To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Silniki BLDC - Problem silnik zaczął buczeć
soldier28 - Wto 10 Gru, 2019 Temat postu: Problem silnik zaczął buczeć Witam, własnie złożyłem ebike z silnikiem bionx i zewnętrznym sterownikiem, jak sprawdzałęm bez obciążenia wszystko działało halle i przewody fazowe raczej były podłączone dobrze bo sprawdziłem wszystkie kombinacje i tylko na jednej działał prawidłowo, jak wsiadłem na rower i przekręciłem manetkę podjechałem dosłownie 5 metrów i silnik przestał działać, czasami zakręcił kołem pół obrotu czasami wogole nic. Sterownik pokazuje błąd "Motor sensor fault" i nie ma żadnej reakcji czasami silnik buczy po przekręceniu manetki.
Czy ktoś wie czym to może być spowodowane?
Sprawdziłem halle - działają , czy to może być niepoprawnie zlutowany przewód fazowy, który przy trochę większym prądzie nie wytrzymał?
slow - Śro 11 Gru, 2019
A rezystancję faz silnika mierzyłeś?
soldier28 - Śro 11 Gru, 2019
Ale żeby zmierzyc rezystancję musialbym wyjac kolo i powyciagac szprychy rozpolowic silnik, niestety to stary silnik bionx i najpierw chcialbym wmiare mozliwosci sprawdzic bez otwierania silnika jesli sie da.
Dzis sprobuje jeszcze raz zlutowac perzewody od sterownika do silnika ew sprobuje kombinacje z przewodami fazowymi i hallami
soldier28 - Śro 11 Gru, 2019
Ponownie zlutowałem przewody fazowe, bez obciążenia fajnie się rozpędza odrazu ma około 70 km/h, ale jak wsiadłem przekręciłem delikatnie manetkę podjechałem 10 metrów i znów brak reakcji na manetkę. Na wyswietlaczu sterownika KT48 pojawiają się różne błędy: Motor sensor fault, Motor or controller short circuit fault lub throttle fault. Silnik znów nie rusza nie ma reakcji czasami drgnie i tyle. Nie wiem co może być przyczyną dlaczego bez obciązenia działał a teraz już nie, czy te błędy mogą coś jeszcze sugerować?
Czy możliwe że zwarcie może się pojawiać tylko przy wyższym prądzie? Mam manetkę w której jest woltomierz i on jest bezpośrednio podłączony cienkim kabelkiem do grubego przewodu plusowego baterii (niby pisało że można podłączać tą manetkę nawet do +72V)
slow - Pią 13 Gru, 2019
Możliwości są dwie skoro kable już sprawdzałeś.
Uszkodzony silnik lub uszkodzony sterownik.
Zanim zaczniesz cokolwiek rozbierać to wypadało by mieć 100% pewności.
Pogadaj z kimś, podstaw inny sterownik, podstaw inny silnik.
Nie napisałeś nawet jaki masz sterownik, jakim napięciem to zasilasz.
Sam przerabiałeś silnik czy kupiłeś przerobiony.
Rezystancję faz sprawdzałeś? Normalnie pomiędzy kablami przyłóż omomierz i zobacz czy każdy z 3 pomiarów jest identyczny. Zmierz rezystancję do obudowy.
Leopold - Pią 13 Gru, 2019
Wejdź na maxev - złącze sygnałowe białe - 4 zl
soldier28 - Wto 24 Gru, 2019
Sterownik to KT 48 sinus 30A nowy z nexuna sprawdzilem sterownik ok, faktycznie nie wpadlem na to zeby sprawdzic rezystancje kabli, fazy sa ok ale sprawdzilem dodatkowo czy jakies inne przewody nie maja przebica i jeden z czujnikow halli przebija na obudowe wiec zabieram sie do rozbierania silnika
soldier28 - Wto 31 Gru, 2019
Problem rozwiązany wyprowadziłem jeszcze raz przewody, bo się przetarły w miejscu gdzie wychodzą z silnika, bo nie dokręciłem dobrze blokady osi silnika. Wszystko działa prawidłowo Dziękuje za pomoc
wnoto - Pią 17 Lip, 2020
Sam przerabiałeś silnik ?
|
|
|