To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Oświetlenie, przetwornice DC/DC, manetki, panele słoneczne, itp. - Doładowywanie auta z panelu słonecznego

Anonymous - Pon 29 Sie, 2011

Konta są w banku :P
bartek - Pon 29 Sie, 2011

Oj tam... Z ortografii nie jestem najlepszy :P
MixhaL - Pią 02 Wrz, 2011

http://goldenmotor.com/SMF/index.php?topic=937.0
Gdyby ktoś szukał ładowarki solarnej do roweru. niby naładuje aku w przeciągu dnia.
Fajna sprawa na wypady na weekend.

JerzyZ - Pią 02 Wrz, 2011

http://www.gizmag.com/sma...cept-car/19694/
Warto zaprenumerować mailowy biuletyn Gizmag. Inne ciekawe informacje:
http://www.gizmag.com/lit...built-ev/19649/
http://www.gizmag.com/thi...ke-debut/19537/
http://www.gizmag.com/vol...the-road/19695/

Anonymous - Sob 03 Wrz, 2011

bartek napisał/a:
Podsumowując i teoretycznie przeliczając na osiągi :)
zeeltom napisał/a:
Wyjdzie ci jakieś 30 godzin pełnego nasłonecznienia, czyli mniej więcej około tygodnia ładowania pakietu 84V 100Ah.


Info ze strony Pana Zbyszka:
Cytat:
TOYOTA COROLLA (było 1,4) ... pojemność - 200 Ah (po 100 Ah równolegle) ... napięcie - 77,7 V (21 ogniw szeregowo) ... Zasięg szosa - 240 km (V = 50 km/h)


Teoretycznie z pakietu 84V 100 Ah wyciśnie się ok. 120km zasięgu czyli godzina ładowania słonecznego daje 4km (120km / 30 godzin pełnego nasłonecznienia).

Czyli przyjmując że auto będzie stało na słońcu od 9-15 da to jakieś 24km. Powiedzmy że w tych godzinach i tak nie jest pod kontem prostym do słońca to niech będzie 10-15 km.

Czyli jeśli ktoś dojeżdża do pracy te 5-7km w jedną stronę codziennie, to można jeździć prawie za darmo (tylko zużycie akumulatorów).


Śmiejecie się, a ja mam takie kolektory z szyberdachu , będą na Priusie, mieści się 3 sztuki razem 120W , nie sa cięzkie, jutro zrobię zdjęcie jak to wygląda na dachu Priusa.
Tak, po 8 godzinach na słońcu w pracy powinienem uzyskać dodatkowo ok te 5 km ze słońca. Ale chodzi tez o to, że Prius zre energie na postoju z akumulatora pokładowego 12V i potem musi go doładowac z akumulatora trakcyjnego. Przy okazji, Prius juz pomalowany , składam teraz wszystko do kupy i mam nadzieje zarejestrować-przegląd we wtorek. A potem sama radośc z jazdy i modyfikacji.

Pozdrawiam

Wiesiek

Pawiel - Nie 04 Wrz, 2011

Rudzik6 - bardzo interesujący temat!
bartek - Nie 04 Wrz, 2011

rudzik6 napisał/a:
mieści się 3 sztuki razem 120W , ...
Tak, po 8 godzinach na słońcu w pracy powinienem uzyskać dodatkowo ok te 5 km ze słońca.

Czyli moje założenia są dobre. Jak bym powiedzmy zmieścił na dachu 3 x http://www.fotoogniwa-skl...ower-MWG-90/539 to daje mi to 270W czyli w efekcie jakieś 12 km po 8 godzinach. Gdybym miał do pracy 5 km w jedną stronę to jest baja. Jeżdżenie za darmo :)

Ciekawe tylko co wtedy Państwo by na to powiedziało jak nie bulę im ani akcyzy ani zakładowi energetycznemu?

Zbyszek Kopeć - Nie 04 Wrz, 2011

Państwo jeszcze dopłaci za ekologiczną energię (w końcu jesteśmy w Unii).
Anonymous - Nie 04 Wrz, 2011

Oczywiście wszystko to przy bardzo dobrym nasłonecznieniu, co u nas nie zawsze jest spełnione. :) Ja wcześniej miałem dwa takie kolektory, a potem pojawił sie Prius, przypasowałem do dachu i okazało się, że świetnie pasuje, było miejsce na jeszcze jeden, wiec dokupiłem kolejny. Ogólnie powinno to sie przydać, nawet jak w weekend będzie stał pod domem, to akumulator pomocniczy priusa bedzie zawsze doładowany, a jak już się naładuje, to mozna podłaczyć do innego odbiornika...taka przewoźna elektrownia słoneczna ;)

Pozdrawiam

Wiesiek

PS. Nie jestem pierwszy ;)
http://www.treehugger.com...r-powered_t.php

nanab - Nie 04 Wrz, 2011

Zbyszek Kopeć napisał/a:
Państwo jeszcze dopłaci za ekologiczną energię (w końcu jesteśmy w Unii).

