To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Kontrolery BLDC - Spalony sterownik kt60v 45a
sentinel - Śro 30 Cze, 2021 Temat postu: Spalony sterownik kt60v 45a Czy ktoś może postawić jakakolwiek diagnozę co mogło być przyczyną spalenia sterownika? Podłączyłem wszystko, włączyłem wyświetlacz ktlcd3, wsiadłem pojechałem i jakieś 3 min było ok a pod górę jak dodałem mocniej gazu rower jakby stracił moc ale jechał dalej, wróciłem wyłączyłem go popatrzyłem czy przewody się nie zwierają i na moje było ok. Znów włączyłem pojechałem i było ok 5 minut po czym rower stracił moc i za chwilę wszystko się wyłączyło. Koło się ciężko kręciło jakby się fazy zwarly, Odłączyłem baterie, podłączyłem i coś w stetowniku trzasnęło, szybko znów odlaczylem baterie. W domu odlaczylem i rozebrałem sterownik i wygląda tak jak na foto w załączniku.
slow - Śro 30 Cze, 2021
Z jakim silnikiem był podłączony?
Co do diagnozy to o ile silnik jest całkowicie sprawny, przewody dobrze połączone i bez zwarć to po prostu mógł chiński tranzystor który to jest podróbą markowego tranzystora odmówić posłuszeństwa i stąd utrata mocy. Możliwe że od samego początku niedomagał ale jazda po prostej mu nie wadziła dopiero pod górę spowodowało jego przegrzanie.
Następnie twoje dalsze próby (skoro koło się ciężko kręciło to już któreś tranzystory były zwarte) spowodowały kolejne straty.
Trzeba odczyścić, wyciągnąć uszkodzne tranzystory, sprawdzić ich sterowanie, zmienić wszystkie tranzystory w gałęzi i powoli to uruchamiać.
Trudny i kosztowny temat i możliwe że po wymianie znowu strzeli ( bo inne tranzystory które przeżyły też często się przegrzewają i za niedługi czas mogą ulec uszkodzeniu).
Jak się znasz to naprawiaj.
edit:
A jak wygląda płyta z drugiej strony?
Czy bateria ma bezpiecznik?
sentinel - Śro 30 Cze, 2021
Silnik mxus 30h7x9
Sterownik zamówiłem już nowy nie będę się bawić w naprawiane tego starego
Bateria nie wiem czy ma bezpiecznik ale trzyma takie napięcie jak powinna mieć
Czy możliwe jest ze podłączyłem źle fazy lub Halle i dlatego tak się popaliło? Ewentualnie zamieniłem plus z minusem?
Czy w takim wypadku rower wogule by ruszył?
andypip - Czw 01 Lip, 2021
Też uważam, że miałeś pecha i trafiłeś na bubla. Ciekawe czy oni to w fabryce w ogóle testują po zmontowaniu? Z wyrobami myfriendów jest tak, że pierwsze minuty po odpaleniu to test prawdy Jak nic nie jebnie to bedą działać. Myślałeś o reklamacji? Czasem na ali wystarczy zdjęcie wysłać i wysyłają nowe lub oddają kasę albo kupony.
sky - Czw 01 Lip, 2021
Ostatnio KT jakoś dziwnie padają. Założyłem koledze dokłdanie taki sam sterownik i padł po 18km. Na szczęście kupiony nexunie, więc zwrot kasy bo nie mają sinusa na stanie.
wibi - Sob 10 Lip, 2021
sky napisał/a: | Ostatnio KT jakoś dziwnie padają. Założyłem koledze dokłdanie taki sam sterownik i padł po 18km. Na szczęście kupiony nexunie, więc zwrot kasy bo nie mają sinusa na stanie. |
To nie wina sterownika tylko silnika gdyż te "mastodonty" o mocach kilowatowych nadają się jedynie do jazdy po płaskiej drodze względnie do jazdy z górki. Pod górę pobierają taki prąd, że żaden sterownik tego nie wytrzyma bo chociaż mosfety przeważnie wytrzymują prąd 70A ale tylko chwilowo a 5 minut jazdy pod stroma górę,bez ograniczenia prądu w sterowniku powoduje, że padają "jak muchy".
Kiedyż wreszcie ludki zrozumieją, że silniki bez przekładniowe o mocach kilowatowych to już staroć i przeżytek.
sky - Śro 14 Lip, 2021
Nie wiem co to ma do tematu. Jak pisałem sterownik padł niemal od razu. Ustawiony na max czyli 45A. W nexunie gwarancja uznana, nie podano przyczyny. Ze względu na brak na stanie oddane pieniądze. Nowy sterownik kupiony od innego sprzedawcy działa bez problemu już ponad 200km i ciągle rośnie.
Za to w innym rowerze inny przypadek, padł LCD3, znowu czeka mnie odsyłanie...
|
|
|