To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Tematy elektryczne - MPE - samoróbka -nie do końca wszystko działa
projekcjusz - Pią 22 Lip, 2022 Temat postu: MPE - samoróbka -nie do końca wszystko działa Z uwagi iż nie można obecnie kupić MPE od Marka, postanowiłem wykonać je samodzielnie na podstawie schematów i wzorów płytek udostępnionych przez Marka na stronie https://bikel.pl/.
I po montażu nie wszystko do końca działa:
- nie pokazuje prędkości maksymalnej na 2 ekranie: MX (zamiast wartości wyświetla piksele- jak na załączonym zdjęciu)
-nie pokazuje TR (chyba to jest dystans dzienny) tu nic nie wyświetla
-nie pokazuje zużycia na kilometr Wh/km WK wyświetla cały czas 0.0
- nie zlicza dystansu całkowitego DS mimo przejechanych kilometrów
Czasami się zawiesza i przestałe odczytywać prędkość - wtedy trzeba go uruchomić ponownie.
Ktoś coś podpowie co może być przyczyną?
zeeltom - Pią 22 Lip, 2022
Trochę będę polemizował nad zasadnością używania takich wynalazków
Przynajmniej dla mnie, największą frajdą jest jazda elektrykiem. Nie spoglądanie na wskazania różnych komputerków, a sama jazda właśnie. Dla mnie najpotrzebniejszą rzeczą w czasie jazdy jest wskaźnik prędkości, licznik przebytych kilometrów i wskaźnik napięcia. Pozostałe parametry w zasadzie są mi zbędne. Mam wiedzieć co się dzieje z akumulatorem (wskaźnik napięcia) i ile kilometrów przejechałem i ile mi pozostało (licznik rowerowy). Od wielkiego dzwona stosuję czasami amperomierz. Koszt licznika rowerowego, to kilkanaście złotych. Woltomierz cyfrowy też podobna cena. W sumie za 30-40 zł mam wszystkie potrzebne mi dane do jazdy. Stosowanie różnych innych wodotrysków jest mi zupełnie zbędne. Patrzę na koszty i prostotę urządzeń. Oczywiście, jak ktoś jest zafascynowany w czasie jazdy Wh i innymi sprawami, niech sobie montuje takie komputerki za kilkaset złotych. Ja wolę tą kasę przeznaczyć na zwiększenie pojemności akumulatora, co powoduje zwiększenie zasięgu. I to jest dla mnie najważniejsze
Wolna wola, każdy zrobi po swojemu, tylko po co przepłacać? Taki komputerek nie spowoduje większej prędkości, czy większego zasięgu, a tylko odwraca uwagę od obserwowania drogi. To moje zdanie, każdy może mieć inne
Leopold - Pią 22 Lip, 2022
Zeeltom masz absolutną rację. Czasem człowiek zaszaleje, później ma kłopoty a kupa śmieci elektronicznych rośnie, rośnie, rośnie...........
borsuk - Pon 25 Lip, 2022
Leopold napisał/a: | Zeeltom masz absolutną rację. |
Zeeltom raczej bije pianę . O gustach się nie dyskutuje, a takie parametry jak dystans dzienny czy całkowity to się ogląda po zakończeniu jazdy, a nie podczas jej trwania.
Wracajac do tematu - zajrzałem na stronę bikel i jest tam niezły galimatias, dużo haseł reklamowych, natomiast brak sensownego zestawienia kolejnych wersji, dokonanych zmian i plików do nich, a może nie mogłem ich znaleźć .
zeeltom - Wto 26 Lip, 2022
Czy wyrażanie swojej opinii jest biciem piany? Opisałem, jak najprościej i najtaniej uzyskać najbardziej potrzebne parametry jazdy. Akurat szybkość i przejechany dystans chwilowy jest dla mnie dość ważnym parametrem i często to kontroluję. A tak już z czystej ciekawości, to na co patrzysz w czasie jazdy na tym komputerku? Bo mnie interesuje tylko aktualne napięcie akumulatora, szybkość i przejechany dystans od momentu ruszenia po pełnym naładowaniu pakietu.