Poprawka-jesteśmy w Polsce-dowalą 30% Vat, akcyzę, podatek drogowy i jeszcze pewnie jakąś karę za instalację bez homologacji :???:

Robsonik20 - Pon 05 Wrz, 2011

Czekam z niecierpliwością na zdjęcia jak to wyszło Ci po złożeniu, no i filmiki z jazdy. Ile w końcu dołożyłeś aku? Zhakowałeś już komputer w Priusie?:D
Anonymous - Pon 05 Wrz, 2011

Robsonik20 napisał/a:
Czekam z niecierpliwością na zdjęcia jak to wyszło Ci po złożeniu, no i filmiki z jazdy. Ile w końcu dołożyłeś aku? Zhakowałeś już komputer w Priusie?:D


Oj, niestety to wszystko trwa, nie mam tyle czasu, to hobby. Na dzień dzisiejszy mam w końcu samochód po blacharce i malowaniu, pozostaje składanie całości do kupy. Był mocno poobijany i był duży zakres napraw. Z częściami nie łatwo, raz są na allego a teraz zupełnie nic do tego modelu. Sama naprawa lusterka bocznego zajeła mi kilka godzin.
Teraz tylko marzę o tym aby nim normalnie pojeździć. Potem będę modyfikował sukcesywnie. Do tego mazda 626 którą sprzedałem siostrze wymagała naprawy (rozrusznik) i kilka godzin , które planowałem na Priusa , diabli wzieli...
Pierwsza modyfikacja już jest, diodowe kierunki boczne i światła do jazdy dziennej LED.
Będą zmiany w podwoziu (bardziej opływowe), zmiany w komputerze ABS (zwiekszenie regeneracji hamowania). Baterie trakcyjne planuję zamiast 20 żelówek, cztery używane baterie z Priusa (NiMH) to jest Panasonik o dużej ilości cykli. Można dostać sprawną baterię za 1000-1500zł sztuka. Jest jednak ryzyko, że są mocno rozładowane. Jednak ta modyfikacja będzie na wiosnę. Mam jak mówiłem mało czasu, ale postaram sie uzupełnić mój blog zdjęciami i opisami i podam Wam link.


Pozdrawiam

Wiesiek

rarek - Pon 05 Wrz, 2011

kupiłem takie niby rozładowane, przez rok nie zmieniło się napięcie na żadnym z ogniw. ten typ ogniw przechowuje sie w stanie rozładowanym więc nie ma obawy o stan.

Po naładowaniu pracowały przez kilka dni na testach silnika 20hp

Anonymous - Pon 05 Wrz, 2011

rarek napisał/a:
kupiłem takie niby rozładowane, przez rok nie zmieniło się napięcie na żadnym z ogniw. ten typ ogniw przechowuje sie w stanie rozładowanym więc nie ma obawy o stan.

Po naładowaniu pracowały przez kilka dni na testach silnika 20hp


I co z nimi zrobiłeś? Twoje doświadczenie jest dla mnie cenne, chyba się zdecyduję na te akumulatory, potrzebuję 4 sztuki, aby z nich zrobic trzy o parametrach starszej generacji Priusa ( na zagranicznych forach okreslaja go Prius classic), Mój ma 38 modułów, a te dostepne nowszej generacji 28 modułów, więc do każdego z trzech musze dodać po 10 modułów z czwartego akumulatora...zabraknie mi 2 modułów, mozna dokupić na sztuki na ebay, a może masz kilka do testów do oddania?

Wiesiek

Zbyszek Kopeć - Nie 28 Lip, 2013

Rzeczywiście idealne taksówki EV. Jedynie jeszcze ta solarna przyczepa powinna się podnosić i zasłaniać na postoju tę taksówkę od słońca, bo na postoju w środku jest niemiłosierny upał:
http://www.greenprophet.c...r-powered-taxi/
Trzeba jednak dać jakieś podnoszenie teleskopowe albo nożycowe takiej najeżdżającej przyczepy z solarem nad dach auta i z jeszcze wyższym na tym dach przyczepy wiatrakiem - PRAWIDŁOWY SAVONIUS. Oczywiście jeden składany wiatrak (PRAWIDŁOWY SAVONIUS) zostaje uchwycony z tyłu auta (taksówki), żeby łapać energię przejeżdżających obok samochodów.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group