To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Hyde Park - Jaki pojazd? Sam już niewiem...

Natanoj - Nie 13 Sie, 2006

(Nareszcie napiszę coś mądrego) Ostatnimi czasy uparłem się na tego trójkołowca. Powiedizałem sobie trójkołowiec najlepiej z 3 biegmi do przodu i 2 do tyłu. Ta żeby pod górki wjeżdzał ipo bagnach jeżdził, żeby się mu dało płozy i gąsienice założyć i po śniegu i lodzie jeżdzić, żeby się ładował i można nim było cały kraj objechać, a najlepiej to co w rodzaju amfibji tak by po wodzie też mógł pływać, i najlepiej by jeszcze zmieniał się w maszynę latającą jakby mi się nudziło to nacisnąć jeden guzik i pów jestem nad ziemią (świetny sposób na korki) :D A najlepiej żeby jeszcze to łódź podwodna było i by tym się dało na marsa dolecieć i najważniejsze żeby miało to metttr długości i 40 cm szerokości:D! Ta marzenia, marzenia... Wszystkiego w jednym mieć nie można i jeszcze w czymś o takich wymiarach. Wreszcie do mnie dotarło co to znaczą słowa bądź realistą, nikt w twoim wieku czegoś takiego nie zbudował. Można to nazwać słomiany zapał, ale ja to nazywam bierz pracę na miarę swoich możliwości. Okazało się że to o bardzo wiele przewyższa moje możliwości. Nie znaczy to jednak że kończę z elektro napędem. Na początek wezme coś prostrzego a kto wie może kiedyś zbuduje trójkołowca który będzie choć jeżdził po ziemi. Myślałem o czymś czego nie musiałbym od podstaw budować, czyli o napędzie do roweru. Coś takiego jak zbudował eAndre, pojazd z rolką przekładającom napęd. Liczę na waszą pomoc by chodź ten projekt wypalił. Myśle że nawet ja potrafiłbym coś takiego zrobić. Zacznę od kupienia jakiegoś starszego roweru na złomowisku, bo swojego żal mi poświęcać jakbym coś zepsuł. A jak zdobędę odpowiedni rower zaczynam planować.
Pozdrowienia Natanoj[/url]

Anonymous - Pon 14 Sie, 2006

Jeśli chodzi o rolkę to mogę pomóc też swoimi doświadczeniami. Nie wiem jaki masz rower, ale myślę że akurat jeśli chodzi o napęd rolkowy to śmiało możesz przerabiać ten, który masz i nie musisz nic ciąć, dziurawić itp. Rzeczywiście jest to najszybszy i najmniej pracochłonny sposób na e-rower, minęły dwa tygodnie od czasu premiery roweru eAndre, który był dla mnie natchnieniem i już pomykałem swoją zabawką.
Anonymous - Pon 14 Sie, 2006

Natanoj, może taka inspiracja pozwoli wykreować cel? http://www.microcar.org/2...ecar/index.html
Natanoj - Pon 14 Sie, 2006

O ten pojazd już widziałem na Dicsavery w programie Scraphep Challang, dwie druzyny miały coś podobnego zbudować i miały właśnie ten pojazd za wzór. I też był niebieski.
Natanoj - Pon 14 Sie, 2006

Chciałem coś dzisiaj zrobić dla nowego projektu, a że na złomowisko mam daleko to pojechałem na skup złomu. Niestety właśnie wróciłem ze smutną miną bo akurat wszystko wywieźli na złomowisko. Ale tak myślę że może by jednak użyć swojego rowerka. Silniki - myślałem o tanich silnikach i chyba użyje jak eAndre 100w/24v, narazie przeglądam allegro ale nic takiego nie znajduje. Tylko teraz nurtują mnie jeszcze 2 pytania. Pierwsze to wszysto na temat kontrolera, i druge o rejestracji tego. Dajmy na to że zbudowałem taki pojazd i że jakimś cudem jeździ, To trzeba go będzie rejestrować? i jakie dokumenty będą potrzebne by nim jeździc? Niestety narazie projekt muszę zostawić na przjazd z daleka wujka (może coś jako budowlaniec), a potem mam w planach malowanie mieszkania.
Anonymous - Pon 14 Sie, 2006

