To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Silniki BLDC - Dodanie czujników Hall do małej przekładniówki - czy trudne?

miki - Czw 19 Mar, 2020
Temat postu: Dodanie czujników Hall do małej przekładniówki - czy trudne?
Silnik nominalnie 36V/250W, chciałbym go używać z napięciem 48V. Niestety ma wyprowadzone tylko 3 fazy. Już sam demontaż bez odpowiedniego narzędzia wydaje się niełatwy. Zastanawiam się, jak trudne jest dodanie do niego czujników Hall'a i ew. czujnika temperatury (o ile przy tej mocy ma to sens)? Mają Koledzy jakieś zdanie na ten temat?
wibi - Sob 21 Mar, 2020

Wydaje mi się, że wszystkie silniki przekładniowe montowane w tylnym kole, fabrycznie posiadają czujniki halla w związku ze sprzęgłem jednokierunkowym (czujniki halla zapobiegają odwrotnej rotacji silnika co przy dużym momencie obrotowym mogło by doprowadzić do kontuzji użytkownika- takie jest ich główne i jedyne zadanie). Jedynie przekładniowe montowane w przednim kole tych czujników posiadać nie muszą gdyż uruchomiają się systemem PAS, czyli gdy obrót silnika-praca jest już zdefiniowana.Po co ci są czujniki halla w przekładniowcu rowerowym? chyba, że chodzi o inne zastosowanie. To samo dotyczy również czujnika temperatury, gdyż to właśnie przekładnia w silniku powoduje iż pracuje on w warunkach zbliżonych do optymalnych, mając duże obroty przy małej szybkości obrotowej koła co redukuje przekładnia a silnik rzadko bywa przegrzany w przeciwieństwie do bez przekładniowego który na małych obrotach, pobierając duży prąd grzeje się niemiłosiernie.
Co do "przewoltowania" to nie powinno być z tym żadnych problemów szczególnie gdy w grę wchodzi zmiana o "jeden stopień" wyżej (36 na 48V),sterownik powinien bez problemu wytrzymać tą zmianę ale warto sprawdzić napięcie elektrolitów w sterowniku (czy one wytrzymają), czasem też trzeba "oszukać" napięciowo wyświetlacz oraz sterownik w części "procesorowej" co robi się najprościej diodą zenera na 12-13V.

miki - Sob 21 Mar, 2020

wibi napisał/a:
Wydaje mi się, że wszystkie silniki przekładniowe montowane w tylnym kole, fabrycznie posiadają czujniki halla w związku ze sprzęgłem jednokierunkowym (czujniki halla zapobiegają odwrotnej rotacji silnika co przy dużym momencie obrotowym mogło by doprowadzić do kontuzji użytkownika- takie jest ich główne i jedyne zadanie). Jedynie przekładniowe montowane w przednim kole tych czujników posiadać nie muszą gdyż uruchomiają się systemem PAS, czyli gdy obrót silnika-praca jest już zdefiniowana.Po co ci są czujniki halla w przekładniowcu rowerowym? chyba, że chodzi o inne zastosowanie. To samo dotyczy również czujnika temperatury, gdyż to właśnie przekładnia w silniku powoduje iż pracuje on w warunkach zbliżonych do optymalnych, mając duże obroty przy małej szybkości obrotowej koła co redukuje przekładnia a silnik rzadko bywa przegrzany w przeciwieństwie do bez przekładniowego który na małych obrotach, pobierając duży prąd grzeje się niemiłosiernie.


Chodzi o przednie koło, silnik fabrycznie bez czujników (8Fun), a temperatura, ponieważ silnik 36V chcę pogonić z 48V. Co do tego miejsca na Hall'e, nie jestem pewien. W ogóle sposób odkręcenia bocznej pokrywy jest utrudniony, trzeba specjalny klucz (na pokrywie są tylko 4 małe frezy), najlepiej w małej prasce. Nie bardzo wiem, jak się dobrać do środka, a chciałbym go np. przesmarować, bo nie znam przebiegu.

wibi - Sob 21 Mar, 2020

Poszukaj na forum,już ktoś kiedyś rozbierał podobny silnik,o przewoltowaniu dopisałem wyżej
miki - Sob 21 Mar, 2020

wibi napisał/a:
Poszukaj na forum,już ktoś kiedyś rozbierał podobny silnik,o przewoltowaniu dopisałem wyżej


Sterownik pracuje z 36/48V fabrycznie.

slow - Sob 21 Mar, 2020

Myślę że jak wkleisz halotrony równo co 120 stopni to ze sterownikiem kt zadziała.
Ostatnio tak zrobiłem w jednym pacjencie i zadziałało.

Co do rozbiórki to może jakiś klucz hakowy

miki - Sob 21 Mar, 2020

slow napisał/a:
Myślę że jak wkleisz halotrony równo co 120 stopni to ze sterownikiem kt zadziała.
Ostatnio tak zrobiłem w jednym pacjencie i zadziałało.

Co do rozbiórki to może jakiś klucz hakowy


A jak to wygląda?

...

Już widzę. To może być taki rodzaj klucza, ale chyba trzeba naraz 3-4 takie haki założyć i obrócić całość naraz.

slow - Sob 21 Mar, 2020

https://www.google.pl/sea...iw=1120&bih=595
wnoto - Nie 19 Lip, 2020

Przewoltowałeś ?
Ja zmieniłem w starym silniku 24v na 36V używając tylko odpowiedniego sterownika.
Mam go w przednim kole.

tula82007 - Czw 09 Wrz, 2021

wibi, Mam taki problem silnik przekładniowy Bafang 350w 48v połączony ze sterownikiem KT36/48 17A sinus, układ pracował około 500km i pojawił się problem. Silnik reaguje na manetkę sekundę lub dwie rozpędza pojazd do 10km/godz i brak dalszej reakcji, odpuszczam manetkę i po chwili to samo jazda na impulsach z manetki. Kupiłem nowy sterownik też KT 36/46 30A sinus i objaw tak sam po przejechaniu 500km. Prosze o info.
WojtekErnest - Pią 10 Wrz, 2021

To wskazuje na usterkę akumulatora. Jakie ma napięcie W MOMENCIE odcięcia.?
wibi - Sob 11 Wrz, 2021

Też uważam jak WojtekErnest, że to sprawa baterii.
andypip - Nie 12 Wrz, 2021

Czy w ramach diagnostyki, nie mozna podłaczyć ładowarki i zobaczyć czy silnik pociągnie?
tula82007 - Nie 12 Wrz, 2021

wibi, Witam wszystkich zainteresowanych, problem rozwiązany. Podłączyłem używany sterownik GT 500 30A i silnik kręci aż miło. Przeszukując forum wpadł mi w oko post o podobnej tematyce i było stwierdzone że sterowniki sinus KT słabo współpracują z silnikami BLDC i to potwierdzam dla przyszłych konstruktorów pojazdów elektrycznych.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group