Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Mały samochodzik |
Autor |
Wiadomość |
kojack
początkujący kojack
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Maj 2011 Posty: 42 Skąd: Małopolska
|
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 21 Sie, 2011
|
|
|
Tamten ma 20A ten 16A. 650W i 24V daje więcej, niż 20A, więc nie bardzo się nadają oba. |
|
|
|
|
kojack
początkujący kojack
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Maj 2011 Posty: 42 Skąd: Małopolska
|
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 21 Sie, 2011
|
|
|
Ale prąd przez niego płynie. Ten pełny też
Ten, co podałeś będzie dobry 40A to spoko wytrzyma. |
|
|
|
|
kremir
brygadzista
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Wrz 2010 Posty: 296
|
Wysłany: Nie 21 Sie, 2011
|
|
|
emil1906 napisał/a: | Kremir bardzo chętnie bym obejrzał twoją konstrukcję w ruchu,może masz jakiś filmik?:)
|
Dodałem dzisiaj krótki film z jazdy. Tu masz link. |
_________________ The greatest mistake a person can make is to be afraid of making one.
— Elbert Hubbard |
|
|
|
|
emil1906
młodzik
Dołączył: 06 Lip 2011 Posty: 86 Skąd: Żywiec
|
Wysłany: Śro 24 Sie, 2011
|
|
|
Po czym rozpoznać czy silnik jest na napięcie stałe lub zmienne?
Na silniku nie ma żadnej tabliczki. |
|
|
|
|
karpiozo
początkujący
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Sie 2011 Posty: 32
|
Wysłany: Śro 24 Sie, 2011
|
|
|
na napiecie stale ma magnesy stale
a na zmienne cewki służące za elektromagnesy |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 25 Sie, 2011
|
|
|
W naszym przypadku DC ma magnesy i BLDC ma magnesy
Na stałe ma dwa kabelki, na zmienne 3 grube ewentualnie dodatkowo 5 cienkich do hallotronów. |
|
|
|
|
emil1906
młodzik
Dołączył: 06 Lip 2011 Posty: 86 Skąd: Żywiec
|
Wysłany: Czw 25 Sie, 2011
|
|
|
A jeśli silnik ma 4 kable? -2 czarne i dwa czerwone? |
|
|
|
|
karpiozo
początkujący
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Sie 2011 Posty: 32
|
Wysłany: Czw 25 Sie, 2011
|
|
|
silnik BLDC ma magnesy ale jest to silnik na prad stały, potrzebuje tylko odpowiedniego sterowania,
chodzi o zasilanie odpowiednich cewek w odpowiednim czasie, w zwykłym silniku komutatorowym DC to zadanie spełnia komutator w BLDC zas sterownik |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 25 Sie, 2011
|
|
|
emil1906 napisał/a: | A jeśli silnik ma 4 kable? -2 czarne i dwa czerwone? |
Zazwyczaj czarne to - a czerwone +. Nie ma na nim żadnego symbolu? |
|
|
|
|
emil1906
młodzik
Dołączył: 06 Lip 2011 Posty: 86 Skąd: Żywiec
|
Wysłany: Nie 16 Paź, 2011
|
|
|
Nadal mam problem ze znalezieniem odpowiedniego sterownika do mojego silnika 24V 650W.
A co myślicie o sterowniku dedykowanym do trochę słabszego silnika Np:http://allegro.pl/sterownik-modul-24v-500w-skuter-elektryczny-rower-i1826454227.html
Wytrzyma? |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 16 Paź, 2011
|
|
|
Zadziałać, zadziała, ale nie da pełnego prądu. Te 650W, to moc wyjściowa na wale silnika, więc prąd potrzebny będzie rzędu 30 - 35 amper minimum. |
|
|
|
|
emil1906
młodzik
Dołączył: 06 Lip 2011 Posty: 86 Skąd: Żywiec
|
|
|
|
|
kremir
brygadzista
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Wrz 2010 Posty: 296
|
Wysłany: Nie 16 Paź, 2011
|
|
|
Na tej stronie znajdziesz sterownik dający zakres który byś chciał. Wadą takiego sterownika "do wszystkiego" jest to że nie będzie pilnował Ci napięcia akumulatotów, czyli nie odłaczy zasilania gdy napięcie na nich spadnie zbyt mocno. Poza tym nie ma "bajerów" w stylu hamulec, światła hamulca, stacyjka itp. czyli to co ma ten, który pokazałeś w linku. Ale coś za coś
[ Dodano: Nie 16 Paź, 2011 ]
akurat się wstrzeliłem w Twoje poszukiwania bo ten który pokazałem jest w Twoim ostatnim linku. |
_________________ The greatest mistake a person can make is to be afraid of making one.
— Elbert Hubbard |
|
|
|
|
|