To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Akumulatory litowe i pochodne i ich ładowanie - Problem z ładowaniem bms 13s

damian19886 - Nie 01 Maj, 2022
Temat postu: Problem z ładowaniem bms 13s
Panowie złożyłem baterię 13s 4p i podłączyłem do niej bms 13s wszystko jest podpięte jak należy na każdej celli jest napięcie mierzone ze złącza bms jedynie do kabla + z akumulatora mam podpięte wyjście na silnik i dolutowany kabel do niego do ładowarki. Po próbie podłączenia ładowarki ht inteligent 54v w gniazdo baterii robi zwarcie. Czy to dlatego że wyjście na silnik i do ładowarki + jest na 1 kablu?
zeeltom - Nie 01 Maj, 2022

Ten BMS nie ma osobnego portu ładowania? Mierzyć powinieneś w stosunku do minusa, a nie do plusa.
damian19886 - Nie 01 Maj, 2022

zeeltom napisał/a:
Ten BMS nie ma osobnego portu ładowania? Mierzyć powinieneś w stosunku do minusa, a nie do plusa.


Tak mierzyłem zaczynając od minusa i każdą celę z osobna. Tak bms ma osobny port ładowania C- i główny+ do gniazda ładowarki. Czy to robi różnicę że od głównego + z baterią nie ma wyprowadzonego dodatkowego przewodu + do gniazda ładowania? Tylko został po drodze rozgałęziony? Napięcie na gnieździe jak i do silnika jest.

zeeltom - Nie 01 Maj, 2022

Plus jest wspólny i do ładowania i do rozładowania. Skoro napięcie jest na obu wyjściach, to nie ma możliwości by robiło się jakieś zwarcie. Na pewno dobrze podłączasz biegunowość ładowarki do gniazda ładowania? Możliwe, że ładowarka ma na wyjściu duży kondensator i jest on ładowany przy włożeniu do gniazdka. Powinieneś podłączyć ładowarkę najpierw do sieci i dopiero do ładowania.
damian19886 - Nie 01 Maj, 2022

zeeltom napisał/a:
Plus jest wspólny i do ładowania i do rozładowania. Skoro napięcie jest na obu wyjściach, to nie ma możliwości by robiło się jakieś zwarcie. Na pewno dobrze podłączasz biegunowość ładowarki do gniazda ładowania? Możliwe, że ładowarka ma na wyjściu duży kondensator i jest on ładowany przy włożeniu do gniazdka. Powinieneś podłączyć ładowarkę najpierw do sieci i dopiero do ładowania.


Biegunowość napewno dobrze podłączam bo sprawdzałem multimetrem gdzie jest + i -. Czyli najpierw podłączyć ładowarkę do sieci i wtedy do baterii? Bo gdy miałem bms który miał ładowanie i rozładowanie na 1 przewodzie i też próbowałem podłączyć najpierw do baterii a później do sieci ale też gdy tylko próbowałem wtyczkę ładowarki włożyć do gniazda baterii robiło zwarcie dlatego kupiłem inny bms z oddzielnym wyjściem C- i też to samo.

zeeltom - Nie 01 Maj, 2022

Zasada podłączania ładowarki, by uniknąć iskrzenia, to najpierw ładowarkę do sieci i dopiero do akumulatora.
damian19886 - Nie 01 Maj, 2022

zeeltom napisał/a:
Zasada podłączania ładowarki, by uniknąć iskrzenia, to najpierw ładowarkę do sieci i dopiero do akumulatora.

Posiadałem Ori rower i tam w instrukcji było by najpierw podłączyć do gniazda ładowania a potem do sieci ale to ładowarka była bodajże 2a. Właśnie czytałem że te ładowarki z kondensatorem i moja ma chyba 5a to tak jak ty mówisz że najpierw do sieci a potem do baterii. Dziękuję za reakcję na mój temat i pomoc👍

zeeltom - Pon 02 Maj, 2022

Ładowarki mają zazwyczaj na wyjściu napięcia ładowania kondensator elektrolityczny o sporej pojemności. Jeśli podłączasz ładowarkę najpierw do akumulatora, to następuje wyładowanie od strony akumulatora, które ładuje ten kondensator. Jeśli najpierw podłączysz do sieci, to na wyjściu będzie napięcie porównywalne z napięciem akumulatora i iskry nie będzie.
WojtekErnest - Nie 08 Maj, 2022

damian19886 napisał/a:

Posiadałem Ori rower i tam w instrukcji było by najpierw podłączyć do gniazda ładowania a potem do sieci ale to 👍

Bo to pewnie była ładowarka z zabezpieczeniem, czyli najpierw sprawdzą napięcie aku i dopiero po chwili podaje zasilanie.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group