To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Przeróbki, naprawy - Czy BMS umarł? ogniwa mają napięcie a nie podaje, nie ładuje

Jakuda - Pią 22 Maj, 2020
Temat postu: Czy BMS umarł? ogniwa mają napięcie a nie podaje, nie ładuje
Cześć,
Coś mi sie popsuło w elektryczku po zimie.
Dystans był połowę krótszy, każdy kolejny jeszcze krótszy. Zauważyłem, że po NAŁADOWANIU miałem 3, potem 2 kreski (na 4) (przy wpiętej ładowarce pokazywał full) - dzisiaj zrobiłem <10km i się wyłączył, jeszcze włączała się czerwona diodka a potem nic.
Po podpięciu do ładowania ładowarka wskazuje naładowanie-nie ładuje i na baterii świecą się 4 diodki, po odpięciu 0.

Rozebrałem to badziewie i sekcje po 8szt mają 3.7/3.8v pierwsza i ostatnia sekcja ma po 4 ogniwa???!! (jaki to jest pakiet? nie znam się...) - i ma 4.0v. -całość 38v

No i grubymi kablami to przechodzi przez BMS i wychodzi do silnika/sterownika- ale za BMSem już nie ma napięcia- albo pokażą się jakieś pojedyncze wolty i spadają

Czy to znaczy, że BMS umarł? może tak? da się go ożywić?

Z góry dzięki za pomoc

WojtekErnest - Pią 22 Maj, 2020

Firmowy, jakiej firmy ? Na 99% to nie BMS umarl ale fizycznie ogniwa.
Jakuda - Pią 22 Maj, 2020

Rower jest firmy CYCO:)
A bateria oryginalna SAMSUNG


No ale jak jest napięcie na pakiecie 38v, i na każdej sekcji- a nie przepuscza go na wyjście- to coś jest nie tak...

slow - Pią 22 Maj, 2020

Ja tam wszystkie sekcje po 4 ogniwa widzę. To pakiet 10s4p.

Prawdodobnie jedna sekcja padłą, z pewnością ta która ma inne napięcie niż pozostałe.
Zacznij od tego że sprawdź, czy na ogniwach tej sekcji nie puściły zgrzewy.
Jeśli zgrzewy dobre to niestety ogniwa trzeba będzie zmienić.

Tylko nie wiem czy dasz radę bo skoro twierdzisz że ich jest 8 to chyba się na tym nie znasz.

Jakuda - Pią 22 Maj, 2020

Fakt nie znam sie na tych pakietach. ale wymienić sobie umiem.
Ok faktycznie jest chyba 10 po 4.
Tylko te zgrzewy mnie zmyliły.
Załączam zdjęcie z zaznaczonym- że są 4, potem 8,8,8,8 i 4.

No i skąd by BMS wiedział, że pojedyncze ogniwo jest padnięte, albo odspawane- jak on mierzy chyba tylko napięcie na tych pakietach po 4- zresztą on mierzy je cały czas- przez te cieńkie druciki? I nie puści wtedy napięcia tymi grubymi?

no i między kolejnymi cienkimi jest 3.76, 3.8, 3.92...reszta 3.8 i na ostatniej czwórce 4.0v.
Całość ma 38v

slow - Pią 22 Maj, 2020

No to ten 4v i 3,92 odbiega od reszty.
BMS nie wie że ogniwo jest padnięte. On napięcie całej sekcji sprawdza.

Jakuda - Pią 22 Maj, 2020

no tak tak... ale przy założeniu, że BMS jest pierdzielnięty- to też nierówno naładował te sekcje.
To taka rozbieżność 0.2v już by powodowała, że stwierdzi że ee...nie ruszam...?


W sumie mogę konkretne sekcje podładować powerbankiem co ładuje pojedyncze 18650 (w końcu napięcie to samo)

slow - Pią 22 Maj, 2020

BMS nic nie ładuje. 0,2 to masz jak akumulator leży.
Zrób mu próbę obciążeniową a zobaczysz gdzie problem.

Jakuda - Pią 22 Maj, 2020

jak to nic nie ładuje?
i że co 0.2 mam jak leży?

Jak zrobić tą próbę?


W sumie to mogę też podpiąć jakiś "odbiornik prądu" do konkretnych sekcji i obniżyć je do poziomu innych.

Ale to może być przyczyną? Jeśli tak to jaka maksymalna może być różnica? i wtedy BMS ożyje?

slow - Pią 22 Maj, 2020

Leży to miałem na myśli ze go nie używasz i mierzysz odpięty. Najlepiej dokonać pomiaru pod obciążeniem, a także podczas ładowania najlepiej pod jego koniec jak już ładowarka się wyłącza..
Jakuda - Pią 22 Maj, 2020

aa czaję- no tak różnice mierzyłem "leżącego" Na pewno ogniwa po tylu latach mają już taaką oporność wewnętrzną- i pod obciążeniem spada.

Problem w tym, że jak pisałem- rower w ogóle się nie uruchamia (mimo że ogniwa mają teraz w sumie 38v)- nie mówiąc o obciążeniu.
Przewody- te grube- od ogniw przechodzą przez BMS- a z niego już nie wychodzi napięcie.

Ładowarka- jak pisąłem nie chce w ogóle ładować- po podłączeniu świeci się ze "charged" i diodki na baterii wszystkie sie świecą, po odpięciu ładowarki wszystkie gasną.

Czy ta różnica 0.2-0.3 v między tymi pakietami może powodować, że BMS w ogóle nie startuje i nic nie próbuje?

Może by podładować/rozładować zewnętrznie te pakiety do takiego samego napięcia- wtedy powinno ruszyć?

WojtekErnest - Pią 22 Maj, 2020

Fabryczne BMS mają często celowe zabezpieczenie ze gdy dojdzie do zbyt duzej różnicy miedzy segmentami lub/-i dojdzie do b.niskiego obciazenia, to BMS ma celową trwałą dla użytkownika blokadę i ladowanie nie jest już możliwe. To zabezpieczenie konstrukcyjne że pakiet jest niesprawny. Po prostu.
Jakuda - Pią 22 Maj, 2020

tak wiem, słyszałem o tym- "brickuje się"

Tutaj tego nie wiemy- czyli muszę zrównać te napięcia i zobaczyć czy ożyje?

WojtekErnest - Sob 23 Maj, 2020

Jezeli te ogniwa maja od 3,7-4V a mimo to na wyjsciu jest 0, no to zwykly, nieuszkodzony BMS by nie blokowal czyli napiecie rzędu 38V by bylo. Skoro nie ma to albo ten BMS blokuje przy tym rozjezdzie albo ogniwa są juz fizycznie uszkodzone, rozjechane RW ze impulsowanie BMS-a daje b.duzy skok napiecia i to blokuje. Najaduj najslabsze, lub rozladuj najwyzsze. I wtedy po podlaczeniu ladowarki zmierz jakie jest 10 napiec na kazdym segmencie. Bo moze byc tak ze to z wyzszym napieciem ma wtedy >4,25 V i BMS albo balansuje albo po chwili odcina.
Jakuda - Pon 25 Maj, 2020

No więc obciążyłem/doładowałem pakiety- różnice między 3.758 a 3.760 ... to już chyba mu nie powinno zrobić różnicy? Nic nie rusza, nie puszcza napięcia, diody nie świecą- pod ładowarką pisze charged.

On raczej nie sprawdza ich stanu pod obciążeniem- tylko aktualne napięcie- to czemu nie rusza? może być coś z tymi ogniwami? czy padł BMS? albo się zbrickował?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group