To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Dział dla początkujących - Prośba o pomoc w wyborze części, porada
Dolce - Pon 19 Kwi, 2021
Dzięki za informację.
Dobrze, że nie komplikują sprawy tylko dają zwykłe włączniki. Widziałem, że Bafang stosuje w przypadku czujników hamulca wtyczki 3 pinowe dlatego zastanawiałem się czy czasem nie użyli czujnika zbliżeniowego z wyjściem sygnału. Rozwiązanie z elementem dwustanowym, zamykającym jedynie obwód poszerza możliwości użycia innych części, które mogą okazać się lepszym rozwiązaniem zamiast magnesu i kontaktronu.
Oglądałem dzisiaj rower z olx ale rewelacji nie było. Tak jak podejrzewałem to mocno wyeksploatowany sprzęt. W zasadzie nadawał by się na przeróbki ale rama dla mnie nieco za mała więc odpuściłem temat. Poszukam jeszcze czegoś sensownego a jeśli się nic nie uda znaleźć to pozostanie mustang. Widocznie niepisany mi killer kilometrów
andypip - Wto 20 Kwi, 2021
To tak jak z tanimi autami - tapicerka wypastowana kremem nivea a silnik leje z każdej uszczelki
Potraktuj mustanga jako poligon do zbierania doświadczeń a ew. innego roweru szukaj na spokojnie, bez spiny. To kilka godzin dłubania przy rowerze a późniejsza przekładka to będzie na pewno dopracowana konstrukcja. 1 rower buduje się dla wroga, 2 dla teściowej a 3 dla siebie
Dolce - Wto 20 Kwi, 2021
Myślę, że mój od razu będzie zarąbisty
Zamówiłem zestaw bez akumulatora czyli silnik Bafang BBS02B 36V 500W, wyświetlacz P850C, blat 44T oraz klamki z czujnikami. Baterią będę się martwił później.
A jeśli chodzi o rower to po wczorajszych oględzinach używek stwierdziłem, że miodu nie ma. Pozostaję przy moim staruszku. Rama zostanie pomalowana, dzisiaj ją ogołociłem, nie zdążyłem jedynie zdjąć widełek.
Mój pierwszy elektryk w załączniku
Mam do Ciebie pytanie, czy masz w swoim rowerze błotniki? W moim są takowe ale również wymagają odczyszczenia i odmalowania. To wyroby stalowe, widać na nich ogniska korozji.
Czy według Ciebie warto mieć w rowerze błotniki, chodzi mi o zabezpieczenie częściowe silnika i wolnobiegu przed wyrzutem syfu spod kół w razie jazdy w deszczu? Na ile to pod tym względem według Ciebie istotne?
andypip - Wto 20 Kwi, 2021
ten mustang to niezłe museum jest w metaliku czy na czarno go zrobisz?
zanim się weźmiesz za malowanie sprawdź mufę suportu czy jest gładka wewnątrz. czasem są tam zadziory albo nadlew spoiny. musi być wewnątrz równa i gładka żeby suport silnika gładko wszedł.
mam błotniki a na przednim dodatkowo długi chlapacz. prędkości jazdy wzrosną i byle kałuża w lesie działa jak karcher
Dolce - Wto 20 Kwi, 2021
Muzeum, muzeum. Sam doradzałeś.
Z tymi zadrami to słuszna uwaga, raczej tam nie widziałem większych ale sprawdzę dokładnie. Nie wiem czy w rowerach robi się "konserwację" wewnętrzną - w rurkach.
No i póki co jeszcze nie wiem jak to pomalować. Na pewno na jakiś ciemny kolor, może ciemno szary/grafitowy. Lubię raczej mat ale tu chodzi, żeby było jak najmniej obciachowo. Dzisiaj obejrzę podobne rowery w necie i zobaczę, który kolor daje efekt, by rower tego typu jak najmniej rzucał się oczy
Niestety muzea zamknięte...
Dolce - Czw 29 Kwi, 2021
Silnik dzisiaj dotarł. Rama już pomalowana.
