|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przeróbka roweru DH do e-bike, duży problem |
Autor |
Wiadomość |
LukeMike
początkujący
Dołączył: 18 Lut 2018 Posty: 7 Skąd: Wroclaw
|
Wysłany: Nie 14 Lip, 2019 Przeróbka roweru DH do e-bike, duży problem
|
|
|
Witam, Panowie posiadam taki rower
https://katalog.bikeworld.pl/2014/web/produkt/rowery/mtb_26_full/ctm/35842/mons_xpert
jak się zabrać do przeróbki na e-bike?
Są dwa problemy, piasty oraz brak miejsca na baterie, jeśli chodzi o piasty to nie ma ani na szybkozłączki ani na zwykłe nakrętki, jest bolec.
A co do braku miejsca to widać, trzeba by było kombinować...
Jak wy to widzicie? |
|
|
|
|
Inc0
prezes
Pomógł: 21 razy Dołączył: 24 Lut 2018 Posty: 593 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Nie 14 Lip, 2019
|
|
|
żeby dac silnik w koło trzeba by pokombinowac z adapterem osi ale mozna to pominąć bo problem osi QR załatwia silnik typu mid w suport montowany(bafang itp)o mocy 250-350W nie wymaga duzej baterii , ogniwa w dwa rzedy w tym trójkąciesie upchane moga go zaspokoic.... btw w cenie tej maszyny mozna miec falkonana gotowo do jazdy |
|
|
|
|
wiedzmin44
młodzik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 13 Cze 2019 Posty: 64 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 14 Lip, 2019
|
|
|
Miejsca na baterię jest sporo wewnątrz ramy, kolega pewnie będzie chciał pojeździć po lesie górkach itd więc moc 350W będzie za słaba w teren, już prędzej mid bafang 750W:
http://pl.aliexpress.com/...cc-527aa764b8ee |
|
|
|
|
Inc0
prezes
Pomógł: 21 razy Dołączył: 24 Lut 2018 Posty: 593 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Nie 14 Lip, 2019
|
|
|
Słaby czy nie to tez zależy od punktu siedzenia mid-maniacy twierdza że nawet 250W fabryczne konstrukcje wyjadą niemal wszędzie i wziąwszy pod uwagę że te 250W korzysta z przełożeń nie ma podstaw tego kwestionować. Kwestia większej mocy pociąga za sobą kwestie większej baterii dlatego najpierw kolega musi wiedzieć ile ogniw upchać zdoła w trójkącie a potem można moc dobrać tak by była taka jaka pakiet udźwignąć zdoła przy zasięgu zadowalającym użytkownika . moje zdanie jest takie że najpierw trzeba sobie uświadomić czego się oczekuje od e-bike (predkośc zasieg zdolnośc do pokonywania okreslonego terenu, niezawodnośc) dopiero wtedy można zacząć budowę najlepiej wszystkie elementy kompletujac podporzadkowujac ich forme i własciwosci naczelnym wytycznym poczawszy od ramy rowerowej , silnik, sterownik,koła, bateria, zawieszenie , hamulce a skończywszy na oswietleniu . |
|
|
|
|
Scuda
stażysta
Pomógł: 3 razy Dołączył: 17 Paź 2017 Posty: 157 Skąd: Stalowa wola
|
Wysłany: Nie 14 Lip, 2019
|
|
|
Jesli by zastapic damper takim bez zbiorniczka kompresji to pewnie i hailonga 65 by wepchal, silnik mid bafang/tongsheng i bedzie prosto i tanio. Inc0 dobrze pisze, wcale nie potrzeba wielkich mocy w midzie, to nie hub gdzie 250w nie wjedzie pod zadna gorke. Ja mam u siebie tongshenga na 350w i nie potrzeba mi nic a nic wiecej a jezdze glownie po gorkach i lasach. |
|
|
|
|
LukeMike
początkujący
Dołączył: 18 Lut 2018 Posty: 7 Skąd: Wroclaw
|
Wysłany: Nie 14 Lip, 2019
|
|
|
Po kolei napiszę odpowiedzi :
1. Rower kupiłem w 2014 roku, wtedy jeszcze o ebike nikt nie słyszał ;]
2. Domek na baterie bym widział coś jak w Falconie, szeroka zabudowa, nie przeszkadzająca w działaniu tylnemu damperowi i w tej zabudowie wyświetlacz pokazujący parametry baterii.
