ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Bateria 48v wysoka temperatura
Autor Wiadomość
baranski86 
młodzik


Dołączył: 11 Mar 2019
Posty: 94
Skąd: Lodz
Wysłany: Wto 11 Cze, 2019   Bateria 48v wysoka temperatura

Dzień dobry, mam pytanie dotyczące temperatury baterii rowerowej, mam sterowniki 48v45a i baterie 13s6p na ogniwach samsung 25r, silnik 10x6 szybki nawòj, osiąga max 50kmh.Gdy jeżdżę tak z prędkościami 40-45kmh jakieś odcinki koło 15-20km, bateria jest bardzo ciepła ma na oko około 50-60stopni . Według moich obliczeń po 12a z ogniwa powinna spokojnie wytrzymać 70amper prądu. Czy wiecie może czemu bateria tak się nagrzewa do tych 50stopni?
 
 
Mariusz_p 
kierownik



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Sie 2017
Posty: 319
Skąd: WLKP
Wysłany: Wto 11 Cze, 2019   

Witaj.
Jest kilka opcji.

1. Stare ogniwa - wysokie RW i masz piekarnik w baterii
2. Za cienkie taśmy łączące sekcje - źle dobrana grubość blachy niklowej, za mało połączeń między sekcjami.. Bateria nagrzewa się id blach.
3. Cienkie kable prądowe które nagrzewaja baterie.
45mm/h to zużycie 600-800w ciągłego. Żaden wyczyn dla 6p na r25. Coś jest nie tak
_________________
Pakiety 18650 :) 7S, 10S, 13S, 14S, 16S - potrzebujesz coś ->pisz na pw :)
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Wto 11 Cze, 2019   

7.5A na ogniwo w pakiecie, to jest rozwiązanie zagadki :)
Wystarczy kilka minut pod wiatr i taki nieprawidłowo zbudowany pakiet będzie się grzać.
Ktoś Ci ten akumulator zrobił nieprawidłowo, 6p jest dla 30A dobre, nie 45.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
baranski86 
młodzik


Dołączył: 11 Mar 2019
Posty: 94
Skąd: Lodz
Wysłany: Śro 12 Cze, 2019   

To jaka konfiguracja będzie dobra i z jakich ogniw, żeby wytrzymały wytrzymały 45-55 super przodu przy 48v? 13s8p? Mam jeszcze pytaNie bo jak mam ogniwo z pracę rozladowania max 20amper , to dlaczego max z ogniwa mogę wziąć tylko 5amper żeby się nie nagrzewalo za bardzo, jak się przyjmuje że dla ogniw dajmy na to 10a liczy się połowa razy ilość P. A w tym przypadku połowa to 10amper więc 10*6 daje 60amper czyli jest jeszcze zapas. Właśnie tego nie rozumiem bo ktoś mi liczył kiedyś dla bateria na sanyo ga że na ogniwo wyjdzie po 5 amper to 9*5 =45 , to ta górna granica prądu rozladowania jak ogniwo jest w pakiecie się nie liczy? I nie może jak jest ogniwo 20a , pobierać ciągłego prądu 10a czyli połowa?Czy możecie mi to wyjaśnić?
 
 
andypip 
prezes


Pomógł: 50 razy
Wiek: 63
Dołączył: 06 Kwi 2019
Posty: 641
Skąd: Legnica
Wysłany: Śro 12 Cze, 2019   

Post wyżej szef Tas ci wyjaśnił.
_________________
Starość to stan umysłu
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Śro 12 Cze, 2019   

Nie liczy się połowa tylko liczy się tyle aby pakiet nie nagrzewał się do temp powyżej 45st bo jak komuś się tak aku grzeje to niebawem wyląduje w koszu. Wartość maksymalnego prądu w pakiecie to jest wartość czysto praktyczna, doświadczalna, różna dla rożnych ogniw. Jeśli się przyjmuje dla ogniwa 20A prąd 10A i ktoś zbuduje pakiet i mu się grzeje to prąd dla tego typu trzeba zmniejszyć i się tego trzymać.

A jako, że firmy robiące akumulatory robią tak SPECJALNIE aby pakiet był zbyt mały bo nie dość, że używają minimalną ilość ogniw i innych materiałów to dodają sobie kilkadziesiąt % więcej obrotu w 2 lata tytułem "spadek pojemność akumulatora jest normalną oznaką użytkową i nie jest podstawą do gwarancji". Z tym, że jednemu spada 30% na sezon a drugiemu 5% na sezon, taki szczegół :)
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 12 Cze, 2019   

baranski86 napisał/a:
, bo jak mam ogniwo z pracę rozladowania max 20amper , to dlaczego max z ogniwa mogę wziąć tylko 5amper .

Bo możesz wsiąść z pojedynczego ogniwa chlodzonego, przez chwilę taki prad. Ale w ściągniętym pakiecie bez chodzenia zdecydowanie nie. Moze w zime o 50% mniej ale w lato to i 70% mniej. Ten kto robil Ci pakiet winien to wiedziec.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Mariusz_p 
kierownik



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Sie 2017
Posty: 319
Skąd: WLKP
Wysłany: Śro 12 Cze, 2019   

Sprawa została chyba wyjaśniona. Może kolega opisze dokładniej. Pakiet grzał się od strony okablowania. Na 6P i obciążeniu do 45A zostały zamontowane kable 14AWG i to działało jak kaloryfer.
Powinieneś napisać skąd ten pakiet kupiłeś i co oferował sprzedawca aby ostrzec innych.
_________________
Pakiety 18650 :) 7S, 10S, 13S, 14S, 16S - potrzebujesz coś ->pisz na pw :)
 
 
baranski86 
młodzik


Dołączył: 11 Mar 2019
Posty: 94
Skąd: Lodz
Wysłany: Czw 13 Cze, 2019   

Tak jak pisał kolega Mariusz, były zastosowane kable 2mm2 w baterii, teraz są wymienione na 6mm2 i jest zupełnie inaczej, i trochę nagrzewa się tylko bms. Miałem wcześniej sterownik 20amper i to jakoś się sprawdzali, ale jak zmieniłem na 35amper już zaczęło się grzać. Człowiek uczy się całe życie . Dzięki Mariusz za pomoc w określeniu problemu:)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group