ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Mały samochodzik
Autor Wiadomość
emil1906 
młodzik


Dołączył: 06 Lip 2011
Posty: 86
Skąd: Żywiec
Wysłany: Nie 16 Paź, 2011   

W mojej konstrukcji stacyjka musi być obowiązkowo więc chyba ten uniwersalny odpada ale znowu doczytałem ,że ten sterownik 600W jest do silników bez szczotkowych!http://allegro.pl/sterownik-do-skutera-24v-600w-z-alarmem-do-silnik-i1843812019.html
I czy on będzie działał w silniku szczotkowym?Wcześniej nie słyszałem o takich podziałach strowników
 
 
kremir 
brygadzista


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 296
Wysłany: Nie 16 Paź, 2011   

A to interesujące pytanie. Skoro sterownik silnika BLDC podaje napięcia na kolejne uzwojenia silnika, to czy gryby wyjścia tego sterownika połaczyć ze sobą, dałoby radę zasilić silnik DC z komutatorem? Może ktoś kto praktykował z silnikami BLDC próbował czegoś takiego? A może to jest bez sensu? :roll:

[ Dodano: Nie 16 Paź, 2011 ]
A w razie czego stacyjkę możesz zrobić i w tym sterowniku uniwersalnym. W sumie w sterownikach z wyprowadzonymi przewodami na stacyjkę, włączenie zasilania sterownika polega na zwarciu tych przewodów. Mógłbyś podobną zasadę zastosować, odłaczając i podłaczając zasilanie manetki. Też miałbyś stacyjkę.
_________________
The greatest mistake a person can make is to be afraid of making one.
— Elbert Hubbard
 
 
emil1906 
młodzik


Dołączył: 06 Lip 2011
Posty: 86
Skąd: Żywiec
Wysłany: Nie 16 Paź, 2011   

kremir, masz rację z tą stacyjką.Tylko jak jeszcze rozwiązać problem z brakiem zabezpieczenia które odcina sterownik przy jakieś wartości? Są strażniki akumulatorów takie z diodami które nas informują o stanie rozładowania ale wszystkie na 12V .
 
 
kremir 
brygadzista


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 296
Wysłany: Nie 16 Paź, 2011   

Od rs232 kupiłęm płytkę ze wskaźnikiem diodowym, wymontowaną z jakichś ups'ów (miał tego dośc dużo w ofercie). Trzeba było trochę pokombinować by zakres pokazywanych napięć na 10-ciu diodach LED był taki jak oczekiwany (ok. 21-28V). Taką płytkę zamontowałem w samochodziku, ale w sumie w moim pojeździe jest to dość rzadko używane więc nie spełnia zbyt ważnej roli (tym bardziej że mam sterownik z odcięciem zasilania). Możesz się zastanowaić nad takim rozwiązaniem bo łatwiej jest dziecku zobaczyć że diody mu pogasły niż odczytać napięcie :grin:
Jeśli zaś chodzi o 12V monitory napięcia to możesz zastosować dwa i osobno monitorować napięcie na każdym z szeregowo połaczonych akumulatorów (na zasadzie dwóch woltomierzy podłaczonych równolegle). Może to wystarczy?
_________________
The greatest mistake a person can make is to be afraid of making one.
— Elbert Hubbard
 
 
JerzyZ 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 794
Skąd: Warszawa - Ursynów
Wysłany: Nie 16 Paź, 2011   

emil1906 napisał/a:
W mojej konstrukcji stacyjka musi być obowiązkowo więc chyba ten uniwersalny odpada ale znowu doczytałem ,że ten sterownik 600W jest do silników bez szczotkowych!http://allegro.pl/sterownik-do-skutera-24v-600w-z-alarmem-do-silnik-i1843812019.html
I czy on będzie działał w silniku szczotkowym?Wcześniej nie słyszałem o takich podziałach strowników
Nie radzę robić takich kombinacji.
Po pierwsze - rolę sterowania prądem w DC pełnią szczotki - więc nie trzeba tej funkcji w sterowniku.
Po drugie - gdyby nawet wyprostować prąd ze sterownika BDLC - to skąd wziąć sygnał "hallotronowy"? A w tym sterowniku widać wtyczkę 5-stykową do tego celu.
No i wreszcie kwestia ceny - zawsze sterownik DC, jako prostszy, jest tańszy.
 
