To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Silniki BLDC - Toprun 24v a 48v?
ppp - Sob 05 Wrz, 2020 Temat postu: Toprun 24v a 48v? Jak myślicie, czy Toprun 24v250W popracuje na 48v? Jeździłby w hulajnodze, na maleńkiej średnicy 25cm/ nie w kole rowerowym/. Nie walczę tu o jakieś podkręcanie parametrów ,mam fajny sterownik 48v i chcę go wykorzystać. Drugie pytanie, czy sterownik wytrzyma, ponieważ uzwojenia silnika 24v mają niższą oporność niż silnika 48v, z tego wynika wyższy pobór prądu /więc i silnik i sterownk jest przeciążony/Dobrze kombinuję?. Sterownik pracuje podobno od 24v do 70v, wewnątrz siedzi 24 mosfetów w końcówce mocy. Podobno do 5kW.
wibi - Nie 13 Wrz, 2020
Sterownik raczej wytrzyma ale czy wytrzyma silnik??? uzwojenie??? trudno przewidzieć?? chociaż pobór prądu (ze względu na małe koła) nie powinien być zbyt duży. Pytanie tylko czy wytrzyma wyświetlacz? bo nic o tym nie wiadomo.
tomek701 - Czw 17 Wrz, 2020
Torpun to słaby silnik max dla nie to 36v I to dużo cienkie uzwojenia.
geoorge - Wto 27 Kwi, 2021
Moim zdaniem silnik wytrzyma bez problemu 48 V. Przeciesz obroty będą wyższe to i napięcie musi być wyższe. Jaka średnica? 2 x wyższe obroty, 2 x wyższe napięcie, ten sam prąd i 2 x wyższa moc czyli 500 W bez wysiłku.
wesmar - Pią 14 Maj, 2021 Temat postu: Re: Toprun 24v a 48v?
ppp napisał/a: | Jak myślicie, czy Toprun 24v250W popracuje na 48v? Jeździłby w hulajnodze, na maleńkiej średnicy 25cm/ nie w kole rowerowym/. Nie walczę tu o jakieś podkręcanie parametrów ,mam fajny sterownik 48v i chcę go wykorzystać. Drugie pytanie, czy sterownik wytrzyma, ponieważ uzwojenia silnika 24v mają niższą oporność niż silnika 48v, z tego wynika wyższy pobór prądu /więc i silnik i sterownk jest przeciążony/Dobrze kombinuję?. Sterownik pracuje podobno od 24v do 70v, wewnątrz siedzi 24 mosfetów w końcówce mocy. Podobno do 5kW. |
Nie wytrzyma, nie ma sensu, para w gwizdek. Przy 36V i kole 28 cali staje się gorący i uzwojenie zmienia kolor. Magnesy się odklejają. Tylko praca S15. Poza tym charakterystyka tego silnika jest idealna dla 20-24V, tam ma minimum strat w żelazie i miedzi i b. wysoką sprawność. Pow. 30 V sprawność leci na łeb, na szyję. Krzywa histerezy okropna. Komutacja przez brak kompensacji przy takim RPM wali się co odmalowywałem na oscyloskopie jak robiłem testy. Ten silnik znam od 8 lat na wylot. Latem w upały to już w ogóle bez sensu. Sam silnik jest piękny z b. nisikim momentem zaczepowym, wręcz genialny, ale w paśmie nominalnym. Przy 24V i 180W osiąga ok 92% sprawności. Sterownik w nim musi być trapezowy. Tak odmalowuje się wsteczna SEM. To rzadkość i trudno się tak magnesuje, ale on tak ma. Przy kontrolerze sin. straty się pogłębiają. Przy tanich prostokątach również. Idelany jest ten wbudowany i koniec! kropka!
|
|
|