Na co uważać przy zakładaniu silnika podłączaniu itp?
Czy warto sprawdzić czy w silniku jest odpowiednia ilość smaru (przeglądając forum natrafiłem na opis, że było go mało ale w modelu BBS01)?
Do czego służy gear sensor?
andypip - Pią 30 Kwi, 2021
hejka.
obejrzyj sobie jakiś filmik na yt. nawet przyjemne laski montują
montaż jest nietrudny. zwróć tylko uwagę żeby blachę ustalającą ząbkami do mufy suportu założyć.
jak już dokręcisz 1 nakrętkę kluczem, puknij ją kilka razy młotkiem i przecinakiem - dla pewności
gear sensor zakłada się na linkę przerzutki. rozłacza napęd w momencie zmiany biegu, odciąża napęd.
powodzenia
PS. jeśli jest mało smaru to wykryjesz to na trasie
Dolce - Pią 30 Kwi, 2021
Dzięki.
I mam pierwszy problem z zakupem u Chińczyka. Nie ma koła zębatego 44T. Chińczyk sprzedał, wysłał silnik, który dotarł a po fakcie napisał, że nie ma tej tarczy. Z tego co wyczytałem taka byłaby dla mnie optymalna. Chorób zaproponował tarcze 32, 34, 46, 38 i 46, 48 i 52T.
Zastanawiam się nad zwrotem. Nie lubię kombinatorów a do tego potrzebuję 44T. Hmm.
andypip - Pią 30 Kwi, 2021
Moim zdaniem przy 500W 46 będzie spoko. Dla mnie 44 to już w stronę chomika kurs jest. No chyba że wybitnie po górach bedziesz jeździł. te 2 zęby różnicy to raczej estetyka.
O ile pamiętam, przed elektryfikacją miałem 3 blaty z przodu. najmniejszy do końca dziewica, środkowy używany sporadycznie. a mówimy o "ludzkiej" mocy czyli 150-170W
Zakładając że odeślesz to: nie wiem czy wysyłka na swój koszt? ile to będzie trwało zanim ci zwrócą kasę i kupisz coś innego? a pogoda zaczyna szaleć
Ja tam nie jestem przesądny ale tak już miałem że jak coś się łatwo zaczynało to potem pasztet był, a jak po grudzie to dalej bajka.
Sezon się rozkręca, cała EU przed wprowadzeniem vatu zapasy robi to nic dziwnego że braki są.
Pod koniec maja to tylko blaty 52T zostaną :0))))
Dolce - Pią 30 Kwi, 2021
Wiem.
Po prostu się nieco zapowietrzyłem. Liczyłem, że w paczce jest wszystko a po rozpakowaniu niespodzianka. Sprawdziłem wiadomości, Chińczyk napisał w tzw. międzyczasie o brakującym blacie, że dośle. Ostatecznie, po mojej interwencji stanęło na niczym. Odpisał, że już wysłał blat. Na pytanie jaki nie odpisał. Po prostu ściemniacze, jak to z Azjatami. Przynajmniej ja z nimi mam takie doświadczenia. Zobaczymy.
Jak mi się nie spodoba Chiński blat to zamontuję stare z mustanga i będę miał 3 z przodu
Dolce - Pon 03 Maj, 2021
Wnętrze supportu przygotowane do montażu silnika - pozbawione gratów (mam na myśli zadziory), zapodkładowane, wypełnione żywicą i pomalowane. W związku z tym, że rama jest stalowa postanowiłem wyszlifować rowki dla wypustek podkładki. Lakier na fotce jest jeszcze świeży.
Teraz planuję wykonać obejmy z amortyzatorami i płytką dla montażu akumulatora. Dzisiaj je zaprojektuję, może jutro uda się wykonać. Nieco to odsunie baterię od ramy ale za to umożliwi skuteczną amortyzację.
