To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Akumulatory litowe i pochodne i ich ładowanie - BMS podłączenie

fandaner31 - Śro 03 Maj, 2023

Rozumiem. Na wyświetlaczu jest ikonka 188% obok paska statusu baterii, czy to dotyczy stanu naładowania w procentach i jak można to włączyć bo w internecie nic nie ma na ten temat. Tak samo ikona DST też nie wiadomo jak to się uruchamia albo przełącza.
zeeltom - Czw 04 Maj, 2023

https://www.elektroda.pl/...pic3761545.html
fandaner31 - Czw 04 Maj, 2023

Ja mam inny model , mam też pdf do swojego lcd ale nie ma nic na temat tych ikonek 188% i DST - foto lcd1.jpg w załączniku , zaznaczone na czerwono.
fandaner31 - Sob 06 Maj, 2023

Mam takie pytanie, LCD s866 ma wtyczkę z 5 pinami :1-vcc , 2-on/off control line, 3-gnd, 4-rx, 5-tx. Czy można by dać (pin 2) na stacyjkę by blokować lub odblokowywać sterownik oraz wyłączać sterownik gdy jest przekroczona temperatura?
zeeltom - Sob 06 Maj, 2023

Raczej na VCC. 2 pin jest sterowany z wyświetlacza.
fandaner31 - Sob 06 Maj, 2023

A jakby by dać mosfet na ten pin i stacyjką załączać ten mosfet, wtedy sterownik by się włączał gdy mosfet by przewodził. Wtedy można uniknąć iskrzenia.
zeeltom - Sob 06 Maj, 2023

Ten pin załącza sterownik, a nie zasilanie sterownika. Tam nie ma iskrzenia.
fandaner31 - Sob 06 Maj, 2023

Raczej LCD załącza sterownik, chodziło mi o to, by dać na ten pin2 tz bypass. Iskrzenie by było jakbym dał stacyjkę na VCC.
zeeltom - Sob 06 Maj, 2023

Mylisz zasilanie LCD z zasilaniem sterownika. Normalnie pełne zasilanie idzie na sterownik, który jest pod napięciem, ale jest wyłączony. Podanie napięcia VCC na odpowiednie wejście sterownika załącza go w całości. Iskrzenie może nastąpić przy podłączaniu sterownika do baterii, bo wtedy ładują się jego kondensatory. LCD jest urządzeniem niskoprądowym i tam nic nie będzie iskrzyło.
Zrobisz, jak ci pasuje. Nic ci nie narzucam, tylko staram się wyjaśnić, jak to działa.

fandaner31 - Pon 14 Sie, 2023

Witam, mam takie pytanie. Jak naładuję do pełna, na baterii mam 54.9v potem spada to po jakimś czasie mam 54.6v to wiadomo że spadek jest zawsze po naładowaniu. Natomiast po jeździe na baterii mam np. 51,5v , gdy po odczekaniu jakiegoś tam czasu stan baterii się zmienił na 52,1v , przy większym rozładowaniu (np do 46v to potem rośnie do 48v) czy to normalny objaw? Kiedy można rozpoznać jak się cele rozjeżdżają, bez otwierania baterii i sprawdzania każdej celi ?
zeeltom - Pon 14 Sie, 2023

Tak, to jest normalny objaw. Rozjazd baterii poznasz po zmniejszeniu zasięgu. Choć niekoniecznie to może być objaw rozjazdu, a efekt zużycia ogniw.
fandaner31 - Pon 14 Sie, 2023

To mnie uspokoiłeś. Czy na zimę ładować baterię do pełna czy na 60-70%, czy lepiej ją odpiąć od sterownika? Hulajnogę będę w domu trzymał bo raczej w zimę nie będę jeździł.
zeeltom - Wto 15 Sie, 2023

Co dwa - trzy miesiące podpiąć pod ładowarkę i naładować do pełna. Te 60% stosuje się dla pojedynczych ogniw.
borsuk - Pią 18 Sie, 2023

fandaner31 napisał/a:
.. Czy na zimę ładować baterię do pełna czy na 60-70%, czy lepiej ją odpiąć od sterownika? Hulajnogę będę w domu trzymał bo raczej w zimę nie będę jeździł.

Baterii odłączonej od sterownika lub innego obciążenia wcale nie musisz ładować do pełna na zimę i 60% jest wskazane. Dla pewności możesz sprawdzić na niej co 3 miesiace napięcie i w razie potrzeby podładować. W sprawnej baterii spadek napięcia będzie minimalny, gdyż BMS pobiera bardzo mały prąd. Ja swoich baterii nie ładuję przez całą zimę, ale są one wyjęte z roweru.
Natomiast baterie podłączone w hulajnodze czy rowerze najlepiej ładować do pełna w/g wskazówek zeeltoma.

zeeltom - Pią 18 Sie, 2023

Tu nie chodzi o pobór prądu przez BMS, tylko o sposób łączenia. Pojedyncze baterie tak łatwo się nie rozładowują, ale połączone równolegle w pakietach mają większą szansę na spadki napięć przez prądy wyrównawcze. Nie ma ogniw idealnie jednakowych ze względu na RW, chemię, upływność itp. I stąd się biorą później rozjazdy. Dlatego dobrze jest pakiet naładować do pełna by balanser w BMS, o ile taki w nim jest, wyrównał wszystkie piętra. Bez względu na to, czy jest wyjęty, czy jest w rowerze.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group