To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Akumulatory litowe i pochodne i ich ładowanie - Bateria nie przyjmuje ładowania, 48v

henry - Nie 05 Sty, 2020

Ok, a propo wtyczka jest 12 pinowa więc nie ma szans zmierzyć 13 wyjścia 😉
henry - Nie 05 Sty, 2020

Wszędzie pomierzone parami i jest w każdym 3.9 v
miki - Nie 05 Sty, 2020

Czyli jest równo, ale trochę nisko chyba. Nowe naładowane akumulatory powinny chyba oscylować wokół wartości 4,1-4,2V.
henry - Nie 05 Sty, 2020

Muszę naładować, gdyz nie są i wtedy podam raz jeszcze.
henry - Pon 06 Sty, 2020

Po naładowaniu każda para ma 4.3volt a cały zestaw pokazało mi 55.5volt, co ciekawe nie mogłem bardzo naładować do końca gdyż po chwili ładowarka pokazywała full, więc spróbowałem i odpiołem wtyczkę ta białą i dopiero udało się naładować.
tomek701 - Pon 06 Sty, 2020

henry napisał/a:
Po naładowaniu każda para ma 4.3volt a cały zestaw pokazało mi 55.5volt, co ciekawe nie mogłem bardzo naładować do końca gdyż po chwili ładowarka pokazywała full, więc spróbowałem i odpiołem wtyczkę ta białą i dopiero udało się naładować.
4,3 to za dużo jak po odłączeniu ładowarki mierzyłeś.
miki - Pon 06 Sty, 2020

Dane katalogowe mówią o ładowaniu maksymalnym do 4,2V, część ładowarek pozwala wybrać poziom 4,1V.
henry - Wto 07 Sty, 2020

Obstawiam że wina "przeładowania" była że odłączyłem wtyczkę w BMS.
Jeżeli się mylę to poprawcie mnie.

W.P. - Wto 07 Sty, 2020

Nie mylisz się, BMS to wieloogniwowy zespół komparatorów okienkowych.
Tyle komparatorów ile ogniw w szeregu. Jego zadaniem jest pilnować dopuszczalnych granic ładowania i rozładowania ogniw. Dowolny komparator po wykryciu przekroczenia zakresu (w górę lub w dół) rozłącza pakiet.

Dodatkowo nadzorowany jest prąd. Po jego przekroczeniu także następuje rozłączenie.

Zależnie od konstrukcji może mieć możliwość korygowania progów lub mieć te progi ustawione na sztywno.
To zarys bardzo ogólny, gdyż jest wiele konstrukcji różnych producentów. By więc móc powiedzieć coś konkretnego należałoby wziąć "pod lupkę" konkretny typ.

henry - Czw 09 Sty, 2020

Po podłączeniu spowrotem BMS, na drugi dzień znowu to samo się dzieje. Mianowicie po chwili po włączeniu silnika odłącza prąd. Wcześniej sprawdziłem jak silnik się zachowuje bez podpiętej wtyczki i pracował na "sucho" jak szalony. Pozostaje mi jeszcze sprawdzić jak silnik będzie pracował na tej baterii bez podpiętej wtyczki BMS. Mam podejrzenie że właśnie on może robić "zwarcie".
WojtekErnest - Pon 13 Sty, 2020

Nie kombinuj, tylko zmierz te 13 napięć.
henry - Śro 05 Lut, 2020

Póki co to kupiłem na zapas drugą baterię ale nie pasuje mi jej pojemność.
Mianowicie jest 48v i niby 22ah ale coś mi nie pasuje gdyż cała bateria składa się z 26 ogniw.
Czy to w ogóle możliwe żeby miała faktycznie pojemność 22 ah ?

Inc0 - Śro 05 Lut, 2020

czyli co? jest to pakiet 13s2p ??? jesli tak to może mieć najwyzej 7Ah ale to na ogniwach wysokopojemnych jest do osiagniecia z tym że taki pakiet nienadaje sie do napedzania hulajnogi za bardzo, realnie taki pakiet powinien byc na wysokopradowych ogniwach wiec 5Ah jest realna pojemnoscia takiego pakietu o takim przeznaczeniu
henry - Śro 05 Lut, 2020

Czyli jednym słowem to zostałem zrobiony w bambuko, może rozebrać delikatnie i sprawdzić co to za ogniwa?
henry - Śro 05 Lut, 2020

Ps, mój błąd, okazało się że jednak są 3 rzędy po 13 ogniw, z góry przepraszam za zamieszanie ale i tak obstawiam że nie ma 22ah


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group