To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Silniki BLDC - Bafang 36V 15A naprawa i rozszyfrowanie przewodów

AOLEK - Wto 18 Sty, 2022

Wygląda na to, że przy stojanie 12 żłobkowym i wirniku z ośmioma magnesami fazy mają być jednakowo tak jak wyżej zaznaczyłem. Naszukałem się i nawet filmik w necie znalazłem:

E-bike motor rewinding, D.I.Y Part 2

Czy papier się nada na separację zwojów od stojana? i jesze 1 pytanie Co zastosować zamiast lakieru izolacyjnego ?

AOLEK - Wto 25 Sty, 2022

Dziś po tygodniu czekania doszedł do mnie kabelek usb. Więc podłączyłem silnik maxus z halami pod sterownik i baterie36V (ignorując pozostałe 3piny patrz 1zdjęcie z tematu) wraz z manetką. Niebieskie wtyczki podpiąłem razem (bo zapodaje +5V na przewód 8pin). Nie podłączałem czujnika prędkości. Uruchomiłem aplikację SPEED i działa - łączy się zapisuje ustawienia odczytuje. Po wciśnięciu hamulca pokazuje ten fakt na wyświetlaczu ale silnikiem nie kręci po ruszeniu manetką. Na próbę odłączyłem fazę żadnego błędu. Te trzy piny przy "+ i -" muszą być chyba jakoś połączone tylko jak ? Proszę o jakieś mądre sugestie.


wibi - Śro 26 Sty, 2022

Z manetki ci nie ruszy,pokręć osią by uruchomić PAS i powinien ruszyć.
wibi - Nie 30 Sty, 2022

@AOLEK
I co dalej z tym silnikiem,jestem ciekawy gdyż sam mam obecnie dwa Bafangi z takimi dziwnymi wtyczkami które dopiero "rozgryzam". Jedno raczej jest pewne, te dwa złącza niebieskie raczej nie powinny być połączone gdyż zapewne jedno to oświetlenia a drugie, jak sadzę czujnik kadencji?

AOLEK - Pon 31 Sty, 2022

wibi napisał/a:
a drugie, jak sadzę czujnik kadencji?


Niebieskie ? Przecież czujnik kadencji jest w środku (PAS?) U mnie po złączeniu tych niebieskich przewodów we wtyczce 8pin tam gdzie powinno być +5v zasilanie manetki łączy się wtedy ze sterownikiem. A drugi niebieski przewód załącza masę. ... a gdzie to nie mam pojęcia :) Myślę o tych 3 pinach które są przy wtyczce gdzie jest wejście +- 36V może one blokują sterownik.
Coraz bardziej korci mnie żeby wydłubać tą masę silikonową ze sterownika i tak potrzebuję manetkę. Na niemieckim forum wyczytałem info, że model sterownika który mam: SZZ9 a Z9 znaczy że sterownik ma 9 mosfetów na stopniu mocy - prawda to ?
Bieżnia zapadek 36T przyszła mi w piątek z chin (15dni szła nieźle) no ale zapadki jeszcze nie wysłane. Miałem jechać do tokarza w ten weekend ale trochę wiało. Stojana nie przezwoiłem jeszcze bo to jest trudniejsze jak myślałem (zły drut zamówiłem). Tak że praca nad silnikiem trochę spowolniła. Tam wyżej w temacie na zdjęciu jest stojan zgadnijcie ile mi zaśpiewał fachowiec za przezwojenie.

