To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Dział dla początkujących - Jaka manetka i czy zadziała?
Jimmy - Pon 01 Kwi, 2024 Temat postu: Jaka manetka i czy zadziała? Dzień dobry.
Proszę o pomoc w temacie zapewne błahym dla fachowca.
Niestety to nie jest moja dziedzina i nie mam pojęcia co z tym zrobić.
Mam rowerek fabryczny bez manetki, 36V, silnik 250W z czujnikiem PAS przy korbie.
Do tej pory to mi odpowiadało bo wspomagania używałem tylko w razie konieczności.
Jednak kontuzja kolana uniemożliwia mi jazdę nawet przy niewielkim nacisku na pedały.
Sprawdzam czy jest możliwość instalacji manetki a jeśli tak to jakiej?
W wiązce przy kierownicy mam jedną do niczego nie podłączoną, wtyczkę.
Pomierzyłem napięcia na niej i poniżej jest rysunek z moich pomiarów.
Po chwilowym podaniu napięcia dla bezpieczeństwa przez opornik 10 kom na styk nr.4
silnik startuje ale tylko na chwilę, tak jak w przypadku otrzymania sygnału z korby.
Nie wiem dla czego nie mogę dodać fotki ok. 120kB więc opiszę moją wtyczkę.
styk 1 - +5V
styk 2 - masa
styk 3 - +42V
styk 4 - ? jak na niego podam napięcie to silnik na ok 2 sekundy startuje
r2d2 - Pon 01 Kwi, 2024
Odłącz tego PAS'a, odepchnij się (albo nie) i zobacz czy ruszy. Te chińskie sterowniki działają różnie. Rowerek PAS 250W fabryczny to aż za dużo informacji jak na ogarnięcie takiej awarii
zeeltom - Pon 01 Kwi, 2024
Jakie napięcie podajesz na 4? Manetka daje napięcie od około 1V do 4V.
r2d2 - Pon 01 Kwi, 2024
Można zastosować potencjometr 1k ochman i też zadziała.
zeeltom - Pon 01 Kwi, 2024
Niekonieczne do końca. Potencjometr poda napięcie do 5V a nowe sterowniki traktują to napięcie jako zwarcie i wyłączają napęd. Typowo sterowanie jest do 4,2V.
Jimmy - Pon 01 Kwi, 2024
zeeltom napisał/a: | Jakie napięcie podajesz na 4? Manetka daje napięcie od około 1V do 4V. |
Miedzy +42V a masę włączyłem potencjometr i podawałem na styk 4 od 2,5 do 5V.
Problemem jest to, że silnik rusza ale tylko na ok 2 sekundy!
Aby cały czas się kręcił musiałbym co ok 2 sek. naciskać manetkę albo jakiś przycisk.
Podawanie napięcia na styk 4 w sposób ciągły nic nie daje.
Jimmy - Pon 01 Kwi, 2024
r2d2 napisał/a: | Odłącz tego PAS'a, odepchnij się (albo nie) i zobacz czy ruszy. Te chińskie sterowniki działają różnie. Rowerek PAS 250W fabryczny to aż za dużo informacji jak na ogarnięcie takiej awarii |
Rower jest z 2016 roku więc już trochę wiekowy a symbol odczytany z kontrolera to:
KZQW22A-HT-005-0720C DC36V
To nie jest awaria bo rower działa jak powinien, to jest kwestia podłączenia do niego manetki.
zeeltom - Wto 02 Kwi, 2024
Jeśli kontroler nie ma wejścia na manetkę, to nic nie zrobisz. Pozostaje wymiana kontrolera na inny z wejściem na manetkę.
Jimmy - Wto 02 Kwi, 2024
zeeltom napisał/a: | Jeśli kontroler nie ma wejścia na manetkę, to nic nie zrobisz. Pozostaje wymiana kontrolera na inny z wejściem na manetkę. |
Tylko do czego może służyć ta wolna wtyczka w wiązce przy kierownicy?
Jest w niej masa, +42V, +5V i zielony przewód na którym nie ma napięcia ale po podaniu silnik rusza na ok.1 sekundę?
Wszystkie urządzenia na kierownicy są podłączone: 2 hamulce, lampka, wyświetlacz/sterownik.
Do czujników przy korbie i do silnika idą przewody wprost z kontrolera.
zeeltom - Wto 02 Kwi, 2024
Nie zawsze wszystkie wtyczki kontrolera są wykorzystywane. Jak nie działa tam manetka, to nie zadziała i tyle. Jeśli upierasz się na manetkę, to pozostaje ci wymiana sterownika.
Jimmy - Śro 03 Kwi, 2024
zeeltom napisał/a: | Nie zawsze wszystkie wtyczki kontrolera są wykorzystywane. Jak nie działa tam manetka, to nie zadziała i tyle. Jeśli upierasz się na manetkę, to pozostaje ci wymiana sterownika. |
Trudno, skoro się nie da to się nie da. Będzie tak jak było fabrycznie.
Zrobiłem próbę wyprowadzając przycisk pod palec na kierownice aby prowizorycznie, ręcznie podawać impulsy i sprawdzić czy to zadziała. Gdyby zadziałało to można być coś pomyśleć ale niestety nic to nie daje bo silnik nie pracuje w sposób ciągły tylko musi się wyłączyć aby kolejny impuls ponownie go włączył i jest szarpanie.
zeeltom - Śro 03 Kwi, 2024
W cenie około 100 zł kupisz sterownik uniwersalny z samonauką i obsługą PAS i manetką. Wymiana nie jest trudna.
|
|
|