To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Konstrukcje własne - Low Rider
Anonymous - Nie 06 Lis, 2011 Temat postu: Low Rider Witam.
Planuje przerobic na elektyka takiego oto Low Ridera .
Mam kilka watpliwosci:
Silnik ma isc w tylne kolo. Jaki zastosowac przekladniowy czy direct?
Kolo ma 20' i jest bardzo szerokie 4.25'.
Myslalem o mocy 500-750W. Chcialbym aby rower rozwijal predkosc 30-40km/h.
Jaka pojemnosc powinna miec bateria Li-ion aby zasieg roweru byl nie mniejszy niz 40 km.
ladnie prosze o rady
pozdrawiam
tomasz_kombi - Nie 06 Lis, 2011
Tutaj masz kilka przykładów
http://goldenmotor.com/SMF/index.php?topic=3548.0
http://goldenmotor.com/SMF/index.php?topic=3475.0
http://goldenmotor.com/SMF/index.php?topic=3441.0
http://goldenmotor.com/SMF/index.php?topic=2502.0
Przy 20" kole dla prędkości ok 30km/h powinien wystarczyć silnik 500 lub 750W/36V zasilany z pakietu o takim samym nominale.
Jeśli chcesz szybciej to już trzeba będzie zwiększyć napięcie do 48V (zostawiając silnik 36V).
Mowa oczywiście o silnikach do zaplatania.
Dla silnika napędzającego poprzez łańcuch wystarczy dobrać odpowiednie przełożenia i można pozostać przy napięciach nominalnych.
Anonymous - Pon 14 Lis, 2011
Przy silniku 500W i kole 20" powinno sie udac zejsc do zuzycia energii na poziomie 15W na 1km, co przy zasiegu min. 40km daje baterie 600Wh, czyli dla 36V szedlbym w uklad 10p9s - bateria 37V nominalnego napiecia (42 V w szczycie) o pojemnosci 18Ah lub nawet 20Ah (10p10s). W tym ostatnim ukladzie fajnie mozna rozmiescic ogniwa i podzielic baterie np. na pol i laczyc ja rownolegle do ladowania i szeregowo do jazdy - ma to zalete w postaci mozliwosci zastosowania taniej ladowarki modelarskiej. Jak masz mozliwosc wyboru silnika, to bierz taki o wiekszych obrotach - przy kole 20" i silniku "ogolnodostepnym", tj. dedykowanym do kola 26..28" ciezko bedzie uzyskac 30km/h. Ale napewno taki silnik pracowalby nieprzeciazony, co niweluje skoki pradow podczas jazdy i tym samym korzystnie wplynie na zasieg. Predkosc 25..30km/h dla roweru tego typu jest przyzwoita i powinno sie komfortowo podrozowac. Wydaje mi sie, ze i tak bedziesz w wiekszosci jechal na samym silniku, bo przy tych predkosciach raczej ciezko bedzie "dopedalowywac" na takim chopperze - chociaz nigdy na takim nawet nie siedzialem, wiec moze niech sie wypowie ktos bardziej obeznany w temacie.
|
|
|