3. Potrzebuję do jazdy 80% miejskiej 20% górskiej, jestem z Wrocławia więc czasami tylko wybieram się w góry
4. Jednocześnie jestem cięzki i potrzebuję mocy i zasięgu chociaż te 30km
5. Zbiorniczek musi zostać w tym Fox, tak jak pisałem, można pójść w szerokość.
6. Tak jeszcze dla wyjaśnienia, nie oczekuję od tej przeróbki tego że będę jechał po równym, nogi na pedałach jak w motocyklu, tylko będę gaz dodawał i sam będzie jechał, bardziej oczekuję wspomagania jeśli będzie ciężko. |
|
|
|
|
wiedzmin44
młodzik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 13 Cze 2019 Posty: 64 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 14 Lip, 2019
|
|
|
Inc0 napisał/a: | Słaby czy nie to tez zależy od punktu siedzenia mid-maniacy twierdza że nawet 250W fabryczne konstrukcje wyjadą niemal wszędzie i wziąwszy pod uwagę że te 250W korzysta z przełożeń nie ma podstaw tego kwestionować. Kwestia większej mocy pociąga za sobą kwestie większej baterii dlatego najpierw kolega musi wiedzieć ile ogniw upchać zdoła w trójkącie a potem można moc dobrać tak by była taka jaka pakiet udźwignąć zdoła przy zasięgu zadowalającym użytkownika . |
Zapomniałeś chyba, że Bafang ma możliwość przeprogramowania i można mu obciąć max prąd np do 15-18A na konkretnym poziomie wspomagania, i zasięg mu się zwiększy przy jeździe po płaskim terenie, a jeżeli będzie stromy podjazd to przełączyć mu assista na większy prąd. Dlatego moim zdaniem nie ma sensu kupować silników 250-350W, silniki o większej mocy mają grubsze uzwojenia w silniku i nie będą się grzały w porównaniu do silników o mocy mniejszej. |
|
|
|
|
LukeMike
początkujący
Dołączył: 18 Lut 2018 Posty: 7 Skąd: Wroclaw
|
Wysłany: Nie 14 Lip, 2019
|
|
|
A ktoś w ogóle by się tego podjął? |
|
|
|
|
Inc0
prezes
Pomógł: 21 razy Dołączył: 24 Lut 2018 Posty: 593 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Nie 14 Lip, 2019
|
|
|
wiedzmin44 napisał/a: | Zapomniałeś chyba, że Bafang ma możliwość przeprogramowania i można mu obciąć max prąd np do 15-18A | nie zapomniałem ale jesli bateria ma nie wiele ogniw w celi to i zdolnośc "prądową" tez bedzie miec niewielka np15A to raczej słąbo zniesie 20..czy 30A. ja tu widze mały trójkat a przynajmniej takim mi sie wydaje wizualnie bez konkretnej przymiarki ile realnie zmiesci sie w tym trójkacie ogniw to troche wróżenie z fusów wiec sugeruje mała moc która w midzie gwarantuje zasieg i da rade w terenie. Nie jestem zagorzałym fanem midów to chyba jasno wynika z moich postów poprostu waże zalety i wady kazdego rodzaju napedu do zastosowania i warunków tu mid bedzie optymalny choc trzeba wspomniec o jego niekorzystnym wpływie w waryjancie duzej mocy na zywotnośc łańcucha dlatego sugerowałem mniejsza moc.