 
kremir 
brygadzista


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 296
Wysłany: Nie 16 Paź, 2011   

jerzyz - chciałbym zrozumieć - czysto teoretycznie. Pomijając kwestię ceny sterownika bo zastosowanie BLDC do DC jest nieopłacalne, to przecież tam prądu (chyba) nie trzeba prostować. Podajesz przecież napięcie stałe (płynie prąd stały) zmodulowane PMW na kolejne cewki. Gdyby te syganły zsumować to może dla silnika DC by wystarczyło?
Co do hallotronów to myślałem o sterowniku sensroless (nie zauważyłem wtyczki :oops: ).
_________________
The greatest mistake a person can make is to be afraid of making one.
— Elbert Hubbard
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pon 17 Paź, 2011   

Dwa zwykłe wskaźniki wychyłowe pokazujące napięcie załatwią sprawę. Trzeba tylko zerknąć na nie przy ruszaniu i będzie wiadomo w jakim stanie są akumulatory. Dwa, to nawet lepsze rozwiązanie, bo można kontrolować każdą baterię z osobna. Koszt paręnaście złotych. Co do stacyjki, to raczej polecam sterowanie przez przekaźnik od świec żarowych z ciężarówek na 24V. Samu u siebie tak zrobiłem. Kombinacje z manetką nie wyłączą całkowicie poboru prądu przez sterownik.

Przy okazji: jaka jest dopuszczalna temperatura pracy sterowników? Nigdzie nie mogę znaleźć takich danych.
 
 
emil1906 
młodzik


Dołączył: 06 Lip 2011
Posty: 86
Skąd: Żywiec
Wysłany: Wto 25 Paź, 2011   

Zapytam dla pewności jeszcze raz .Sterownik do którego się przymierzałem miał poniższy opis:
Zakres napięć - moc maksymalna
24-36 V - 700W
48-60 V - 1000W

poniewż według tych danych silnik 800W jest nie odpowiedni!
Teraz ten sam sprzedawca zmienił opis na:

Zakres napięć - moc maksymalna
do silników DC o maksmylanych parametrach:
24 V max 500W

36 V max 800W

I teraz mam wątpliwość czy ten sterownik da pełną moc dla silnika 650W?(''24 V max 500W'')
http://allegro.pl/sterown...1869160668.html
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Wto 25 Paź, 2011   

Pewnie ma ustalone ograniczenie prądowe na stałą wartość, a elementy wytrzymają te 60V. Stąd te moce dla różnych napięć.
 
 
emil1906 
młodzik


Dołączył: 06 Lip 2011
Posty: 86
Skąd: Żywiec
Wysłany: Czw 01 Gru, 2011   

Jakie napięcie powinien mieć w pełni naładowany akumulator 12V?
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Czw 01 Gru, 2011   

Żelowy do pracy cyklicznej 14,5V do pracy buforowej 13,4V.
 
 
emil1906 
młodzik


Dołączył: 06 Lip 2011
Posty: 86
Skąd: Żywiec
Wysłany: Czw 01 Gru, 2011   

Posiadam hamulec do silnika ale nie wiem jak on działa.Wychodzą z niego 2 kable jak próbowałem wpuścić do nich prąd 3,7 V to mnie kopnęło :grin: Może mi ktoś wytłumaczyć jak to podłączyć ?
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Czw 01 Gru, 2011   

Możesz jakąś fotkę?
 
 
emil1906 
młodzik


Dołączył: 06 Lip 2011
Posty: 86
Skąd: Żywiec
Wysłany: Czw 01 Gru, 2011   

http://imageshack.us/phot...83/s4021528.jpg
http://imageshack.us/phot...37/s4021529.jpg
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Czw 01 Gru, 2011   

Wygląda mi to na jakiś elektromagnes. Na silniku jest jakiś element sześciokątny? Może to jakieś wysprzęglenie. Jak nie ma prądu, to blokuje oś silnika. Jak prąd się pojawia, to to coś wciąga w sześciokąt jakiś element i odblokowuje silnik. Ale to tylko moje przypuszczenia. Napięcie w cewce przy rozłączaniu może "kopnąć" ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group