To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Tematy elektryczne - Wyłącznik ciśnieniowy Magura przewody

ste30fan - Pią 20 Mar, 2020
Temat postu: Wyłącznik ciśnieniowy Magura przewody
Witam. W wyłączniku ciśnieniowym Magury wychodzą 2 przewody (czerwony i czarny). Jak powinny być podpięte?? Czy jest to wejście +12V i wyjście +12V ? Czyli przetwornica +12v - wejście (powiedzmy czerwony) - wyjscie (czarny) - brake high sterownika?
Proszę o odpowiedź. Pozdrawiam.

Inc0 - Sob 21 Mar, 2020

nie ! nie podpinasz tam zasilania z przetwornicy bo to jest zwykły styk uruchamiany przez cisnienie płynu hydraulicznego wiec jeśli podłączysz tam zasilanie z przetwornicy w momencie naciśnięcia hamulca spowodujesz zwarcie i zniszczenie tego czujnika. te przewody czujnika łączysz z przewodami sterownika opisanymi jako "brake" .
ste30fan - Sob 21 Mar, 2020

W sabvotonie 72150 które to będą konkretnie przewody?? Skoro ani high brake +12, manetka hamowania silnikiem również nie bo są 3 przewody.
Inc0 - Sob 21 Mar, 2020

hi brake to nie przetwornica nie chce kategorycznie sie tu o kablologii w sabwatonie wypowiadac doczytaj instrukcje sterownika ale na 90% to bedzie hi-brake lub low brake , 3 przewody sa do czujnika halla w tym przypadku do manetki hamowania
ste30fan - Sob 21 Mar, 2020

Krótka piłka. To już trzeci elektryk którego składam na tym sterowniku, tym że nigdy nie montowałem wyłącznika. Hamowałem normalnie hamulcem i miałem włączona opcję hamowania silnikiem. Tym razem chcę zamontować czujnik aby wszystko było jak należy. Cała reszta kabelkologii to banał. U Tasa widziałem na dwóch schematach takie rozwiązanie z przetwornicy 12v poprzez wyłącznik na przewód brake high. Mam nadzieję że dobrze go sobie zobrazowalem.
Inc0 - Sob 21 Mar, 2020

w moim sterowniku jest opcja low brake i do tego podpiołem czujki hebli co do sabka nie odpowiem
ste30fan - Nie 22 Mar, 2020

Co do hamulca są 3 opcje w sterowniku:
* Brake throttle - 3 przewody (odrzucam tą opcję bo do tego raczej jest potrzebna manetka)
* high brake (pojedynczy fioletowy przewód potrzebujący +12V z przetwornicy) w jednym z elektryków korzystam z tej opcji ale poprzez przycisk chwilowozwierny.
* Low brake - OV (pojedynczy żółty przewód) rzekomo stosowany zamiennie z fioletowym high brake. Nigdy go nie używałem do niczego.

Inc0 - Nie 22 Mar, 2020

bezpiecznie możesz wykorzystać zarówno hi brake jak i low brake bo sa do tego dedykowane tylko tu bedziesz miec zamiast wyłacznika chwilowego czujnik cisnienia magury
W.P. - Wto 15 Wrz, 2020

Wiem, że pytanie może wydać się naiwne dla Kolegów obeznanych z tematem, ale gdzie lepiej zapytać, jak nie na forum.

Do czego służy wyłącznik ciśnieniowy? Czy mowa tu o rowerze (chyba tak)? Co w treści wątku oznacza Magura?
Magura zawsze przywołuje mi na myśl Bielsko.

Pozdrawiam Kolegów i proszę o wyrozumiałość.

Inc0 - Wto 15 Wrz, 2020

:roll: Magura to tez nazwa firmy produkującej mi. hamulce do rowerów i nie tylko , i nie "wyłącznik ciśnieniowy " tylko czujnik ciśnienia który ma za zadanie wykryć użycie hamulca ( wzrost ciśnienia płynu hydraulicznego w układzie hamulcowym) podajac odpowiedni sygnał dla sterownika by ten wiedział że rozpoczęło się hamowanie i zareagował odcinając zasilanie silnika- skrótem żeby silnik nie pchał kiedy chcesz zahamować
W.P. - Wto 15 Wrz, 2020

No to błysnąłem intelektem... :oops: Przyznaję, że nie spodziewałem się hamulców hydraulicznych w rowerze.

Jednak jak się zastanowić to energia rośnie kwadratowo z prędkością, i dopóki są to niewielkie prędkości to klasyczne hamulce sobie spokojnie poradzą.
Jednak przy prędkościach rzędu 40 i więcej nie jest tak słodko.

Stłoczona ciecz wpychana do cylindra niewielkim otworem powoduje ruch tłoka z siłą znacznie większą niż siła wtłaczania. Można więc działać na klocki hamulcowe dużymi siłami uzyskując tym samym większy moment hamujący.

Teraz jasno wygląda potrzeba stosowania czujnika ciśnienia - sygnał dla kontrolera o konieczności wyłączenia napędu.

Ps. Dobrze, że o to zapytałem w dziale "Kawiarenka". Na popularnym forum dla elektroników też jest podobne miejsce - "Początkujący elektronicy". Można pytać o wszystko i dostać wyczerpującą odpowiedź.

andypip - Śro 16 Wrz, 2020

"Stłoczona ciecz wpychana do cylindra niewielkim otworem powoduje ruch tłoka z siłą znacznie większą niż siła wtłaczania. Można więc działać na klocki hamulcowe dużymi siłami uzyskując tym samym większy moment hamujący."

Rzecz raczej opiera się na powierzchni roboczej tłoczków: ten w klamce jest mały ten w zacisku duży.
Niejaki Pascal opisał to naukowo.

Niewielkie otworki to są w lodówkach i klimatyzatorach; ew w 18-tkach :razz:

W.P. - Śro 16 Wrz, 2020

andypip napisał/a:
Rzecz raczej opiera się na powierzchni roboczej tłoczków: ten w klamce jest mały ten w zacisku duży.
No o tym pisałem.
Zasada masowo dziś stosowana w hydraulice siłowej.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group