To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Napęd z silnikiem poza kołem - Bafang ULTRA G510 budowa od podstaw.

andypip - Pią 11 Paź, 2019

Na szczęście mnie to mało dotyczy. Mam mida 350W, po 1,5 k km wymieniłem łańcuch /z bólem serca/, bo przymiar 0,75 b. ciasno ale wchodził. Był to jakiś shimano 8 rzędowy, czyli słabizna :grin:
Nowy Bafang b. mi się podoba, szkoda że wymaga dedykowanej ramy.

Magx2k - Nie 03 Lis, 2019

Czy ktoś Kto to robił zakupy ramy i silnika w Chinach może się podzielić wiedzą na temat cła i innych haraczy jakie trzeba zapłacić w urzędzie celnym ?

Przymierzam się do podobnego zestawu ale obawiam się płacenia ponad 50% w podatkach.

Inc0 - Nie 03 Lis, 2019

chyba ciężko ci będzie znaleźć kogoś kto wyda naście tys pln na silnik i rame z chin do poskładania kiedy w salonie moze kupic za te sama kase gotowy rower renomowanej marki ... to dotyczy osób nieuświadomionych w zakresie elerktro mobilności ale dysponujacych gotówka na zachcianki , z koleici uswiadomieni wydadza znacznie mniej na budowe e- bike opartego na konstrukcji roweru analogowego lub o rame kustomowa uzyskujac wiecej mozliwosci za mniejsze pieniadze.
P.S skoro kolega wzywa do tablicy to jestem :p
andypip napisał/a:
1700 watów w midzie trochę mnie przeraża :o
to będzie maszynka do mielenia kaset.
..
niewierze włąsnym oczom ...
andypip napisał/a:
Mam mida 350W, po 1,5 k km wymieniłem łańcuch /z bólem serca/, bo przymiar 0,75 b. ciasno ale wchodził
miło że wreszcie przyznajesz że wśród mnogosci zalet jednak jest jakaś skaza na reputacji mida XP


andypip napisał/a:
Ok. Napisałem to, ponieważ są na forum koledzy /wielbiciele hubów i znawcy midów/, którzy każdy wpis okraszają, niczym Kato, stwierdzeniem że "midy zżerają napędy ". :lol:
Jestem spokojny, że mój 350W nie jest łakomczuchem :wink:
ojojoj ktos sam sobie przeczy , to w którym wpisie mówisz przawde ? tym gdzie wymieniasz łańcuch po 1,5k km ? czy w tym w którym twierdzisz że mid nie jest łakomczuchem nie zjada ci łańcucha :lol: jednak po 1,5k km łańcuch wymieniłeś przy midzie o mizernej mocy zaledwie 350W z piasta planetarna za 1000joro i idealna linią łańcucha :lol: ..mój łańcuch ma 6,5k km silnik 1500W mocy ciągłej generuje a przymiar0,5% nie wchodzi :P
TomaszKon - Nie 03 Lis, 2019

Magx2k napisał/a:
Czy ktoś Kto to robił zakupy ramy i silnika w Chinach może się podzielić wiedzą na temat cła i innych haraczy jakie trzeba zapłacić w urzędzie celnym ?

Przymierzam się do podobnego zestawu ale obawiam się płacenia ponad 50% w podatkach.


Silnik przyszedl bez cla i VAT
Niestety rama za 3000 PLN wyjdzie finalnie około 5600.

TomaszKon - Nie 03 Lis, 2019

[quote="Inc0"]chyba ciężko ci będzie znaleźć kogoś kto wyda naście tys pln na silnik i rame z chin do poskładania kiedy w salonie moze kupic za te sama kase gotowy rower renomowanej marki ... to dotyczy osób nieuświadomionych w zakresie elerktro mobilności ale dysponujacych gotówka na zachcianki

Skoro wywołałeś mnie do tablicy to informuję że z pełną świadomością i premedytacją zakupiłem ULTRA z Chin. To mój 7 rower elektryczny. Użytkuję od jakiegoś czasu Haibike Xduro 8.0 silnik Bosch performance CX. I niestety kolego te dwa rowery to dwa różne światy.
Trzeba pojeździć samemu żeby wyrobić sobie opinię o słuszności zakupu Bafang ULTRA.

