To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Hyde Park - WPÓŁPRACA ZWOLENNIKÓW EV - koncepcja projektu.

ev-drive.eu - Sob 10 Gru, 2011

Witam , proszę o linka do tematu o SUPE, z ciekawością poczytam.

Pozdrawiam Adam

Zbyszek Kopeć - Sob 10 Gru, 2011

Na belce wyżej jest opcja "Szukaj".
Profess - Sob 10 Gru, 2011

Witam,

Panie Zbyszku, ma Pan na myśli to stowarzyszenie... http://www.ev.ocom.pl/ ??


ev-drive.eu napisał/a:
Witam , ja bym to widział w ten sposób :
- Wątek wspólnego zakupu akumulatorów jak najbardziej celowy i trzeba go ciągnąć gdyż około 70% całej konwersji używanego samochodu to akumulatory LiFePo4 i BMS.W przypadku nowego z segmentu małych ok.40%
- Zmierzanie w dyskusji ( najlepiej w nowym temacie ) w kierunku założenia
" Stowarzyszenia Sympatyków EV w Polsce " z otwartą liczbą członków w oparciu i przy współudziale forum dyskusyjnych min. ELEKTRODA , SAMOCHODY ELEKTRYCZNE , ARBITER .
- W oparciu o pomysły członków stowarzyszenia opracowanie wspólnej strategi .
- Wybranie we wstępnej dyskusji osób, które by robiły robotę lokomotywy ciągnącej temat.

Jako tematy dyskusji na początek zacznę od moich osobistych myśli :
- jaki stopień komercjalizacji ( czy nadal robimy przeróbki garażowe czy wypracujemy wspólną szablonową konwersję nowego i używanego samochodu
- akumulatory , np.Alians Renault-Nissan wspólnie z firmą Better Place , stacje wymiany akumulatorów
- rodzaj napędu AC czy DC
- wysokość napięć
- dzięki członkom przyszłego Stowarzyszenia stworzenie rozwiązań napędów , które stały by się własnością stowarzyszenia.

To tyle moich przemyśleń na szybko

Pozdrawiam Adam


W kwestii nowego tematu, nie ma problemu mozna go zalożyć ale celowo zacząłem od wspólnej grupy zakupowej, żeby ruszyć temat i jest to kwestia, która przyciąga użytkowników innych forum, więc mam nadzieję, że zaczną czytać od początku i wkręca się w temat, bo jak widać nikt się nie kwapi do żadnej propozycji...
- W sprawie stowarzyszenia oczywiście jestem za, przy czym ja myślę jednak bardziej o projekcie komercyjnym, np. spółka udziałowców, wszelkie organizacje w naszym kraju mają nienajlepszą reputację, poza tym jak widac na przykładzie klastra Green Stream było dużo szumu, w końcu skończyło się na zawłaszczeniu projektu... Ale chętnie przeczytam jak to Adam widzi w szczegółach.

- W kwestii komercjalizacji pozwolę sobie przedstawić swoją wizję przedsięwzięcia...
Najpierw o założeniach rynkowych:
1. Uważam, że podstawą jest konwersja już istniejących pojazdów, ponieważ, takie rozwiązanie jest realne, pozwala zgromadzić doświadczenie i kapitał, natomiast budowa własnej konstrukcji powinna być etapem wtórnym, ze względu koszty i złożoność takiej inwestycji.
2. Uważam, że konwersja na samochód elektryczny może się zbilansować, ponieważ dla początkowej grupy klientów zamiana obecnego pojazdu na EV może być opłacalna, wystarczy, że będzie to klient świadomy, który umie liczyć.
Takim klientem będzie:
- osoba prywatna, zwłaszcza mieszkaniec miasta lub aglomeracji, która posiada np. 2 lub więcej samochodów w rodzinie i jednym z nich porusza się głównie na krótkich odcinkach.
Taki klient zwykle posiada dom (łatwość korzystania z gniazdka) i jest klientem zamożnym, co może go skłonić do inwestycji w konwersję, bo posiadnie auta na prąd to prócz niskiego kosztu "paliwa" to również oszczędność na przeglądach, ubezpieczeniach, zmniejszenie przebiegu pozostałych spalinowych pojazdów w gosp. domowym (tu znowu niższe koszty paliwa - bo zamiast dwoma autami można we dwoje jechać EV, ubezpiecznia - bo auto mniej jest narażone na szkody, mniejsza utrata wartości spalinowego auta - bo stoi w garażu itd...)
- firma, jednostki użyteczności publicznej, szczególnie te, które posiadają floty poruszające się cyklicznie po obszarach miejskich i prowadzące dystrybucję, z powodów wymienionych j/w.
- mam tu jeszcze jeden pomysł komercyjny ale to zależy od tego czy uda mi się wypracować "dodatkowy element", który mógłby sprawić , że konwersja byłaby opłacalna.
I tu uważam, że realizm jest niezbędny aby nie skończyć, nim się zacznie...
To moje ogólne zdanie, proszę o opinie.