andypip - Wto 26 Lip, 2022
ja też zajrzałem kiedyś na stronę bikela. to było jak usilnie lansował teesdezetki i jechał równo po bafangu. ten komputerek wydał mi się typowym produktem "trendotwórczym". dla osób z lekkim syndromem anankastycznym poszukujących w trakcie wykonywania czynności wszelkich informacji i parametrów o nich. zapatrzeni w wyświetlacze pędzą często na oślep
w dodatku cena też niczego sobie ale kto bogatemu zabroni?
kolega chciał mieć fun i zaoszczędzić, ok. lecz los elektronika amatora bywa kapryśny - raz projekt odpali a raz nie. często też po skończeniu ląduje w szufladzie i potem jest "dawcą" dla nowych projektów chińczycy to naród pomysłowy - produkują masę różnych gadżetów, najczęściej niepotrzebnych di niczego
osobiście najbardziej w rowerze brakuje mi sprytnego pizdryka, który policzyłby ile km mogę jeszcze machnąć do odcięcia baterii na danym stopniu wspomagania
Kajman - Czw 18 Sie, 2022
zeeltom napisał/a: | Czy wyrażanie swojej opinii jest biciem piany? Opisałem, jak najprościej i najtaniej uzyskać najbardziej potrzebne parametry jazdy. Akurat szybkość i przejechany dystans chwilowy jest dla mnie dość ważnym parametrem i często to kontroluję. A tak już z czystej ciekawości, to na co patrzysz w czasie jazdy na tym komputerku? Bo mnie interesuje tylko aktualne napięcie akumulatora, szybkość i przejechany dystans od momentu ruszenia po pełnym naładowaniu pakietu. |
Najważniejsza informacja to pozostały dystans do rozładowania akumulatora. Jego temperatura też ważna. Ale podstawową zaletą MPE jest możliwość obsługi tensometru oraz płynnej zmiany mocy i jej parametrów z poziomu lcd. Oraz tryb legalny załączany np domyślnie z włączeniem roweru. Ty zeeltom nie jeździsz wypraw rowerowych tylko na wózkach sobie pyrkasz po okolicy, to zupełnie inne potrzeby.
r2d2 - Czw 18 Sie, 2022
Dużo takich informacji da się pozyskać z telefonu który każdy zwykle ma w swojej kieszeni. wystarczy jakaś aplikacja monitorująca przemieszczanie się tego telefonu i uchwyt do niego na kierownicy. Na jakieś wodotryski z kontrolera faktycznie szkoda kasy, lepiej nadwymiarować za to baterię
Pozdro.
Kajman - Czw 18 Sie, 2022
Jak ty chcesz z telfonu ograniczyć prąd na trybach, dostać dokładny zasięg czy sobie zmienić sposoby narastania mocy na poszczególnych trybach? Jak załączysz tryb legal sterownika żeby cie w reichu nie oskubali przy kontroli? Jaja sobie robisz Poza tym co ma jedno z drugim, aku jak największe, jak najlepszy sterownik i do tego MPE Jedno drugiemu nie szkodzi
r2d2 - Czw 18 Sie, 2022
Napisałem tylko o pozyskiwaniu bieżących informacji nt. pokonywanej trasy, a nie o zmianie ustawień kontrolera przy pomocy telefonu Zasięg dość łatwo sobie możesz oszacować, o ile tam gdzie jeździsz jest dość płasko, jak są górki to będzie to obarczone dużym błędem.
Ja mieszkam w świętokrzyskiem i tu jest albo z górki albo pod górkę, pomimo to ile mi zostało zasięgu potrafię określić na podstawie spadków napięcia na baterii, ale to już trzeba pojeździć i dobrze poznać baterię na której jeździsz.
Pozdro.
Kajman - Czw 18 Sie, 2022
A w mpe przelicza na bieżąco nie ważne jak zmienny jest teren Co do kilku kilometrów dokładności Przychodzi moment, kiedy lubisz mieć wszystko na gotowo podane i ma to działać jak chcesz. Zarządzanie sterownikiem przez MPE jest genialne.
|
|
|