Tu mam pytanie, czy jest istotne w jaki sposób jest zamontowany akumulator bidonowy? Chodzi mi o to, czy można go zamontować w pozycji pionowej, na rurze "siodełkowej" czy też z jakiś względów lepiej go montować na rurze, na której standardowo montuje się... bidon
Widziałem oba sposoby montażu ale nie wiem na ile dobrze są unieruchamiane akumulatorki w obudowie i czy w pozycji pionowej pakiet nie będę zbytnio "parł" w dół. W moim przypadku chodzi o baterię bidonową od Chińczyka. Podczas jazdy po wertepach wstrząsy, pomimo amortyzacji, przedostaną się na pakiet. W inny sposób będą oddziaływały na baterię ułożoną poziomo (choć ze wzniosem) a w inny, gdy będzie ulokowana praktycznie pionowo. Nie wiem na ile Chińczyk dobrze stabilizuje ogniwa w bidonie. Nie chciałbym, żeby od wstrząsów np. puszczały zgrzewy. Chodzi o trwałość. W pewnych sytuacjach pewnie i pionowy montaż byłby lepszy, na przykład, gdyby okazało się, że ogniwa nie mają luzu wzdłużnego a mają poprzeczny.
andypip - Wto 04 Maj, 2021
Bateria w środku nie rozsypie ci sie na wstrząsach, które jesteś w stanie przeżyć Ogniwa są w koszyczkach, całość zapakowana w folię. Ja umieściłem ją na rurze "bidonowej". M.in miałem na uwadze lepszy rozkład masy. 2 nitonakrętki ogarniają temat na sicher. Bateria ma szereg wielowypustów w "podłodze" i z pomocą grawitacji zaklinowuje się na nich. W mojej ocenie mocowanie jest wyjątkowo pewne.
Początkowo, jak ją raz założyłem tak jeździła ponad rok. Teraz zdejmuję ją do transportu roweru na platformie i mocno trzyma - pierwsze mm trzeba się przyłożyć
Dolce - Wto 04 Maj, 2021
Nie masz żadnej amortyzacji baterii i masz ją przykręconą tylko w 2 punktach?
Zdaje się, że Borsuk pisał, że warto zrobić amortyzację. On ma na odbojach, ja myślałem wykonać to na amortyzatorach metalowo-gumowych. Nawet to zaprojektowałem pod swoją rurkę. Czekam na baterię 20Ah, z 5kg pewnie będzie ważyła.
A co sądzisz o montażu baterii w pionie? Czy może to mieć jakieś znaczenie dla trwałości baterii?
I ostatnie pytanie, napisałeś o rozkładzie masy. Do czego dążyć, w jakim punkcie rower powinien mieć "wyważenie"?
Test programatora i silnika, wszystko działa.
andypip - Śro 05 Maj, 2021
Baterię przykręciłem w 3 pkt.: 1 oryginalny pod bidon i 2 nitonakrętki. Nic nie podkładałem. W pionie? Jak tak podumam to myślę, że: a/ przy silnym hamowaniu lub uderzeniu będzie ją wyrywać z podstawki, co jest niekorzystne. na rurze skośnej takie siły ją dociskają, co wydaje mi się korzystniejsze. b/ po to rower ma 2 koła żeby je w miarę równo obciążać. Przesunięcie baterii do przodu wydaje mi się lepsze. Na dużym trybie z tyłu i wysokim wspomaganiu, pyknięcie manetką może zrobić kuku bo rower staje dęba. Trzeba dobrze oprzeć się na kierownicy rękami i pochylić. Bateria bardziej z przodu dociąża przednie koło. W damce żony kombinowałem nad umieszczeniem baterii w pionie, pod siodłem ale jednak powędrowała bliżej sterów. niezawodny instynkt pomysłowego Dobromira szeptał mi do ucha: tak zrób
Dolce - Śro 05 Maj, 2021
Dzięki, fajna porada. W takim razie zamontuję baterię na rurze bidonowej. Dzisiaj przyszły amortyzatorki metalowo gumowe, zastanowię się jeszcze czy je zastosować.
|
|
|