wibi - Pon 31 Sty, 2022

Czujnik kadencji ma inne zadanie,mianowicie odłącza silnik w momencie zmiany przełożeń przerzutką podobnie jak klamki hamulca. Ja jak widzisz mam inne wtyczki,szczególnie ta wyglądająca jak "budka" w której jest 8 pinów. Już sprawdziłem i jest to odpowiednik tej okrągłej 8-pinowej w standardzie. Wtyczka zasilania ma 2 piny zasilania z baterii (tak jak zaznaczyłeś) i 4 piny cieńkie, sądzę, że to są piny zewnętrznego czujnika obrotów? ale to muszę jeszcze sprawdzić. Pozostałe-niebieska z dwoma pinami sądzę, że to oświetlenie chociaż napięcie na nich się nie pojawia. Cztero-pinowa w formie trapezu nie wiem do czego służy chociaż tylko 3 przewody z niej wychodzą.Niestety sterownik jest chyba uszkodzony gdyż wyskakuje error 30 czyli błąd komunikacji a odczyt przez interfejs wyświetla takie bzdury, żę aż nie do wiary. Sam silnik jest sprawny (podłączałem inny sterownik Bafanga) i wszystko działa z manetki, muszę jeszcze sprawdzić czy działa PAS. Drugi silnik (bo mam,kupiłem w ub.tygodniu 2 silniki z uszkodzonymi sterownikami) który też jest sprawny ale sterownika jeszcze nie sprawdzałem gdyż muszę "przerobić" wtyczkę na taką standardową-okrągłą. Nie wiem czy Twoje przewijanie warte jest czasu, ja te swoje j/w kupiłem po 150 zł każdy, myślę więc że przezwojenie kosztuje drożej niż cały silnik jaki ja kupiłem. Gdybyś był zainteresowany to facet który mi sprzedał ogłaszał się na fejsie i miał do sprzedaży 7 silników po 150zł.
zeeltom - Wto 01 Lut, 2022

wibi napisał/a:
Czujnik kadencji ma inne zadanie,mianowicie odłącza silnik w momencie zmiany przełożeń przerzutką podobnie jak klamki hamulca.

A co przeszkadza, że silnik się kręci? Przecież przerzutki nie zmieniasz przy nieruchomym łańcuchu, a w czasie, gdy łańcuch się przesuwa. A czy napędza go w tym czasie silnik, czy nogi, to co za różnica? Po co wyłączać sinik? Pytam, bo nie jest to dla mnie jasne, a sam nie używam tego typu rozwiązań.

wibi - Wto 01 Lut, 2022

Silnik elektryczny ma b. duży moment obrotowy i w momencie gdy łańcuch jest przekładany z jednej zębatki na drugą następuje moment gdy jest "przekoszony" i zazębiony na dwóch zębatkach względnie zazębianie się jest jak udar łańcucha w zębatkę.Duży moment silnika powoduje w tym momencie duże,poprzeczne obciążenie łańcucha powodując znaczne jego zużycie oraz samych koronek przerzutki. W konsekwencji prowadzi to do zerwania łańcucha.Dlatego obecnie do wszystkich mocnych silników MID takie odłączenie chwilowe napędu jest zalecane.Nie potrzebne jest ono (chociaż zalecane do wielobiegowych przerzutek) nawet dla silników typu HAB, natomiast dla MIDów typu Bafang BBSHD który ma moment obrotowy do 160Nm wręcz nieodzowny. To właśnie brak takiego "odłączenia" silnika w trakcie zmiany przełożeń powodował częste zerwania łańcucha tak głośno powtarzanej "wady" takich silników. Firma (y) zareagowały wprowadzając taki czujnik i problemy się skończyły chociaż jest to wyposażenie dodatkowe a moment j/w jest porównywalny z momentem obrotowym silników samochodowych nawet średniej klasy.
I jeszcze jedno,nie porównuj siły nóg z silnikiem bo to są wartości nieporównywalne to tak jak byś chciał pięściom wbić gwóźdź w ścianę zamiast,nawet lekkiego młotka.

andypip - Czw 03 Lut, 2022

Też jestem fanem czujnika zmiany przełożeń. Każdy rowerzysta, również bez wspomagania, zauważy, że zmiana przełożeń na "miększe" w czasie jazdy pod górkę przy pełnym nacisku na pedały jest trudna i napęd głośno protestuje. Wystarczy trochę odpuścić i cyk, bieg gładko wskakuje.
AOLEK - Wto 08 Lut, 2022

Ciekawość wygrała. Z dobrej strony szukam przewodu sygnałowego manetki. Który to?



