To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Akumulatory litowe i pochodne i ich ładowanie - Bateria nie przyjmuje ładowania, 48v
borsuk - Śro 18 Gru, 2019
Inc0 napisał/a: | otóż nie jest na twoich fotach widac ze cos tu dosłownie odparowało a na tych z neta wszystko jest tyle że czymś czarnym jest toś zapaćkane pewnie zabezpieczenie przez wilgocia i ewentualnym zwarciem z tego tytułu |
Ja tam nie widzę, żeby coś odparowało. Jedna płytka jest po prostu ładnie umyta, a druga nie. Elementy przy żółtym kablu są zalane jakąś czarną masą izolacyjną.
To nie znaczy, że układ jest sprawny, uszkodzenie elementów nie musi być widoczne. Po pierwsze trzeba pomierzyć napięcia na ogniwach.
henry - Śro 18 Gru, 2019
Mariusz_p napisał/a: | czy możesz zmierzyć jakie jest napięcie na obu kompletach kabli? |
Mam możliwości, sprawdzę i napiszę.
Inc0 - Śro 18 Gru, 2019
borsuk napisał/a: | Inc0 napisał/a:
otóż nie jest na twoich fotach widac ze cos tu dosłownie odparowało a na tych z neta wszystko jest tyle że czymś czarnym jest toś zapaćkane pewnie zabezpieczenie przez wilgocia i ewentualnym zwarciem z tego tytułu
Ja tam nie widzę, żeby coś odparowało. Jedna płytka jest po prostu ładnie umyta, a druga nie |
popatrz raz jeszcze podpowiem w czerwonym okregu jesli dalej nie widzisz to sugeruje :
a) umyc monitor
b) udac sie do okulisty
borsuk - Czw 19 Gru, 2019
Inc0 napisał/a: |
popatrz raz jeszcze podpowiem w czerwonym okregu jesli dalej nie widzisz to sugeruje...
|
A ja proponuję, żeby się nie sugerować opiniami jasnowidzów, tylko pomierzyć napięcia na ogniwach oraz sprawdzić wszystkie kable. Bateria z 2009 r. sporo już mogła przeżyć. Może się przypaliła w tym miejscu, a może jest tylko upaćkana, jak oporniki poniżej.
Inc0 - Czw 19 Gru, 2019
hehe moze kolega borsuk jest fanem kabały i tarota proponuje niech powie co mu z tarota wyszło albo co wróz powiedział:P mi wystarczą te fotografie ,nie trzeba byc jasnowidzem ani nawet elektronikiem wystarczy raz spojrzec na jedno i drugie foto by zobaczyc że odparował tutaj cześciowo element elektroniczny ( opornik? )wraz z lutowaniem co z kolei widać po drugiej stronie płytki nie zapaćkanej niczym na tym foto
borsuk - Czw 19 Gru, 2019
Inc0 napisał/a: | ,,nie trzeba byc jasnowidzem ani nawet elektronikiem wystarczy raz spojrzec na jedno i drugie foto .. |
W złączu jest wykorzystanych 12 wyprowadzeń, a 2 nie są wykorzystane, ponieważ plus oraz minus zostały zapewne podłączone bezpośrednio na płytce BMSa. Nic się tu samo nie "rozlutowało". Na tym kończę dyskusję z kolegą Inco, który lubi długie niekończące się i nic sensownego nie wnoszące dyskusje .
Inc0 - Czw 19 Gru, 2019
gdy brak argumentów merytorycznych kolega borsuk serwuje osobiste wycieczki - klasyka
henry - Sob 21 Gru, 2019
Zmierzylem napięcie i pomiędzy czarnym a czerwonym przewodem jest 52 volt i zarówno na wtyczce z przewodami zielonym i żółtym jest takie same napięcie 52 volt.
borsuk - Nie 22 Gru, 2019
henry napisał/a: | Zmierzylem napięcie i pomiędzy czarnym a czerwonym przewodem jest 52 volt i zarówno na wtyczce z przewodami zielonym i żółtym jest takie same napięcie 52 volt. |
Zmierzyłeś napięcie na całej baterii, a trzeba zmierzyć na ogniwach, dokładnie na każdej sekcji (segmencie), których w baterii jest 13. Segment składa się z pojedynczych ogniw połączonych równolegle. Napięcia z segmentów są podane na BMS za pomocą 12 pinowego wtyku.
henry - Nie 22 Gru, 2019
Zmierzylem napięcie takie jak chciał jak dobrze pamiętam Mariusz, na kablach wychodzących i wtyczce.
miki - Pon 23 Gru, 2019
Zmierz kolejno napięcia na sąsiadujących wejściach BMS'a. Czyli na pierwszym "S", potem na kolejnym i tak do końca. Powinieneś mieć napięcie ogniwa Li-Ion.
henry - Pią 27 Gru, 2019
Miki jestem laik w tych sprawach, czy dobrze zrozumiałem że mam
zmierzyć napięcia w białej wtyczce?
henry - Sob 28 Gru, 2019
Proszę o mierzylem napięcia we wtyczce
białej i poszczególne napięcia.
3.8
7.8
11.8
15.7
19.7
23.6
27.6
31.6
35.5
39.5
43.4
47.4
WojtekErnest - Śro 01 Sty, 2020
39 ogniw, 48 V. To znacza ze powinno byc 13S3P. Podajesz 12 napięc a powinno być 13-cie.
miki - Nie 05 Sty, 2020
I pokaż pomiary 1-2, 2-3, 3-4, 4-5, .... i tak do końca. Wtedy będziesz miał czytelne porównanie między sekcjami.
|
|
|