Natanoj masz tutaj parkę silników: http://www.allegro.pl/ite...ogi_czesci.html
Anonymous - Wto 29 Sie, 2006

Natanoj a może cos takiego http://www.sciencewiz.org/advcars.htm tylko więcej zdjęć gościu mógł pokazać
Anonymous - Wto 29 Sie, 2006

a macie może jakieś fotki elektrycznych gokartów czy innych czterokołowców ale tylko DIY żadne firmówki mnie nie interesują
Anonymous - Śro 30 Sie, 2006

Kilka fotek zrobionego własnoręcznie gokarda możesz zobaczyć tu: http://arkady147.fotosik.pl/albumy/14339.html oraz http://arkady147.fotosik.pl/albumy/14513.html
Anonymous - Sob 21 Paź, 2006

Witajcie mam problem kupiłem niedawno taki mini samachodzik LIGIER AMBRA miał być zarejestrowany jako motorower niestety zarejestrowali mi go jako samochud inny i dali rejestracje od motoru uwarzam ze powinni mi go zarejestrować jako motorower co wy nato ?????? a oto jego dane poj 49cm3 waga 355 kg moc 5KW prętkosc 49 km/h to są dane z brifu
Anonymous - Nie 22 Paź, 2006

Witaj, nie wiem czy pomożemy Ci, nie mamy praktyki w rejestracjach....na razie budujemy pojazdy, omawiamy sprawy techniczne..prawne nie za bardzo..poszukaj odpowiedniej grupy - prawo..i poczytaj odpowiednie ustawy..przecież możesz zaskarzyc decyzje urzędu...

Pozdrawiam

Wiesiek

NocnyPtak - Nie 22 Paź, 2006

robson napisał/a:
a oto jego dane poj 49cm3 waga 355 kg moc 5KW prętkosc 49 km/h


No to tylko pojemnością podpada pod motorower.
Moc, prędkość (a być może i waga) przekraczają wartości jakie może mieć motorower.
Wychodzi więc na to, że urzędnik tym razem -o dziwo- miał rację. Choć przy odrobinie dobrej woli mógłby to pewnie zarejestrować jako motorower. Nie dało się go jakoś "zinteresować", żeby lekko nagiął przepisy?

Anonymous - Nie 22 Paź, 2006

Znalazłem coś o homologacji, tylko nie wiem czy jest nadal aktualne, dotyczy lekkiego pojazdu czterokołowego, który może być zarejestrowany jako motorower
- silnik o zapłonie iskorowym ma mieć pojemność do 50 cm3,
- masa bez obciążenia 350kg
- prędkość maksymalna 45 km/h.

Znalazłem podstawę prawną Dz. U. nr 162 z 2005r. poz. 1360

Anonymous - Nie 22 Paź, 2006

wlasnie, musisz miec 350 kg max, 4 kW max !!! a nie 5 wtedy zarejestruja jako motorower, aby takie miec parametry musisz isc na badanie diagnostyczne zeby Ci koles wypisal kwity ze tak w istocie jest.
Anonymous - Nie 22 Paź, 2006

Uczepiliście się tej mocy a to akurat jest ok, bo dla silnika z zapłonem iskrowym ważne jest tylko to aby nie przekraczać 50cm3 pojemności (art. 2 ust. 1 pkt 1 załącznika). 4 kW dotyczą elektryków i innych silników ze spalaniem wewnętrznym, czyli poza zapłonem iskrowym. Co nie zmienia faktu, że i tak dysklasyfikująca jest waga i prędkość.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group