To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Silniki BLDC - Silnik Toprun + S-KU63 - problem z kierunkiem obrotów

dvjcodec - Nie 22 Maj, 2022
Temat postu: Silnik Toprun + S-KU63 - problem z kierunkiem obrotów
Silnik Toprun w jednej mojej Sparcie wybebeszyłem z elektroniki, wyprowadziłem przewody od halotronów i fazowe i podłączyłem pod manetkę i kontroler S-KU63 wraz z pakietem 7S6P.
Silnik ładnie startuje od zera, przy przytrzymaniu hamulcem widać że ma moc i rwie (w peaku pobiera lekko ponad 400W), jest cichy i ładnie pracuje. Kontroler nie posiada samonauki.
Problem w tym, że koło kręci się w odwrotną stronę.
Zmiana przewodów fazowych sprawia że koło kręci się w drugą stronę, ale z odłączonymi halotronami. Z podłączonymi drży przód-tył. Zmiana analogicznie przewodów na halotronach też nic nie zmienia.
Ponowne podłączenie pierwotne - praca jak na samym początku tego wpisu.
Co robię (i czy robię) źle?

zeeltom - Pon 23 Maj, 2022

Zmieniasz miejscami dwa przewody fazowe i również dwa od halli. Jak drży, to dalej kombinuj tylko zamiany przewodów od halli, fazowych już nie ruszaj.
dvjcodec - Pon 23 Maj, 2022

Cholera, próbowałem i bez pożądanego efektu, dlatego napisałem na forum.
W jednej konfiguracji z halotronami koło rusza w dobrą stronę, ale buczy, po czym jak odpuszczę manetkę i nacisnę jeszcze raz, to koło zaczyna kręcić się w przeciwną stronę.
Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz: czy omyłkowe obrócenie koła z magnesami może mieć wpływ na takie zachowanie?
W tym silniku oba dekle są tak samo przykręcane, a wyciągałem wirnik ze środka i mogłem obrócić koło.

zeeltom - Pon 23 Maj, 2022

Nie ma takiej możliwości, by silnik BLDC nie mógł pracować w obu kierunkach. Musisz kombinować z fazami i hallami. Masz 12 możliwości. Zapisuj sobie na kartce każde ustawienie i je zmieniaj. MUSI kręcić się w obu kierunkach.
dvjcodec - Pon 23 Maj, 2022

Przetrenowałem wszystkie ustawienia halotronów i faz silnika :( Tylko na reversie kręci ładnie z czujnikami hall-a.
Zmontuję jakąś baterię 36V z innym regulatorem aby to zweryfikować na drugim zestawie, bo już mnie trafia ...

Edycja
---------
Podłączyłem inny kontroler wraz z manetką testowo i wszystko śmiga poprawnie, więc już totalnie zgłupiałem. Zestaw tylko testowy, bo co innego już do roweru przygotowane.

zeeltom - Wto 24 Maj, 2022

Kiedyś, gdy kontrolery nie miały samonauki, podłączało się silnik kombinując z różnymi połączeniami, aż do osiągnięcia prawidłowego kierunku i prawidłowej pracy silnika. Nie było możliwości, by to się nie udało. Coś pomijasz w tych połączeniach.
dvjcodec - Wto 24 Maj, 2022

No niestety objawy takie same - tylko w przeciwną stronę kręci poprawnie z halotronami. Nie ma możliwości puszczenia silnika w prawidłowym kierunku (robione zgodnie z tym co przesłałeś).
W jednej pozycji silnik ładnie startuje w poprawną stronę ale po chwili nagle zmienia kierunek i kręci w odwrotną. Tak samo się wcześniej zachowywał.

zeeltom - Wto 24 Maj, 2022

Może uwalony kontroler. Masz możliwość podpięcia tego kontrolera pod inny silnik?
dvjcodec - Wto 24 Maj, 2022

Znalazłem podobny problem na tym forum - "So my problem are: the hall sensors seem to work just when rotating backward, is it normal? ..."
https://www.endless-spher...pic.php?t=38797
Okazało się, że gość walczył z napięciem 5V z kontrolera, które było niestabilne.
Muszę sprawdzić u siebie.
Sam silnik i jego halotrony sprawdziłem dzisiaj - pracują poprawnie.

zeeltom - Śro 25 Maj, 2022

Jeśli by to była wina zasilania 5V, to w obie strony byłby problem z obrotami. To raczej coś innego, ale co, to ciężko podpowiedzieć. Ja, w swojej praktyce, jeszcze nigdy nie miałem takiego przypadku.
dvjcodec - Śro 25 Maj, 2022

Też z takim felerem jeszcze się nie spotkałem, a podłączyłem kilka regulatorów i nigdy nie miałem problemu.
Przetestuję dzisiaj z zewnętrznym 5V podanym na halotrony.

gekon217 - Pon 04 Lip, 2022

Taki sam problem mam z bionx gen3 + KT sinus 35A. Udało się go ustawić na płynną pracę ale tylko wstecz.

Zmieniłem na GT500 kwadrat. Kończe konfigurować bo też mam z nim trochę problemów.
Przy samonauce musi się kęcić wstecz żeby na manetce jechał do przodu. Walcze jeszcze z PASem bo przy pedałwaniu jakby gubi synchronizację. Halle były zmieniane na SS41.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group