,75-2,1, ale przód jest amortyzowany (100mm skok) i nie ma z nią problemów. |
_________________ -
Szprychy dorabiane na wymiar
Grubości: 2,0mm; 2,3mm; 2,6mm; 3,4mm CZARNE
Sklep MaxEV
Silniki MXUS, Zestawy EcoBike, MagicPie, SmartPie
- |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|