- Co masz na myśli pisząc o akumulatorach Adamie ?
- Z resztą oczywiście się zgadzam.

Pozdrowienia.

ev-drive.eu - Sob 10 Gru, 2011

Witam , poczytałem tematy o SUPE , dużo tego czytałem z godzinę , iiiiii nic.
Przykra sprawa . Niech mnie ktoś wyprowadzi z błędu jeśli się mylę ale nie widzę skutków działalności SUPE . Coś mi tu zalatuje trupem . A już strona internetowa www.supe.pl , jest godna pożałowania . Coś ja tu nie rozumiem .

Pozdrawiam Adam

ev-drive.eu - Sob 10 Gru, 2011

Witam , co do formy współpracy to się nie upieram , może być Sp z o.o. ( udziały na początek 5000 do 10000zł), a potem projekt Unijny , łapiemy kasę robimy S.A. i ......Hawaje ( a tam Wam pokażę jak się pływa na windsurfingu i prowadzi jachty 12m ) ..... to się rozmarzyłem ......
A teraz na poważnie.
Co do akumulatorów to widziałem różne rozwiązania szybkiej wymiany pakiety akumulatorów . Od spodu z boku i od strony bagażnika , widziałem na filmie jak chińska stacja wymiany aku. składała się z garażu w którym ładowały się pakiety i dwóch osiłków którzy ręcznie wyjmowali i wkładali aku. do bagażnika w 3min.
Wymiana jest alternatywą dla szybkiego ładowania ( temat szybkich ładowarek tez do przećwiczenia )

rs232 - Nie 11 Gru, 2011

SUPE do „trup” nistety poza występowaniem na papierach dotyczaących dotcji UE przez GreenStream. Nie będę rozwijał tego wątku, wszystkie informacje na ten temat można znaleźć w sieci.

Co do wspólneg zakupu akumulatorów to ciężko mi jest to sobie wyobrazić, co z gwarancją ? Jak np. sprowadzam jakieś komponenty to zawsze zakłądam że 15% zamówienia jest poświęcone na świadczenie gwarancji. Po drugie żeby zbić cene i podzielić koszty transportu to potrzeba zamówienia na przynajmniej 150tyś PLN i kontener 20” dobić na full czymkolwiek żeby nie robić niepełnego transferu. Ja osobiście sprowadzając cell’i nie przekroczyłem 27tyś PLN – paczka na jedno auto plus 4 ogniwa w rezerwie, kontener ładowałem do pełna butami i ponosiłem zaledwie 30% kosztu transportu.

Ja to inaczej widze, któs musi wyłożyć kase wtedy to m sens, wykłada 150-200tyś PLN na ściagniecie aku i ustala cene końcową wraz z zapewnieniem gwarancji, śmiem wątpić że poprzez forum zbierze ktoś zamówienie większe niż w sumie na 30tys PLN.

Zbyszek Kopeć - Nie 11 Gru, 2011

Chodzi o to:
http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=60

Profess - Nie 11 Gru, 2011

Witam,

założyłem ten wątek z dwóch powodów, po 1-sze Adam "ev-drive.eu" wspomniał, że myśli o czymś takim, więc uznałem, że jest szansa na jakąś burzę mózgów, a po 2-gie chcę się przekonać, czy moje przewidywania są słuszne. Zaczałem od najbardziej jak sądzę przykuwającego uwagę tematu baterii. I tu zgadzam się z rs232, że jak w ogóle ktoś się zdeklaruje na zakup akumulatorów, to będzie sukces, co oznacza, że na pewno EV jest właściwym kierunkiem, bo każdy patrzy i jest zainteresowany ale nic nie ma zamiaru zrobić..., nawet napisać co o tym sądzi. Pewnie jak to u nas w PL bywa, skończy sie importem rozbitków z Francji, a nasze prototypy elektrotoczydełek podzielą los Warsa i Beskida...

Co do importu akku, to jak pisałem wcześniej, tylko zakup kontrolowany od poważnego dostawcy, w przypadku gdy komuś trafi się wadliwa bateria odsyła bezpośrednio do dostawcy (podając jako nadawcę podmiot, do którego przyszedł pierwotny transport). Jak pisałem jakość jest kluczowa, zatem musimy założyć, że jeśli komuś się trafi wadliwa partia, to wysyła na swój koszt, chyba, że ktoś ma inny pomysł....

Co do kosztów transportu, założyłem, że przy obecnych cenach pakietu zebranie zamówienia odpowiadającego wielkości kontenera 20 stopowego nie będzie problemem o ile jw. pisałem w ogóle znajdą sie chętni.

Pozdrowienia.

Zbyszek Kopeć - Nie 11 Gru, 2011

W zasadzie aku. kupuje się na końcu, chociaż nieraz dostawa z Chin trwa 3 miesiące i to samolotem, ale przy dużej ilości na pewno jest zawsze szybciej.
ev-drive.eu - Nie 11 Gru, 2011

Witam , Panie Zbyszku proszę mnie przekonać że warto jeszcze brać pod uwagę SUPE jako podmiot który może spełnić moje i myślę Nasze oczekiwania . Jeśli nie usłyszę konkretnych argumentów za , rozpoczynam agitację w kierunku założenia stowarzyszenia lub Sp z o.o., o której wcześniej wspomniałem.

