To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Dział dla początkujących - 36v czy 48v wady i zalety, mid

jaxkubqq - Pon 22 Maj, 2023
Temat postu: 36v czy 48v wady i zalety, mid
Może mnie ktoś poprawić albo opisać swoje doświadczenia czy lepiej wybrać silnik i baterie 36v czy 48v (napęd mid)?

Z tego co wyczytałem to 36v z zalet:
-Podczas testów wyszło że pozwala osiągnąc minimalnie więszy zasięg przy takiej samej jeździe na manetce w porównaniu z 48v

-Silnik 36v osiąga swoje optymalne obroty przy kadencji niższej czyli ok 60-90obrotów na minute korbą, a 48v wymaga kadencji często ok 120obrotów żeby osiągnąć max sprawność, dlatego jest bardziej polecany dla osób które jeżdżą częściej na manetce, dzieję się tak datego że np w Bafangu bbs02b producent stosuję takie samo przełożenie w silniku (czyli ok 21:1 chyba) dla obu wersji. Prawda to czy nie?

Wady:
-nieco mniejsza max moc osiągana podczas jazdy w porównaniu z 48v o tej samej mocy znamionowej

-czym bardziej rozładowana bateria to moc osiągana przez silnik się zmniejsza znacznie bardziej niż w przypadku 48v, czy to prawda czy mit?

-Niższe napięcie przy takiej samej mocy oznacza potrzebne większe natężenie prądu, więc wersja 36v o takiej samej mocy jak 48v może się bardziej grzać i mieć większe straty energii od wersji 48v. Prawda czy nie?

-Silnik 48v może być trwalszy niż 36v przez niższe natężenia prądu (zasada czy wyższe napięcie tym potrzebnę niższe natężenie prądu)

zeeltom - Pon 22 Maj, 2023

Główne różnice, to większa prędkość. Reszta zależy od sposobu jazdy.
andypip - Wto 23 Maj, 2023

Przez pewien czas używałem bafang 350W 36v i ten napęd odsprzedałem koledze. Obecnie mam 750W 48v. Z moich obserwacji: 350 W jest ok, ale jednak po pewnym czasie brakuje mocy i prędkości. Natomiast jeśli wybieram sie na trasę z kolegą i jedziemy równym tempem np. 27-32 km/h u mnie prędzej spada moc baterii./obie 17,5 Ah/. Różnica osiąga 10-15% na trasie ok.40km.
reasumując: jeśli ktoś nastawia się na płaski teren i umiarkowaną prędkość 350W wydaje się być bardziej ekonomicznym wyborem. jak ktoś lubi coś więcej niż wycieczki to ten napęd jest za słaby - szczególnie na podjazdach.

nanab - Śro 24 Maj, 2023

Nie ma róznicy.
zeeltom - Śro 24 Maj, 2023

andypip, porównujesz dwa napędy. W obu przypadkach to są identyczne rowery z identyczną mechaniką? Przy zasięgu wiele zależy od ciśnienia w oponach, nawierzchni, ciężaru kierowcy, wiatru itp. To ma być mid, więc wiele zależy od przekładni, jej oporów i wielu innych czynników. Porównanie dwóch rowerów z różnymi silnikami i napięciem baterii nie bardzo ma sens.
borsuk - Pią 26 Maj, 2023

jaxkubqq napisał/a:
Może mnie ktoś poprawić albo opisać swoje doświadczenia czy lepiej wybrać silnik i baterie 36v czy 48v (napęd mid)?
...

Bardzo dokładnie sam sobie odpowiedziałeś na to pytanie i poprawki są niepotrzebne :smile: .
Z mojej praktyki do jazdy w górach lepsza jest niższa kadencja i dlatego wybieram 36V.
Na długich podjazdach kadencja 60 to dla mnie optimum. Manetkę używam tylko gdy już nie wyrabiam oraz jako pomoc przy ruszaniu pod górę.
Moje założenia są takie, że silnik ma mi ułatwiać podjazd pod górę, a nie go przyspieszać (takie przyspieszanie pożera zresztą olbrzmie ilości prądu).



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group