To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Dział dla początkujących - Silnik koło przód
sebjus - Wto 03 Wrz, 2019 Temat postu: Silnik koło przód Jestem nowy na Forum, więc Dzień Dobry Wszystkim.
Sebastian, 39 wiosen, Stolica.
Mam do Was zapytanie. Na pierwszy strzał chciałbym wyposażyć rower w silnik elektryczny w przednie koło. Tak, poznałem wszystkie za i przeciw. Na razie w koło przód.
Znacie jakieś fajne dobre, niezawodne silniki w okolicach 1kW nominał, najlepiej w zestawie z wszystkim co potrzebne do montażu, pod 48V ale bez baterii??
andypip - Wto 03 Wrz, 2019
1kW w przednim kole? to radzę pełny kask i ochraniacze zakładać do jazdy
WojtekErnest - Wto 03 Wrz, 2019
Na przód nie stosuje się silników > 500W. Pamiętaj że w taki silnik i tak idzie prawie 1KW w piku. Zresztą ciężar silniejszego silnika, zmienił by w zbyt dużym stopniu kierowanie rowerem.
przenikanie - Pią 13 Wrz, 2019
Raczę się nie zgodzić z przedmówcami
Jako praktyk od prawie 10 lat jeżdżący na przednim napędzie, najpierw stosowałem przekładniówki 24V/250W zasilane napięciem 48V. Wiadomo: w ten sposób wyciskałem z nich 1kW. Potem próbowałem MagicPie2 zasilanych 60V, potem już tylko bezprzekładniowce. Sterowniki sinus, zasilanie minimum 60V. Wyciskane moce rzędu 2 kW. Prędkości 50-60 km/h przy kole 20 cali. Można? Można. ALE!
Zawsze jest jakieś ALE.
NIGDY nie wolno stosować silników dużych mocy w widelcu do tego nie przystosowanym. Widelec musi mieć POTEŻNE mocowanie na koło. Tak więc musi to być z reguły widelec amortyzowany i tylko z porządnym mocowaniem koła.
Ale to też za mało.
Konieczna jest solidna, dwustronna blokada przeciw obrotowi silnika w osi. Dwustronna, czyli stosowana na każdej goleni amortyzowanego widelca.
Już jechałem na samym widelcu, zdziwiony nieco, że silnik z kołem znika w oddali. A to był tylko zwyczajny MagicPie2 który właśnie dostał 60V i sterownik sinus. A przecież godzinę wcześniej była w tym samym widelcu od paru lat zamontowana zwykła przekładniówka 24V i sterownik prostokątny zasilany baterią 48V. Dawał radę na prostej 35-40 km/h na kole 20, ale pod górkę zbierał się nieciekawie.
Wniosek z praktyki. Moc 2kW dostępna w wyniku podwyższenia napięcia zasilania i stosowania silnika bezprzekładniowego (przekładniówki mają za małą pojemność cieplną, a poza tym łatwo jest zmielić przekładnię przy przeciążeniu) jest jak najbardziej OK pod warunkiem stosowania porządnych widelców oraz solidnych dwustronnych blokad przeciwobrotowych na obu goleniach widelca.
WojtekErnest - Sob 14 Wrz, 2019
Bezprzekladniowy na przód? Ciekawe. No to MUSI być wyższe napięcie by skutecznie jechać np 40 km/godz. Jest stabilnie ? Troche trudno podrzucić przód przy najezdzaniu np na krawężnik. Jeśli to Ci się udało i jesteś zadowolony, to brawo. Wrzuć jakieś zdjęcie.
przenikanie - Sob 14 Wrz, 2019
Zdjęcie bezprzekładniowca:
https://drive.google.com/file/d/1PJmUUwJZwtQV3-Mg2tQyAwbSFA-xhSsZ/view?usp=sharing
A to przekładniówka i bezprzekładniowiec. Jak widać w przekładniówce blokady nie zastosowałem, chociaż silnik dwukrotnie przewoltowany. Mocowanie koła w widelcu jest na tyle solidne, że wystarczy.
https://drive.google.com/file/d/1EUu_CnfeSewgMqKvX2vo-QX8dL74dKFi/view?usp=sharing
Faktycznie, jedyny mankament kół 20 cali to konieczność omijania wysokich krawężników. Poza tym brak zastrzeżeń. Rekord bezprzekładniowca wynosi jak dotąd 58 km/h. To już bardzo poważna prędkość jak na rower i raczej tylko do stosowania na pustej szosie choćby ze względu na drogę hamowania. Rower to jednak nie motocykl i nie samochód, hamulce nawet dobre nie zatrzymają 130 kilowej masy w miejscu.
Przekładniówka to "marne" 40-45 km/h, ale i tak zupełnie wystarczy.
Hmm, a co to się stało, że nie można wstawić obrazka? Coś się zmieniło na forum jeśli chodzi o metodę wstawiania?
Inc0 - Nie 15 Wrz, 2019
nie dokońca zgodzeże koła 20" nie daja rady na krawężnikach moja optima ma z przodu dwa koła 20" i pokonuje krawężniki nawet 15cm .. hub NC w tylnym kole ma dość krzepy by wepchnać małe koło na tak wysoki krawężnik ofc trzeba to robic powoli słowem miec technike pokonywania takich przeszkód , bo z rozpędu to raczej próba pokonania wysokich krawezników ponad 7cm może zaowocować snake uszkodzeniem opony i obreczy
|
|
|