To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Napęd z silnikiem poza kołem - Bafang BBS02B 750W - miała być radość z jazdy a jest...

Crane83 - Wto 05 Paź, 2021
Temat postu: Bafang BBS02B 750W - miała być radość z jazdy a jest...
...Lipa na maxa :(

Szanowni forumowicze

Zakladam powyzszy temat po to, aby dowiedziec sie czy z moim zestawem Bafanga jest wszystko okej, bo mam wrazenie ze jednak nie.

Posiadam zestaw jak w tytule czyli 750W. Moze nie mam jakiegos mega doswiadczenia z rowerami elektrycznym ale zdazylem pojezdzic na kilku rasowych fullach oraz zwyklych rowerach terkkingowych z napedem centralnym - wszystkie 250W. I chociazby na tej podstawie od Bafanga 750W moglbym sie spodziewac wrazen jesli nie "nieco" lepszych to przynajmniej takich samych. A jak jest?..no coz, sam nie wiem jak to opisac...chyba po prostu brak wrazen. Ale do rzeczy..

Zestaw jest calkowice nowy i praktycznie swiezo zamontowany. Pakiet zasilajacy, 48V na ogniwach Samsunga (17.5Ah). Z silnikiem wspolpracuje display 850C.
Poczatkowo, po zlozeniu uzywalem ustawien fabrycznych kontrolera. Kiedy jednak po jezdzie probnej doszeldem do wniosku ze nie tego sie spodziewalem i postanowilem wgrac inne nastawy, majac nadzieje ze to one stanowily problem. Niestety, nie zaobserwowalem zadnych istotnych zmian.

Jesli chodzi o przebieg jazdy to wyglada ona nastepujaco. Wybierajac dany tryb wspomagania, przy ruszaniu i rozpedzaniu odczuwam dosc wyrazna asyste silnika elektrycznego. Jednak po osiagniecu stalej stabilnej predkosci silnik jakby robil sobie "wolne" (nie ma znaczenia jaki wybrany jest stopien wspomagania) i przestaje w wyczuwalny sposob wspomagac rowerzyste. Na "ucho" silnik dalej pracuje ale do podtrzymania predkosci zdecydowanie trzeba sie przylozyc nogami :)
Ale jest jeszcze jedna inna istotna obserwacja. Nie wiem na ile dokladny jest wskaznik mocy chwilowej ktory znajduje sie na wyswietlaczu, ale w moim przypadku w trakcie jazdy (szczegolnie na etapie jazdy ze stala predkoscia) wartosci chwilowe oscyluja w zakresie zaledwie 0-50W, co wyjasnialoby slabe osiagi zestawu.
Aby to zaprezentowac, wrzucilem krotki filmik. Rower zawieszony jest na stojaku a kolo jest w powietrzu. Aby zasymulowac opory ruchu, w pewnym momencie lekko zaciskam hamulec. Zwroccie uwage na wspomiany wysiwetlacz.

Dajcie prosze znac czy mieliscie podobny problem i co o tym sadzicie?

Pozdrawiam,
-M

andypip - Śro 06 Paź, 2021

Ustawiłeś Speed limit na manetce na 25km/h to czego oczekujesz na 4 stopniu wspomagania? Poustawiaj
wszystkie prędkośći na max i jedź na test.
A Start Current ustaw na 5 lub 3 bo rower ci odjedzie spod siedzenia :lol:

Dla przypomnienia:
https://electricbike-blog.com/2015/06/26/a-hackers-guide-to-programming-the-bbs02/

masz stronkę która jest biblią programowania bbs2 - nawet posługując się tłumaczem google

dar.k - Śro 06 Paź, 2021

Użyj BafangConfigTool i wgraj załączone ustawienia, na których jeżdżę. Mocy tu nie brakuje.
andypip - Śro 06 Paź, 2021

dar.k napisał/a:
Użyj BafangConfigTool i wgraj załączone ustawienia, na których jeżdżę. Mocy tu nie brakuje.

he he i nie zapomnij zabrać w trasę gasnicę :lol:

dar.k - Śro 06 Paź, 2021

Czemu?
andypip - Śro 06 Paź, 2021

bo pojazdy przekraczające prędkość 60km/h muszą ja mieć obowiazkowo :lol:

ojej to żart taki. sam jestem ciekaw jak silnik chodzi na twoim ustawieniu.

wszystkie prędkości na max. ale 25A na stałe nie zaryzykuję. :smile:

dar.k - Pią 08 Paź, 2021

Miałem długo 18A, potem zachciało się więcej i zmieniłem na 25A, a wtedy dziwnym trafem niedługo po tym padł kontroler. Od tej pory jeżdżę na 20A :mrgreen:
borsuk - Nie 10 Paź, 2021

andypip napisał/a:
Ustawiłeś Speed limit na manetce na 25km/h to czego oczekujesz na 4 stopniu wspomagania? ...

Nawet bez używania manetki wspomaganie na każdym stopniu będzie ograniczone do tej szybkości. Tak to działa, dla ustawionego "speed limit" w okienku "throttle handle" odcinany jest prąd w silniku.
Tu masz dokładniejszy opis jak działa BBS:
https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?p=113022

andypip - Nie 10 Paź, 2021

Jak to działa z grubsza i cieńsza wiem, podesłałem koledze link do konkretnej stronki.
Pisząc "na max" to oczywiste, że w zakładce manetki speed opcja By display command i wszedzie gdzie to możliwe.
A na wyswietlaczu ustawiamy np. 70km/h czy 99.

borsuk - Pon 11 Paź, 2021

andypip napisał/a:
Jak to działa z grubsza i cieńsza wiem, podesłałem koledze link do konkretnej stronki.

Ja też podsyłam link koledze, a nie tobie, staremu wydze :smile: ,
zacytowałem cię, bo masz rację, ale znalezienie konkretnej informacji w hacker's guide nie jest wcale proste.

andypip - Pon 11 Paź, 2021

W sumie masz rację. Jak ten HG czytałem 1 raz to miałem mętlik w głowie :shock:
Ale kolega Darko podesłał gotowy plik z ustawieniami konkretnymi.
Wystarczy sćiągnąć i wgrać do napędu.
I tak na marginesie: warto po każdej zmianie sprawdzać czy rzeczywiście zmiany sie wgrały. Ten interfejs ma swoje kaprysy. Boleśnie się o tym przekonalem używając appki.

Mr.grabek - Wto 07 Cze, 2022

Jak mu dasz 52v to poczujesz 65i zryw
Mr.grabek - Wto 07 Cze, 2022

I dozuj Amperaż
wibi - Pią 10 Cze, 2022

Ściągnij sobie "LunaBafangConfigTools" to to samo co BafangConfigTools ale ma załączone w spakowanym pliku 16 różnych ustawień a sam program jest skalowalny (dopasowuje się do wyświetlacza) czego w BafangConfigTools nie ma.
Arek1 - Śro 20 Lip, 2022

Mam podobny problem z silnikiem. Czy wgranie podanych ustawień pomogło?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group