To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Dział dla początkujących - Bateria z Chin - konieczność redukcji z 52V do 48V.

grzesik75 - Pon 01 Maj, 2023
Temat postu: Bateria z Chin - konieczność redukcji z 52V do 48V.
Witam Forumowiczów,
obecnie składam rower dla żony. Wybrałem silnik TSDZ2B w wersji 48V 750W. Niestety przez pomyłkę zakupiłem baterię 52V, z którą ten silnik nie chcę współpracować. Mój Bafang BBSHD bez problemy pracował z takimi bateriami. Dodatkowo musiałem kupić baterię bagażnikową. Postanowiłem zatem wyrzucić jedną sekcję oraz wymienić BMS na 13S. Po rozebraniu baterii mam jednak kilka wątpliwości. Czy sposób podłączenia przewodów BMS do poszczególnych sekcji jest prawidłowy? Mam wątpliwość, którą sekcję wyrzucić. Proszę o kilka słów wskazówek.

zeeltom - Pon 01 Maj, 2023

Wyrzuć pierwszą sekcję od strony plusa, lub minusa. Połączenie BMS jest raczej prawidłowe, ale na tych fotkach niewiele widać. Możesz tej jednej sekcji nie wyrzucać, tylko przelutować przewód prądowy jedną sekcję niżej, a tamtej do niczego nie podłączać.
grzesik75 - Pon 01 Maj, 2023

Bardzo liczyłem na taką podpowiedź. Zatem przelutuję tylko BMS i sprawa z głowy. Pakiet był zabezpieczony folią termokurczliwą. Niestety takowej nie mam i mam zamiar zabezpieczyć pakiet taśmą kaptonową i papierem izolacyjnym. Czy to wystarczy.
zeeltom - Wto 02 Maj, 2023

Jest jakaś obudowa do tego? Jak jest i na dodatek plastikowa, to wystarczy srebrna taśma montażowa.
Jak metalowa, to trzeba to dokładnie zabezpieczyć twardymi przegródkami, by nie zrobić zwarcia do obudowy.
Jakość wykonania tego akumulatora jest dyskusyjna bym powiedział.

grzesik75 - Nie 07 Maj, 2023

Dziękuję za wszystkie uwagi. Bateria działa jak należy i świetnie współpracuje z silnikiem Tongsheng TSDZ2 750W.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group