To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Hyde Park - Jaki pojazd? Sam już niewiem...

Anonymous - Śro 15 Lis, 2006

rudzik6: aluminium powinno sie raczej lutowac a nie spawac, bo temp topnienia aluminium to 600 st C tylko jak walniesz ługiem z spawarki po tym to to wyparuje. Aluminium to metal bardzo reaktywny chemicznie, po tym spawaniu to Ci zostanie wiecej Al2O3 niz samego aluminium w spoinie ;) Najlepiej uzyć trutu aluminiowego i lutownicy gazowej, takiej jak to lutowania miedzianych rurek z cenmtralnego ogrzewania, aluminium sie ładnie stapia jeden element z 2 :)
Anonymous - Śro 15 Lis, 2006

dawid, mylisz sie...aluminium się spawa i to jest dużo lepsze połaczenie od lutowanego, sa takie amerykańskie wynalazki do lutowania..ale lutowanie to rodzaj pośrednika do łaczenia metali. A spawanie to właśnie stapianie metali danej konstrukcji ze sobą, powstaje w przybliżeniu jednolity materiał w obszarze połaczenia. To prawda, aluminium nie łatwo spawac.

Wiesiek

Anonymous - Śro 15 Lis, 2006

no nie wiem moze i tak :) moze i sie myle ale mi sie to spwanie tego jakos nie widzi :) moze jak by w oslonie gazowej TIGiem to mozeby i szlo :)
Anonymous - Czw 16 Lis, 2006

Oczywiscie że TIG iem...MIG tez może byc..ale jest gorszy...Inne metody odpadają;)

Wiesiek

PS. W Elektronice Praktycznej chyba jest opis przystawki TIG do spawarki..interesujące.
Na elektrodzie autor wymienia uwagi z internautami

Natanoj - Sob 18 Lis, 2006

Witam!
Zanim się jeszcze za coś wezmę, o ile wogule się wezme, to chciałbym wiedzieć że to będzie działać, zanim jeszcze powstanie. Niestety żadnych wzorów nie znam i nawet nie wiem co tzreba obliczyć. Jeżeli ktoś byłby tak miły i wypisał co trzeba obliczyć bbyłbym bardzo wdzięczny, a jakby do tego dodał jeszcze wzory to już byłby naprawde szczęśliwy szybko bym obliczył i zaczynał szukać odpowiednich materiałów. Chciałbym zdobyć choć trochę wiedzy teoretycznej i matematycznej. Głównie chodzi mi o wytrzymałość. Czy magę np. zamiast rurki fi. 20 mm, zastosować rurkę fi 10 mm o takiej samej grubości ścianek (np x2mm)? Z góry dziękuje i Pozdrawiam

Anonymous - Sob 18 Lis, 2006

Hi hi..fi 10 powiadasz, możesz..ale zalezy gdzie ja dasz...Albo nie możesz..zalezy gdzie ja dasz;) Powiem ci szczerze, sam nie mam takiej wiedzy...ale juz troche pozyłem, wiele róznych konstrukcji robiłem widziałem, wspóluczestniczyłem. Ja swoją konstrukcje robie na zasadzie tzw. na oko i chłopski rozum...wiem z doświadczenia, jaki ok. profil stalowy co wytrzymuje..a w razie czego..spawarka i wzmocnienia.
Oczywiscie proste konstrukcje da sie policzyc, typu podparta szyna w dwóch punktach i obciazenie np. w srodku...polecam ksiazki typu mechanika i wytrzymałosc konstrukcji..na pewno cos znajdziesz.
Dlatego tez na poczatek polecam konstrukcję stalową, łatwiej się obrabia.
Spawara w ruch ..i wzmocnienie gotowe...albo szlifierka katowa i tez po sprawie;).

Natanoj - Sob 18 Lis, 2006

Hmm czyli fi 20, tylko teraz problem czy rurka stalowa czy kątownik stalowy o ściance 20mm? I gdzie ja znajde niedaleko hurtownie materiałów hutniczych czy cośpodobnego z tanimi metalami?
Anonymous - Nie 19 Lis, 2006

Ja sie zdecydowałem na profile zamkniete prostokatne, zamiast rurek. A to ze wzgledu na łatwiejsze przycinanie i dopasowywanie do spawania, rurki trudniej dopasowac, więcej roboty.