...... z koleici uswiadomieni wydadza znacznie mniej na budowe e- bike opartego na konstrukcji roweru analogowego......

Raczej nie o świadomość chodzi a o zasobność portfela i gotowość na pewne kompromisy związane z takimi przeróbkami. Żeby było jasne każda opcja zakupu (złożenia) roweru elektrycznego jest lepsza niż żadna. Ale argumentacja w stylu że nie warto kupić Mercedesa za 250 tys bo Skoda za 50 tys też jedzie są raczej mało poważne.

Samo teoretyzowanie z suchymi danymi na papierze nie wiele tu wnoszą.
Niestety rozwiązanie budżetowe typu Bagang BBSHD to nie to samo. Kolega własnie kupił ULTRA po sezonie jazdy na BBSHD i uwierz mi już do starego silnika nie wróci.

PS. Jeśli jedynym wyznacznikiem frajdy z jazdy rowerem jest ilość wymian łańcucha w ciągu roku to serdecznie współczuje.

Inc0 - Nie 03 Lis, 2019

spoko mnie do tego przekonywać nie trzeba rozumiem twój zachwyt tą znienawidzona przez purystów wożących sie na budżetowych bafangach itp mocą bo nie ma porównania 250W napedu do 1500W "potwora" zwlaszcza w czerpaniu radochy . frajda frajda a łańcuch łańcuchem do szczęścia chyba nikomu nie potrzeba urwanego łańcucha lecz jesli komus to nie przeszkadza że łańcuch sie mu rwie lub musi go wymieniac co 1500km mi tez to nie przeszkadza bo to jego swiadomy( mam nadzieje ) wybór ,tylko po co to udawanie że tego niema ze ten problem nie istnieje zwłaszcza przed poczatkujacymi ???

P.S TAK ceny fabrycznych rowerów sa czesto..z sufitu jesli nie z innej galaktyki ....argument ze skoda i mercem nie trafiony te ulepy ( po twojemu skody) jeżdzą dalej szybciej i sa mocniejsze zazwyczaj kilkukrotnie od fabrycznego roweru ( jak ty chcesz mercedesa) i potrafia kosztowac nie mniej w extremalnych przypadkach a napewno wiecej niz przedmiot tematu btw ty jezdzisz "skoda" z chin czy "mercem" z salonu?

TomaszKon - Nie 03 Lis, 2019

[quote="Inc0"]spoko mnie do tego przekonywać nie trzeba rozumiem twój zachwyt tą znienawidzona przez purystów wożących sie na budżetowych bafangach itp mocą bo nie ma porównania 250W napedu do 1500W "potwora" zwlaszcza w czerpaniu radochy . frajda frajda a łańcuch łańcuchem do szczęścia chyba nikomu nie potrzeba urwanego łańcucha lecz jesli komus to nie przeszkadza że łańcuch sie mu rwie lub musi go wymieniac co 1500km mi tez to nie przeszkadza bo to jego swiadomy( mam nadzieje ) wybór ,tylko po co to udawanie że tego niema ze ten problem nie istnieje zwłaszcza przed poczatkujacymi ???


Temat wałkowany już 1000 razy.
Co lepsze MID czy hub. -. Dla mnie mid.
Co lepsze fabryczny czy składak z Chin. - Dla mnie składak. A wiem bo mam oba.
Temat łańcucha.... 8 rzędowy napęd z łańcuchem Sram EX1 kończy problem na starcie.
Odsyłam do pierwszego posta. 11 rzędowowe napędy z cieniutkim jak makaron łańcuchem generalnie nie nadają się do midow.

Magx2k - Nie 03 Lis, 2019

TomaszKon napisał/a:
Silnik przyszedl bez cla i VAT
Niestety rama za 3000 PLN wyjdzie finalnie około 5600.


Czy to ma znaczyć że miałeś szczęście że do silnika nie dowalili cła czy też jest taki ''regulamin'' celny ?

TomaszKon - Nie 03 Lis, 2019

Magx2k napisał/a:
TomaszKon napisał/a:
Silnik przyszedl bez cla i VAT
Niestety rama za 3000 PLN wyjdzie finalnie około 5600.


Czy to ma znaczyć że miałeś szczęście że do silnika nie dowalili cła czy też jest taki ''regulamin'' celny ?

