To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Dział dla początkujących - Montarz silnika 1020ZXF. Czy ktoś montował?

Davvvi - Śro 30 Paź, 2019
Temat postu: Montarz silnika 1020ZXF. Czy ktoś montował?
Witajcie. Zakupiłem silnik jak z tej aukcji https://allegro.pl/oferta/silnik-elektryczny-48v-1000w-zestaw-napedowy-dc-7634202772?utm_medium=app_share&utm_source=facebook
Niestety nie wiem czy nie rzóciłem się z motyką na słońce. Ktoś montował już taki silnik przy rowerze? Zakładał ktoś może wolnobieg aby podczas pedałowania nie obracało silnika? O ile z samym zamontowaniem do roweru sobie poradzę o tyle na wolnobieg jako zębatka zdawcza nie mam pomysłu.

slow - Śro 30 Paź, 2019

Może tak
https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/510HnjSO7mL.jpg[img]

Widziałem gdzieś w sieci z drugiej strony (oczywiście musi być obrócony aby ciągnął)

Davvvi - Śro 30 Paź, 2019

slow napisał/a:
Może tak
https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/510HnjSO7mL.jpg[img]

Widziałem gdzieś w sieci z drugiej strony (oczywiście musi być obrócony aby ciągnął)
a gdzie miałbym ten wolnobieg użyć? Ja raczej pytam o montaź wolnobiegu na ośce silnika.
slow - Śro 30 Paź, 2019

Na yt gość spawał
Davvvi - Śro 30 Paź, 2019

slow napisał/a:
Na yt gość spawał
masz może jakiś link? Szukam różnych info ale nic nie mogę znaleść.
Davvvi - Śro 30 Paź, 2019

Dobra ogulnie co nie co ogarnąłem. Problem z wolnobiegiem jest taki ,że to wolnobieg jest najsłabszym ogniwem , poza tym chcę przejść na łańcuch 420H gdyż rowerowe jednożędowe szybko się zużywają. PoA tym chcę mieć rozwiązanie które będzie łatwe w naprawie .
borsuk - Czw 31 Paź, 2019
Temat postu: Re: Montarz silnika 1020ZXF. Czy ktoś montował?
Davvvi napisał/a:
Witajcie. Zakupiłem silnik jak z tej aukcji https://allegro.pl/oferta/silnik-elektryczny-48v-1000w-zestaw-napedowy-dc-7634202772?utm_medium=app_share&utm_source=facebook
Niestety nie wiem czy nie rzóciłem się z motyką na słońce. Ktoś montował już taki silnik przy rowerze?

Tu masz obrazki jak podobny silnik jest montowany w rowerze:
https://pl.aliexpress.com/item/32906711643.html?spm=a2g0o.detail.1000013.13.36bd5e54hz6Lev&gps-id=pcDetailBottomMoreThisSeller&scm=1007.13339.146401.0&scm_id=1007.13339.146401.0&scm-url=1007.13339.146401.0&pvid=59b6cda7-87bb-40b0-ae66-5f6c535e8f42
A tu korby z tarczami i suportem do tego zestawu:
https://pl.aliexpress.com/item/32970666647.html?spm=a2g0o.detail.1000013.7.36bd5e54hz6Lev&gps-id=pcDetailBottomMoreThisSeller&scm=1007.13339.146401.0&scm_id=1007.13339.146401.0&scm-url=1007.13339.146401.0&pvid=59b6cda7-87bb-40b0-ae66-5f6c535e8f42

Davvvi - Czw 31 Paź, 2019
Temat postu: Re: Montarz silnika 1020ZXF. Czy ktoś montował?
borsuk napisał/a:
Davvvi napisał/a:
Witajcie. Zakupiłem silnik jak z tej aukcji https://allegro.pl/oferta/silnik-elektryczny-48v-1000w-zestaw-napedowy-dc-7634202772?utm_medium=app_share&utm_source=facebook
Niestety nie wiem czy nie rzóciłem się z motyką na słońce. Ktoś montował już taki silnik przy rowerze?

