To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Konstrukcje własne - Doładowany POZIOM - LUXTECH'A

toft - Nie 30 Paź, 2011

Jest wiele polecnych sterownikw ale to do bldc.
Anonymous - Pon 31 Paź, 2011


Zerknij do ekonapędów.

Jarek-LT - Czw 03 Lis, 2011

Dzięki zeeltom ..
Właśnie zakupiłem chińczyka 36V 800W z oznaczeniem 32A .
Odbyłem jazdę próbną i w końcu bez problemowo. !!!!!!!!!!!!

Sterownik nie odcina prądu jak w tym wcześniejszym , manetka działa do samego końca baterii - choć nie wiem w którym momencie gdy bateria naprawdę już słaba czuć że pojemność baterii się kończy.

Potrzebował bym jakiegoś linka do KONTROLERA POJEMNOŚCI BATERII w czasie pracy/jazdy aby wiedzieć w jakim stopniu jest wyładowana bateria aby wykalkulować ile jej używać na zaplanowanej trasie.

Kolekę MAR56 proszę o podlinkowanie podsuniętego kontrolera .

NA RAZIE WSZYSTKIM ZA WSZYSTKO DZIĘKUJĘ , MYŚLĘ ŻE PROJEKT PROTOTYP - LUXTECH POMAŁU MOGĘ KOŃCZYĆ...

Jarek-LT :wink:

mar56 - Czw 03 Lis, 2011

Ze strony Hobby-Kinga tutaj ale też można trafić na Allegro lub w sklepach modelarskich w kraju.
Ja mam taki ma dodatkowo wyjście na balanser koszt pół roku temu z przesyłką ok. 80 zł.

Anonymous - Czw 03 Lis, 2011

Kup zwykły wychyłowy woltomierz i będziesz widział jakie masz napięcie.
Jarek-LT - Czw 03 Lis, 2011

Może jeszcze jedno pytanie.

Po jeżdzie ładowałem baterię, na celi pokazało mi 3,8V - czy to nie za duża wartość przy której sterownik odłączył już zasilanie?
11s x 3,8V = 41,8V - bez obciążenia.

Ale z drugiej strony, z tego co wyczytałem w baterii powinno zostać 30% pojemności aby jej nie uszkodzić.
Bateria do końca ładowania pobrała 12960/13000 jednostek a więc z baterii o pojemności 18,6Ah to dokładnie 70% - niby wszystko OKEJ ale co z tymi V-tami 3,8V ???

Jakby się to miało pod obciążeniem ???
Jarek-LT :wink:

Anonymous - Czw 03 Lis, 2011

Baterie nie mogą mieć niższego napięcia pod obciążeniem, niż przewiduje specyfikacja. Zawsze lepiej, jeśli odetnie przy nieco wyższym, niż ma spaść poniżej minimum. Poza tym akumulatory będą miały większą żywotność.
tomson - Czw 03 Lis, 2011

Jeżeli kupiłeś sterownik na 36V to napięcie odcięcia akumulatora to 31.5V to na ogniwo wychodzi 2.86V
Jarol - Czw 03 Lis, 2011

Do sprawdzania napięcia baterii oraz poszczególnych cel bardzo dobrze sprawdza się taki analizer:
http://www.hobbyking.com/..._in_1_2_6S.html

Ma on dodatkowo możliwość ustawinia alarmu jeśli napięcie na jakiejś celi będzie zbyt niskie.
Masz baterię 11s więc potrzebujesz dwa takie analizery żeby monitorować wszystkie cele.

Jarek-LT - Pią 04 Lis, 2011

A więc wychodzi na to, że te sterowniki za wcześnie odcinają prąd , co z tym zrobić - może jakiś elektronik przerobiłby ten sterownik aby odcięcie było dużo niżej........3,3V x 11s = 36V

Baterie mają nominal 3,7V więc chyba teoretycznie nie uszkodziłaby się przy odcięciu wspomnianych 3,3V co w całości daje - 36,3V a gdzie do 31,5V........teraz 41,8V

A może takie sterowniki DC jak i silniki DC mają inną zasadę działania w związku z inną budową ??? tak silników jak i sterowników ??? I w takich przypadkach odcięcia muszą występować dużo wyżej ?

Jarek-LT :roll:

tomson - Pią 04 Lis, 2011

Napięcie pod obciążeniem może spadać do wartości poniżej 31.5V i się wyłącza sterownik a bez obciążenia napięcie jest wyższe a po dołączeniu ładowarki jeszcze wzrasta.Napięcie na ogniwie LION podczas ładowania dochodzi do 4.1V przy naładowanym ogniwie.
MixhaL - Pią 04 Lis, 2011

Na ogniwie po lądowaniu powinno być prawidłowo 4.2v dla ogniw 3.7 i 4.1 dla ogniw 3.6V


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group