Kupowałem już kilka silników i nigdy nie było cła. Więc chyba na nie cła nie ma bo raczej ze szczęściem to nic wspólnego nie ma 😄

andypip - Pią 08 Lis, 2019

Silnik był nadany w Chinach? Moje silniki wysłali z Holandii więc obeszło sie bez haraczu. Widziałem wpisy, że napędy wysłane z Chin, szczególnie DHL-em są od razu przez DHL odprawiane /DHL wysyła dokumenty celne i kasuje dla UC należności/ biorąc dodatkowo prowizję za pośrednictwo.
Znalazłem taką informację:
"Same części rowerowe są objęte dość jednolitą stawką celną 4.7%, problemy z klasyfikacją mogą się jednak pojawić w przypadku innych akcesoriów. Warto zatem wystąpić o wydanie Wiążącej Informacji Taryfowej w szczególnie trudnych przypadkach.

Poniżej przedstawiamy stawki celne na kilkanaście podstawowych i przykładowych produktów. Musimy pamiętać, że niektóre z poniższych produktów mogą być w pewnych przypadkach objęte cłem antydumpingowym w wysokości 48.5%.
Nazwa produktu

Stawka celna

Ramy (w niektórych przypadkach cło antydumpingowe)

4.7% lub 0% w przypadku końcowego przeznaczenia

Widelce przednie (w niektórych przypadkach cło antydumpingowe)

4.7% lub 0% w przypadku końcowego przeznaczenia"
Nie wiem, być może odbiorca indywidualny podchodzi pod" końcowe przeznaczenie" ale od Vatu ciężko się wymigać, tym bardziej że MF ciśnie mocno podległe służby. jedyna nadzieja, że po prostu nie ma kto wszystkich paczek przegladać.

vircel - Nie 08 Mar, 2020

TomaszKon,

Cześć, jak się jezdzi? masz foty swojego roweru?

chciałbym mieć elektryka z Bafang ultra, tylko nie wiem jak się do tego zabrać, ramy dedykowane są tylko z Chin prawda? czy może jest jakaś alternatywa?
Jak wygląda kwestia baterii, jakie skąd? najcie znać, może komuś chce się spożądzić poradnik jak zmontować budżetowy funkcjonalny rower z bafang ultra,.

Dzięki

TomaszKon - Nie 08 Mar, 2020

vircel napisał/a:
TomaszKon,

Cześć, jak się jezdzi? masz foty swojego roweru?

chciałbym mieć elektryka z Bafang ultra, tylko nie wiem jak się do tego zabrać, ramy dedykowane są tylko z Chin prawda? czy może jest jakaś alternatywa?
Jak wygląda kwestia baterii, jakie skąd? najcie znać, może komuś chce się spożądzić poradnik jak zmontować budżetowy funkcjonalny rower z bafang ultra,.

Dzięki


Jeździ się super.

Rama dedykowana tylko z Chin. Niestety strasznie droga coś koło 5k.
Widzę tylko 1 alternatywę. Kupić rower elektryczny używany i przespawac uchwyt silnika.
To najtańsza opcja. Widziałem całe rowery na Bosch za około 5k. Do tego silnik 3k bateria 2k i coś około 10k masz bafang Ultra.
Albo wspawać uchwyt w ramę hardtail-a. Próbowałem to zrobić z fulem ale poległem... Odradzam.

Baterię zrobiłem w Marian Projekt. Bardzo profesjonalnie i za przystępna cenę. Obecnie mam 37Ah.

No i jako opcja sterownik z Exessa. Zupełnie inny świat.

andypip - Nie 08 Mar, 2020

Czadowy ten rower ci wyszedł. Jeśli jeździ jak wyglada to gratuluję :lol:
TomaszKon - Nie 08 Mar, 2020

andypip napisał/a:
Czadowy ten rower ci wyszedł. Jeśli jeździ jak wyglada to gratuluję :lol:



Dzięki.
A i jeszcze mała ciekawostka. Realnie 150 km przy średniej 35 km/h

andypip - Nie 08 Mar, 2020

Zeby nie było za słodko: super wyglada ten przedni błotnik ale czy nie za krótki? szmuc na napęd będzie rzucać


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group