Tu masz obrazki jak podobny silnik jest montowany w rowerze:
https://pl.aliexpress.com/item/32906711643.html?spm=a2g0o.detail.1000013.13.36bd5e54hz6Lev&gps-id=pcDetailBottomMoreThisSeller&scm=1007.13339.146401.0&scm_id=1007.13339.146401.0&scm-url=1007.13339.146401.0&pvid=59b6cda7-87bb-40b0-ae66-5f6c535e8f42
A tu korby z tarczami i suportem do tego zestawu:
https://pl.aliexpress.com/item/32970666647.html?spm=a2g0o.detail.1000013.7.36bd5e54hz6Lev&gps-id=pcDetailBottomMoreThisSeller&scm=1007.13339.146401.0&scm_id=1007.13339.146401.0&scm-url=1007.13339.146401.0&pvid=59b6cda7-87bb-40b0-ae66-5f6c535e8f42


Dzięki. Akurat korbe z tarczami i wolnobiegiem już mam . Mocowanie silnika zapewne jest za miski supportu. Pomyśle nad tym. Mam trochę ocynkowanej 2mm blachy to można by coś wykombinować.

WojtekErnest - Pią 01 Lis, 2019

@Davvvi jesteś cudzoziemcem ? Zanim coś napiszesz sprawdź swoj txt dowolnym edytorem aby wskazal Ci rażące błędy.
Davvvi - Pią 01 Lis, 2019

WojtekErnest napisał/a:
@Davvvi jesteś cudzoziemcem ? Zanim coś napiszesz sprawdź swoj txt dowolnym edytorem aby wskazal Ci rażące błędy.


Piszę ze smartfona. Ale to jest jedno z nie wielu, forum na którym nie można sprawdzić pisowni ani nie podkreßla błędów. Chyba czas najwyższy aby dostosować forum pod smartfony.

Leopold - Pią 01 Lis, 2019

Takiego nie, montowałem 1016 jako midrive z wykorzystaniem technologii Jina. 1016 ma moc 350W a ten jak widzę 1000 W. W związku z tym można go użyć do wspomagania bezpośredniego z wykorzystaniem przekładni rowerowej i oczywiście z wykorzystaniem wolnobiegu. Można to zrobić. Stalowe piasty tylne do nakręcanego wolnobiegu można rozmontować w ten sposób, że uzyska się czapeczkę z gwintem i otworami na szprychy. W czapeczkę należy precyzyjnie wkleić zębatkę z silnika i masz w ten sposób niezawodne mocowanie wolnobiegu.Operację wykonać należy precyzyjnie zgodnie z zasadami mechaniki. Co ważne czapeczka z gwintem musi być wklejona tak by wolnobieg mógł zazębiać w odpowiednią stronę. To samo może dotyczyć korby z wolnobiegiem. Wolnobieg musi być solidny nie za grosze.
Leopold

Davvvi - Sob 02 Lis, 2019

Leopold napisał/a:
Takiego nie, montowałem 1016 jako midrive z wykorzystaniem technologii Jina. 1016 ma moc 350W a ten jak widzę 1000 W. W związku z tym można go użyć do wspomagania bezpośredniego z wykorzystaniem przekładni rowerowej i oczywiście z wykorzystaniem wolnobiegu. Można to zrobić. Stalowe piasty tylne do nakręcanego wolnobiegu można rozmontować w ten sposób, że uzyska się czapeczkę z gwintem i otworami na szprychy. W czapeczkę należy precyzyjnie wkleić zębatkę z silnika i masz w ten sposób niezawodne mocowanie wolnobiegu.Operację wykonać należy precyzyjnie zgodnie z zasadami mechaniki. Co ważne czapeczka z gwintem musi być wklejona tak by wolnobieg mógł zazębiać w odpowiednią stronę. To samo może dotyczyć korby z wolnobiegiem. Wolnobieg musi być solidny nie za grosze.
Leopold