Z ciekawości podłączyłem normalny pas (4 przewodowy biały szary i 2 zasilające). Po zakręceniu korbą zero reakcji

wibi - Wto 08 Lut, 2022

Trudno odpowiedzieć gdyż nie wiadomo z jakiego to silnika. Mam tu na myśli silniki Bafanga produkowane z części Bafanga ale sterownikiem ( i softem) które Bafang określa jako "podróbki" chociaż pewnie są licencyjne.Generalnie w sterownikach Bafanga przed 2021 rokiem manetkę (trottle) określano na płycie oznaczeniem SD i tu wychodziło by ze to ten fioletowy.Silniki Bafanga oznaczone jako MM Gxxx xx posiadają już inną szynę danych nie UART a CAN i w takim przypadku dotychczasowa wiedza jak na razie jest tylko cząstkowa.
wibi - Pon 28 Lut, 2022

Już prawie 3 tygodnie minęły od ostatniej informacji kol. AOLEK i nie wiadomo czy mu sie udało uruchomić silnik i manetkę. Sam mam "na tapecie" podobnej wersji sterownik ale obawiam się, że to poważniejsza usterka (zwarcie linii zasilania procesora) i nie wiem czy uda mi się to naprawić czyli znaleźć zwarcie względnie jeśli to procesor to go wymienić.Sterownik dostałem za free przy zakupie zahaślonego (nieznanym hasłem) wyświetlacza 850c. To mi się już udało i wyświetlacz śmiga,hasło usuniete natomiast sterownik j/w.
AOLEK - Czw 10 Mar, 2022

Na razie z rowerem brata się męcze. Do końca lutego miałem skończyć. Przeszedłem też na diete keto i ze 123kg już mam 9 mniej. (pierwsze 12 dni to koszmar). Tokarz pewnie podtoczył to co chciałem ale zapadki nie te otrzymałem. Dużo czytam o bafangu na rosyjskim forum ale piorytetem jest to:


AOLEK - Pią 11 Mar, 2022

Coś znalazłem. Kilka postów wyżej umieściłem zdjęcie swojego sterownika 36v 15a nietypowy czujnik pas i (6 pin) Wczoraj na rosyjskim forum znalazłem zdjęcie sterownika prawdopodobnie jest to BBS02B 48V 20A z normalnym czujnikiem pas ( 4pin ) Może zmiana oprogramowania procesora pomoże - co myślicie ? (tylko skąd wziąść plik .HEX?)


wibi - Pią 11 Mar, 2022

Ten 6-ty pin we wtyczce PAS to jest czujnik temperatury uzwojenia silnika,sprawdzone a co do zdjęć to mam ich sporo a nawet mogę zrobić zdjęcia swojego (jest taki sam jak na fotce wyżej) który lepiej jest "wyczyszczony" z zalewy tyle, że posiada jeszcze dodatkową płytkę oświetlenia. Generalnie zdjęć płyt sterownika mam b.dużo i w wersji pierwszej jak i drugiej(taka jak na zdjęciu), mam również już "wyczyszczony" sterownik w wersji najnowszej z CAN szyną.
W moim sterowniku który aktualnie chciałem naprawić, niestety uszkodzony jest procesor D79F9211- zwarcie lini zasilania. Wymieniłem go na odpowiednik X8M06-C ale ten z kolei jest chyba innym programem zaprogramowany i nie da się przez UART komunikować ze sterownikiem aby go przeprogramować.Aktualnie czekam na inny,uszkodzony sterownik tego samego typu, może tam procesor D79xxxxx będzie sprawny to z dwóch "sklecę" jeden.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group