To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Napęd z silnikiem poza kołem - MTB z Bafang BBS02 - jazda spoko turystyczna

Junek56 - Śro 24 Mar, 2021

I jak tu żyć ? Myć ?

Wodą z węża by potraktował i po kłopocie, a tak to gąbka i szmatka i co to da ? :neutral: .

Zamówiony już jest błotnik pod ramę, przynajmniej aku będzie trochę chronił.

andypip - Śro 24 Mar, 2021

Ciulowy ten błotnik, taka ozdóbka :???:
Taki sam jak z tyłu , żałoż odwrotnie z przodu :lol:
PS czy ktoś tu wspominał o spokojnej, rekreacyjnej jeździe? :shock:

Junek56 - Pią 26 Mar, 2021

Po pierwszej jeździe mam inne zdanie. Super błotniczek i fajnie wygląda. A przede wszystkim robi swoją robotę. Bardzo dobrze chroni baterię i silnik w tym kąciku przy ramie.
Zdjęcie przed i po jeździe, pełne. :mrgreen:
Dla porównania.

tobo - Śro 22 Wrz, 2021

Co do pytań o trwałość napędów.
Z moim bafangiem mam kasetę deore 11sp, blat 46. Zarżnięcie małej koronki kasety zajęło mi ok 1000 km. Założyłem nową, mam kilka 11tek w zapasie.
Obecnie zmarła 13tka, mimo że dużo mniej używana. Również mam zamiennik, kilka w zapasie.
Łańcuchy wymieniane regularnie, ostatnio nawet bez śladów wyciągnięcia, też potrafi skakać
Bo dokładnej obdukcji koronki 11t śladów zużycia brak, jedyny to mikro zaokrąglenia na dwóch zębach z 11.
Diagnoza: albo kaseta jest kiepskiej jakości (produkcja pandemiczna) albo bafang tak destrukcyjny :)
Łańcuchy to kmc i sram.
Jeśli tempo rozpierdu się utrzyma to będę potrzebował 4 11tki i ze 2 13tki.

Wcześniej miałem kasetę 11-36 shimano 10sp, nadal nie przepuszcza w drugim bajku.

andypip - Śro 22 Wrz, 2021

Pewnie jeździsz na małych koronkach z niską kadencją >30 Nie ma się co oszukiwać. Koronka 11T jak b. jest opasana w czasie jazdy? 5 zębów? Nietrudno sobie wyobrazić jakie ma naciski na ząb jesli z silnikiem masz parę 3 zawodowców :smile:
Jak chcesz trochę przedłużyć życie kasety zacznij używać wyższych trybów i większej kadencji. Na początku trudno się przyzwyczaić ale odpłaca to zdecydowanie większym zasięgiem, nie wspominając o przedłużeniu trwałości. Ja mam z tyłu 1 koronkę 14T. Po 800 km widać wyraźnie zmianę profilu zębów. Przekładam ją na 2 stronę i 1 sezon idzie opękać. Cóż, życie to nie bajka - no many no fany :lol:

tobo - Czw 23 Wrz, 2021

Zanim wsiadłem na elektryka jeździłem 25 lat normalnym rowerem i, wierzysz czy nie, nie kręcę mniej niż 70 obrotów.
Bafang ma mocny uciąg i to stety/niestety jest jego urok. Kultura zmiany biegów jest na poziomie pracy silnika 30 letniej kosiarki spalinowej :) miałem sensor zmiany biegów i działa on tandetnie generując u mnie chorobę morską dlatego nie ma on dla mnie użycia.
Jak wspomniałem- po położeniu nowej I używanej 11tki trudno doszukać się różnic, jedyna to dwa zęby ktore maja minimalnie , naprawdę mikro, dziabnięte narożniki zębów. To puszczanie na ten moment jest tylko gdy ruszam, w trakcie jazdy nie, ale , mając zapas koronek, wolę je zmienić.
Czyli, masz jedną 14tke, jeździsz na singlu? Napęd kasetowy nie stwarza możliwości rotacji. Jak napisałem: koronka 11t to nie więcej niż 15 zł, więc problem marginalny

dar.k - Czw 23 Wrz, 2021

tobo napisał/a:
Bafang ma mocny uciąg i to stety/niestety jest jego urok. Kultura zmiany biegów jest na poziomie pracy silnika 30 letniej kosiarki spalinowej


Czy zmieniałeś fabryczne nastawy poprzez przeprogramowanie sterownika? Jeżeli nie, to masz odpowiedź, bez tych zmian faktycznie jest tragedia, nie do jazdy. Po zmianie jest idealnie i uciąg masz dokładnie taki, jaki mieć chcesz.

Co do zmiany biegów - jaką to byś chciał mieć tę kulturę zmiany biegów? Po zmianie biegu silnik jest wyłączany na ok 2 sekundy i włączany z powrotem. Na fabrycznych nastawach jest to problem, bo silnik od razu mocno ciągnie. U mnie przy zmianie biegów wszystko śmiga bdb, tak jak trzeba.

andypip - Czw 23 Wrz, 2021

Z tyłu mam 1 zebatkę na piaście wielobiegowej.
No właśnie, czy próbowałeś tuningować sobie sterownik?
dar.k ma rację. oryginalnie bafang bardzo 'twardo" ciągnie - zero jedynkowo.
Sam się przekonałem, że można b. precyzyjnie sobie dopasować napęd.
Wg mnie podstawa to skrócenie czasu wyłaczania silnika i zmiana stosunku mocy do prędkości kadencji na niskich stopniach. Oczywiście tez prąd startu w dół, bo ruszasz pedałami i szarpie jak dziki.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group