Pomyślałem o tym co piszesz. Ale problem jest taki że najmniejsza zębatki wolnobieg to 16T. Ja chcę jednak 12T. Drugie to zębatki jak i łańcuch rowerowy zużywają się bardzo szybko. Chciałbym pójść w zębatki i łańcuch 420h. A takich wolnobiegów nie ma. Myślę nad zdejmowaniem łańcucha w razie gdy bym musiał jechać na pedałach. Poza tym zastanawiam się nad sprzedażą tego i kupnie silnika na tylne koło. Tylko znów montaż typu mid drive daje możliwość korzystania z przerzutek. Tak w sumie możesz polecić jakiś jednorzędowy wolnobieg tylko lepszy?

Leopold - Sob 02 Lis, 2019

Wydaje mi się, że silnika tego nie wykorzystasz w typowym midrive jest za długi, nie zmieści się między korby. Jak pisałem można go wykorzystać do wspomagania bezpośredniego. Do swojego wykorzystałem wolnobiegi 16 i 18T firmy Lida co. made in Tajwan "Dicta Brand" chromowany, są one lekko masywniejsze typowo pod grubsze łańcuchy. Jeżeli chcesz poszaleć kupuj huba, jeżeli do trajki lub rekreacyjnie wykorzystaj to co masz. Łańcuch rowerowy to mniej kłopotów z serwisem, 420 to niszowy.
Leopold

Davvvi - Nie 03 Lis, 2019

Leopold napisał/a:
Wydaje mi się, że silnika tego nie wykorzystasz w typowym midrive jest za długi, nie zmieści się między korby. Jak pisałem można go wykorzystać do wspomagania bezpośredniego. Do swojego wykorzystałem wolnobiegi 16 i 18T firmy Lida co. made in Tajwan "Dicta Brand" chromowany, są one lekko masywniejsze typowo pod grubsze łańcuchy. Jeżeli chcesz poszaleć kupuj huba, jeżeli do trajki lub rekreacyjnie wykorzystaj to co masz. Łańcuch rowerowy to mniej kłopotów z serwisem, 420 to niszowy.
Leopold


To masz rację, nie zmieści się między korby ale można dać go wyżej aby korby go nie dotykały. Piszesz że masz napęd bezpośredni. Czy możesz pokazać jak masz zamontowany silnik? Piszesz o kupnie HUBa, tylko ja mam koła 28" i jeśli już to chciałbym silnik z 1500Watt. Mam baterie 13s12p o wydajności bodajże 35A. Jaki silnik nadawał by się do tego aby rozpędził rower do tych 40-50kmh,a poradził by sobie także z jazdą pod górkę ?

Leopold - Nie 03 Lis, 2019

Nie zrozumieliśmy się, mam midrive w trójkołowcu. Silnik 1016 z przekładnią mieści się między korbami. Ten typ midriva wymaga korby z wolnobiegiem o czym pisałem wyżej. 1020 jak się nie mylę też jest z przekładnią i jest silnikiem komutatorowym nie bldc, chyba, że się mylę. Pisząc o napędzie bezpośrednim rozumiem napęd bezpośrednio na koło, przednie lub tylne. Upraszcza to konstrukcję lecz najczęściej stosowany jest w trójkołowcach, co nie wyklucza pionowca czy poziomki dwukołowej. Hub rozumiem jako silnik BLDC zapleciony w tylne koło przystosowany do hamulca tarczowego i kasety bądź wolnobiegu wielorzędowego. Przy akumulatorze który masz to ta wersja ostatnia jest najbardziej korzystna. Ale na ten temat porozmawiaj z Gleborem. Dobierze Ci zestaw elektryfikacyjny i sprzeda co potrzeba.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group