To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Silniki BLDC - silnik do hulajnogi i wymiana halli

paco1987 - Pon 30 Maj, 2022
Temat postu: silnik do hulajnogi i wymiana halli
witam,

mam problem z silnikiem do hulajnogi.
Kupiłem uszkodzony z nadzieją że naprawie.

uszkodzony był jeden czujnik halla i silnik pod sterownikiem tylko drżał.
Oznaczenia oryginalnych nie byłem w stanie odczytać bo były wytarte.
założyłem więc takie jakie miałem S41F. niestety dalej nie jest tak jak należy. Silnik startuje ale po chwili sterownik (kt48) wyrzuca błąd halli.

zacząłem zgłębiać temat i okazuje się ze czasami montowane są dwa rodzaje czujników w jednym silniku. i coś mi mówi ze tak właśnie jest w tym przypadku:

na zdjęciu które zrobiłem jeszcze przez wymontowaniem starych jeden czujnik ma inne koszulki (załącznik)

czy ktoś ma jakieś pomysły jakie to powinny być czujniki?
silnik ma oznaczenie HC36V1910

Cewki mają identyczną rezystancje wiec ten problem odrzucam.

zeeltom - Pon 30 Maj, 2022

Czujniki halla powinny być identyczne, mogą być najwyżej inaczej mocowane w zależności od kąta 60 czy 120 stopni. Możesz sprawdzić silnik na innym kontrolerze? Najlepiej na takim z samonauką. Albo sprawdzić halle testerem do halli.

https://.org/viewtopic.php?t=154
Przed .org wstaw "pojazdy elektryczne" bez spacji w środku, bo na tym forum ten adres jest zablokowany.

slow - Pon 30 Maj, 2022

Robiłem silniki w których środkowy hall był przeciwny. U ciebie właśnie tak jest o czym świadczy inny kolor.
Musisz go obrócić żeby odwrotnie łapał pole magnetyczne albo zamontować normalnie tylko w innym miejscu.

zeeltom - Wto 31 Maj, 2022

Takie odwrotne montowanie halla jest potrzebne przy zmianie kąta 60-120 stopni. Nowe kontrolery z samonauka maja zazwyczaj oba kąty obsługiwane. W tym przypadku wątpię by producent silników stosował dwa rodzaje halli. Komplikuje to i podraża produkcję i późniejszy serwis. Ja bym jednak dokładnie sprawdził obecne działanie halli choćby woltomierzem, a dopiero później brał się za kombinacje z hallami. Nie lepiej kupić sterownik uniwersalny, a ten obecny przeznaczyć do innej konstrukcji? Parę dni temu wymieniałem kontroler w rowerze, bo niby kręcił, ale nie tak do końca. Wymieniłem kontroler na nowy z samonauką i rower zaczął normalnie jeździć.
To tylko moje zdanie. Każdy zrobi po swojemu.

paco1987 - Wto 31 Maj, 2022

Nie mam zdjęć jak były zamontowane oryginalne ale jestem przekonany że wszystkie były obrucone w ta samą stronę - ściętymi rogami do magnesów więc chyba jeden musiał działać inaczej. Z resztą widać że wyprowadzenia środkowego nie są skrecone a gdyby był odwrotnie to tak by właśnie bylo.

Na chwilę obecną problem rozwiązany. Tak jak pisał zeeltom obróciłem środkowy o 180* i zaczęło działać poprawnie. Chociaż dalej nie rozumiem dlaczego tak jest.

Dziękuję za pomoc.

Jak to dokładnie zrobić wszystko jest fajnie opisane tutaj:
https://www.scooterhackin...topic.php?t=174

A co do sterownika. Ten kt podłączyłem tylko żeby sprawdzić czy silnik działa. A docelowy dopiero do mnie jedzie. Ale tu też nie mam dużego wyboru bo musi się zmieścić w rurę od kierownicy. Zobaczę jak dojedzie czy wszystko zadziała.

zeeltom - Wto 31 Maj, 2022

Możliwe, że masz sterownik na inny kąt, niż był w silniku.
Ostatnio kupuję tylko sterowniki uniwersalne i wszelakie problemy mam z bani ;)
Co do halla. Jeśli podasz mu np. biegun S od krótszego boku to przykładowo przewodzi. Biegun N nie przewodzi. Jak obrócisz halla, to działa odwrotnie.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group