Pozdrawiam Adam

rs232 - Nie 11 Gru, 2011

Zbyszek Kopeć napisał/a:
W zasadzie aku. kupuje się na końcu, chociaż nieraz dostawa z Chin trwa 3 miesiące i to samolotem, ale przy dużej ilości na pewno jest zawsze szybciej.


Dziwne bo samolotem nie przekracza to tygodnia do 2 tyg. max choć opłata dla AKU byłaby naprawde sroga:) - nie polecam.

Nie dalej niż miesiąc temu kupowałem oscylokopy (nie bede reklamował firmy) 4 szt. od zamówienia do momentu jak dostalem sprzet uplynelo doslownie 10 dni, jakie 3 miesiące ja sie pytam ?

mar56 - Nie 11 Gru, 2011

Nie znam się na organizacji takich stowarzyszeń ,ale wiem jedno jeśli to ma działać bezinteresownie to wcześniej czy później nie wypali i stanie się"trupem".Potrzebna jest osoba która potrafi wykonać projekt który by się finansował,najlepiej już z doświadczeniem biznesowym.Musi temu przedsięwzięciu być nadana odpowiednia reklama medialna,powinna być stworzona profesjonalna strona internetowa finansowana reklamami żeby udało się ściągnąć kapitał,nawet zainteresować się giełdą(blue connect).Amatorzy i entuzjaści nie wystarczą,warto nieraz przełknąć gorzką pigułkę i współdziałać ze "spalinowcami( wszak to oni kiedyś będą musieli się przestawi na elektryczność)" by osiągnąć efekt końcowy zgodny z założeniem.Musi to się po prostu opłacić robić.Dobrym sposobem jest podglądanie jak to robią inni,uczmy się na błędach,"na gębę" jeśli nie będę do tego przekonany na pewno nie wyłożę pieniędzy.Tylko z poważnymi kontrahentami się liczą i można myśleć o upustach,ale tez musi być polityka państwa proekologiczna dająca upusty i dotacje do ogniw tak jak jest w innych krajach należących do Unii i tym trzeba zainteresować media.Nie obrażajmy się na innych,działajmy!!!
ev-drive.eu - Śro 14 Gru, 2011

Witam , mar56 poruszył wiele aspektów sprawy , zgadzam się w zupełności . Natomiast nikt tu nie mówi o inwestowaniu " na gębe " . Na razie staramy się zainteresować pomysłem stworzenia"Spółki grupy osób i firm" jak najwięcej osób i w trakcie tej dyskusji padają dopiero pewne propozycje celem wypracowania wspólnej strategi. Moim zdaniem wejście do spółki mogło by nastąpić kapitałowo lub w formie aportu myśli technicznej albo w obu formach naraz. Mogło by to poszerzyć grono wspólników i zwiększyć potencjał firmy. Aporty te oczywiście byłyby szacowane przez wnoszącego i pozostałych wspólników .

Pozdrawiam Adam

Profess - Śro 14 Gru, 2011

Jak widać, chyba trzeba uściślić kilka kwestii w ramach tej propozycji, prócz tego co napisał powyżej Adam, dodałbym, że:
- kształt przedsięwzięcia jest do uzgodnienia przez wszystkich zainteresowanych ale
formuła biznesowa musi się opierać o pewne wartości, jeśli ludzie się nie rozumieją, to
niczego nie stworzą, stąd proszę o akceptację (stowarzyszenie lub spółka) albo podanie w
postach swojej propozycji.
- forma działania (większość z nas mieszka w różnych częściach kraju) powinna być
dokładnie określona, można podzielić zakres prac lub obowiązków, komunikować się
online lub proszę o inne propozycje.
- wizja przedsięwzięcia jest kluczowa, powinna uwzględniać warunki prawne, ekonomiczne,
geopolityczne - każdy powinien wyrazić swoją opinię, myśli, przewidywania itd.
Dopiero gdy rozmowy będą konstruktywne wyłoni się obraz naszych oczekiwań, możliwości i realne szanse powstania projektu.
Pisanie wolnych postów niczego nie daje, Panowie wiem, że Polakom jest strasznie trudno grać w jedenastkę, przez 90 min, przeciwko drużynom innych narodów ale to właśnie z powodu tego, że każdy chce sam wjechać do bramki z piłką, nasz kraj jest za Wyspami dowolnymi (bo wszystkie są przed nami) w rankingu FIFA, stąd wyciągnijmy wnioski i jeśli chcemy coś stworzyć, to możliwe jest tylko w ZESPOLE.

Pozdrowienia.

Zbyszek Kopeć - Śro 14 Gru, 2011

W relacjach z meczów w TV zawsze podają; kto strzelił gola, a kto jeszcze grał, to nie ma znaczenia.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group