Wiesiek

NocnyPtak - Pon 20 Lis, 2006

rudzik6 napisał/a:
Ja sie zdecydowałem na profile zamkniete prostokatne, zamiast rurek. A to ze wzgledu na łatwiejsze przycinanie i dopasowywanie do spawania, rurki trudniej dopasowac, więcej roboty.

Może i łatwiejsze, fakt. Ale za to okrągłe dają dużo mocniejsze połączenie a i wyglądają często bardziej elegancko.

Anonymous - Pon 20 Lis, 2006

U mnie będą pod karoserią;)
Anonymous - Pon 04 Gru, 2006

Zobacz Natanoj, gość zrobił coś podobnego do tego co pierwotnie zamierzałeś, tylko bez napędu pedałowego http://www.austinev.org/evalbum/972
Natanoj - Śro 06 Gru, 2006

Witam!
quote Zobacz Natanoj, gość zrobił coś podobnego do tego co pierwotnie zamierzałeś, tylko bez napędu pedałowego /quote
Hehe rzeczywiście jakbym widział swój projekt. Ciekawe mocowanie tylnej części do przedniej, ja w sumie i tak nigdy do końca nie wiedziałem jak to zamocować. Szkoda że tak mało czasu, projekt stoi i osiada na nim kurz a ja nawet nie mam czasu zajrzeć na forum. Ale juz niedługo minie najgorszy okres i może coś to w końcu ruszy.
Jeżeli chodzi o tą zębatkę to rozkręciłem i dokładnie wszystko przebadałem i wyszło że jedna część przy pedałowaniu zbyt się dokręca przez co na początku są 2 biegi a potem spada łańcuch, albo coś jest źle zrobione albo brakuje jakiejś części. W każdym bądź razie trzeba kupić nową a na zajechanie do sklepu jak zawsze brak czasu.

Natanoj - Nie 21 Sty, 2007

Witam!
Myślę ostatnio nad czymś co ma odwracać biegunowość. Zrobiłem już kilka "projektów" i przetestowałem na małych silniczkach elektrycznych i rzeczywiście działały. Jednak boję się że będą na nich za duże straty mocy. Miałby ktoś jakiś projekt takiego przełącznika? Jeżeli tak to prosiłbym aby się nim podzielił i ewentualnie wytłumaczył z czego coś takiego zbudować. Ja próbowałem z drewnem, śrubkami metalowymi i mnóstwem przewodów. Z góry dziękuje i pozdrawiam
Natanoj

Anonymous - Czw 25 Sty, 2007

Ja zamontowałem przełącznik do zmiany biegunowości silnika kupiony w hurtowni elektrycznej:

Natanoj - Nie 22 Kwi, 2007

Witam!
Liczę sobie ceny części elektrycznych i zastanawiam się czy nie lepiej kupić jakąś hulajnogę i z niej wyciągnąć części. Tylko chyba nie wszystkie hulajnogi mają kontroler PWM, i ewentualnie jaką byście hulajnogę doradzali. Najlepiej byłaby jakaś zepsuta, nie w pełni sprawna bądź używana, żeby koszty nie były aż tak wysokie. Czy na allegro opłaca się kupić używane hulajnogi? I jeżeli nie wszystkie hulajnogi mają ten kontroler to jak rozpoznać która go ma? Mniej więcej w jakich cenach kupić taką hulajnogę? Chodzi mi o hulajnogę z 100w silnikiem, kontrolerem i jakimiś aku (silnik nie koniecznie musi być). I czy to się w ogule opłaci czy nie lepiej kupić po prostu kontroler i aku osobno?

Z góry dziękuje za odpowiedzi i Pozdrawiam Natanoj

P.S. Zauważyłem też, że części na allegro (zwłaszcza silniki małej mocy) zaczynają tanieć. Np silnik 100w kosztował 40 zł, a teraz widze za 20 tyle że używany, albo 250w teraz za 45zł.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group