bez przesady e-bike nie wymyslono wczoraj montaż mida to nie lot w kosmos dasz rade na YT nie brakuje filmów na ten temat) skrzynke na baterie mozna zlecic do wykonania komus kto sie tym zajmuje musisz tylko zrobic szablon ze styropianu lub tektury jak ma wygladac gdy bedziesz miec skrzynke mozesz ja przekazac komus kto robi pakiety na zlecenie zgrzeje ci pakiecik na miare skrzynki jaka bedziesz posiadac jak krawiec garnitur. Wszystkie te osoby/firmy znajdziesz tu na forum , znajdziesz tez tematy gdzie sie dowiesz jak samemu to wszystko zrobic na YT tez nie brakuje filmów o tej tematyce ,twój wybór.powodzenia |
|
|
|
|
wiedzmin44
młodzik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 13 Cze 2019 Posty: 64 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 14 Lip, 2019
|
|
|
Dlatego kolega niech sprawdzi prześwit w trójkącie ramy i niech zobaczy szablonem ile zmieści się ogniw, potem będziemy gdybać jakie ogniwa dobrać do silnika i w jakiej konfiguracji bateria ma być, aż tak mało miejsca w tej ramie nie ma. Full jest rowerem uniwersalnym i szkoda byłoby dawać mu silnik 350W. Może koledze 500W wystarczy, ja nawet proponowałbym skontaktować się z kimś z forum kto jest z Twoich okolic i posiada mida, przejedziesz się na midzie i zobaczysz jak to wygląda i sam się sprecyzujesz czego oczekujesz. |
|
|
|
|
LukeMike
początkujący
Dołączył: 18 Lut 2018 Posty: 7 Skąd: Wroclaw
|
|
|
|
|
Inc0
prezes
Pomógł: 21 razy Dołączył: 24 Lut 2018 Posty: 593 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Nie 14 Lip, 2019
|
|
|
1. to jest osłona sterownika nie wiem czy tam wejdzie tyle ogniw co wchodzi do hulajnogi 250W
2. napewno sie znajdzie ktos wystarczy sie ogłosic lub/i popytac
3. realnie 40 ogniw??! jesli chcesz 40 ogniwami nakarmic mida to moc 250W jest na miejscu ale na jakis kosmiczny zasieg nie licz , powaznie bym jednak pomyslał żeby zrobić w trójkąt skrzynkę wizualnie wydaje mi sie że wiecej ich tam wejdzie |
|
|
|
|
wiedzmin44
młodzik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 13 Cze 2019 Posty: 64 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 14 Lip, 2019
|
|
|
W tą ramę więcej ogniw wejdzie niż 40. Oszacuj jeszcze raz ile ogniw wejdzie i wracaj do nas na forum z info ile możesz zmieścić ogniw. Bez szablonu tego nie sprawdzisz więc podaję Ci pomoc jak masz to zrobić:
https://www.youtube.com/watch?v=6Qb_Oa516Es |
|
|
|
|
LukeMike
początkujący
Dołączył: 18 Lut 2018 Posty: 7 Skąd: Wroclaw
|
Wysłany: Nie 14 Lip, 2019
|
|
|
Dla mnie zadowalający zasięg to 30km bez ciągłego napieprzania albo jezdzenia bez pedałowania. |
|
|
|
|
andypip
prezes
Pomógł: 50 razy Wiek: 63 Dołączył: 06 Kwi 2019 Posty: 641 Skąd: Legnica
|
Wysłany: Pon 15 Lip, 2019
|
|
|
Większy bafang programowo wykastrowany z mocy będzie jednak ważył więcej, tego kabelek nie załatwi. Po co wozić dodatkowy ciężar? To ma być napęd do emerytury?
PS. Obejrzałem ten rower i wg mnie jest to piękna maszynka z pazurem. Zakładanie do niej napędu to jak zagazowanie porsche. Kup budżetowy rower na dużych kołach. Ze standardową elektryfikacją zmieścisz się w 4-4,5 k zł. Po mieście bedzie hulał komfortowo. Sprawniej i szybciej niż ten MTB.
\Mam rowery na kołach 26 i 28 cali. Zapraszam do Legnicy, przejedziemy sie na trasę, w teren, jest tez kilka niezłych podjazdów. Zobaczysz sam czego się mozna spodziewać po ebiku i czy to ci pasi. paliwa tylko nie zapomnij jakby co |
_________________ Starość to stan umysłu |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|