To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Hyde Park - WPÓŁPRACA ZWOLENNIKÓW EV - koncepcja projektu.

ev-drive.eu - Sob 17 Gru, 2011

Witam , w związku z brakiem zainteresowania stowarzyszeniem EV ( poza moim ) wybieram spółkę , proponuję swój 1 udział finansowy ( 4000 - 10000zł , jak zdecydujemy ) plus spory potencjał ( wyposażony warsztat samochodowy 2 stanowiska 1 podnośnik ) plus moją wiedzę i doświadczenie , dalsze wiadomości na PW dla przyszłych wspólników .

Proponowałbym utworzenie zespołów z przyszłych wspólników ( bardziej pod pod względem zainteresowań niż regionu ):

- Falowniki
- Akumulatory i BMS proponuję współpracę z 3xE.pl jeśli będą zainteresowani
jeśli nie to jest kilku kolegów zainteresowanych tym tematem.
- Ładowarki zakup lub opracowanie własnych ( w tym szybkie ładowanie )
- Przetwornice DC/DC do zasilania urządzeń pokładowych , oświetlenie LED ,pedał gazu z potencjometrem, kable zabezpieczenia, rozłączniki, klima , webasto.
- Silniki + przekładnie , montaż silnika itd., tu widzę swój udział.

Pozdrawiam i zapraszam do rozmów , Adam.

www_3xE_pl - Sob 17 Gru, 2011

ev-drive.eu napisał/a:
- Akumulatory i BMS proponuję współpracę z 3xE.pl jeśli będą zainteresowani


My jak zwykle - wspieramy wszelkie polskie inicjatywy związane z rozwojem EV w Polsce.
Możecie liczyć na nasze wsparcie w temacie akumulatorów.

Jeżeli chodzi o ładowarki - to pewnie na forum jest wiele osób, które potrafią zaprojektować i wykonać ładowarki. My kupujemy gotowe, ale jeżeli analiza wykaże, że warto wykorzystywać polskie rozwiązanie - chętnie będziemy je dystrybuować na cały świat (!).

Jeżeli chodzi o BMS, to też korzystamy z gotowych rozwiązań, ale na forum jest np. kolega rs232, który ma całkiem ciekawe rozwiązanie: iBMS (pewnie zaraz się wypowie na ten temat).

rs232 - Sob 17 Gru, 2011

Jeżeli tylko będzie potrzeba to służę pomocą, na początku roku 2012 do naszej oferty wejdzie kilka interesujących urządzeń EV, wszystko co oferujemy to MADE IN POLAND . Już teraz uprzedzę fakty iż szykujemy małą niespodziankę świąteczną dla użytkowników forum oraz entuzjastów EV.

Projekty EV custom oraz małe serie urządzeń EV to nasza specjalność.

kremir - Sob 17 Gru, 2011

ev-drive.eu napisał/a:

Jeżeli chodzi o BMS, to też korzystamy z gotowych rozwiązań, ale na forum jest np. kolega rs232, który ma całkiem ciekawe rozwiązanie: iBMS (pewnie zaraz się wypowie na ten temat).


Tyle że Ty jak sądzę piszesz o BMS w sensie - Battery Management System a iBMS służy do monitorowania - Battery Monitoring System a to zasadniczo dwie rózne funkcjonalności. Niestety nie spotkałem jak do tej pory polskich rozwiązań BMSów do kontroli ładowania i rozładowania baterii.

ev-drive.eu - Sob 17 Gru, 2011

Witam ,kremir pociągnij za język rs232 a dowiesz się więcej o iBMS w Polsce .

Pozdrawiam Adam

Profess - Sob 17 Gru, 2011

ev-drive.eu napisał/a:
Witam , w związku z brakiem zainteresowania stowarzyszeniem EV ( poza moim ) wybieram spółkę , proponuję swój 1 udział finansowy ( 4000 - 10000zł , jak zdecydujemy ) plus spory potencjał ( wyposażony warsztat samochodowy 2 stanowiska 1 podnośnik ) plus moją wiedzę i doświadczenie , dalsze wiadomości na PW dla przyszłych wspólników .

Proponowałbym utworzenie zespołów z przyszłych wspólników ( bardziej pod pod względem zainteresowań niż regionu ):

- Falowniki
- Akumulatory i BMS proponuję współpracę z 3xE.pl jeśli będą zainteresowani
jeśli nie to jest kilku kolegów zainteresowanych tym tematem.
- Ładowarki zakup lub opracowanie własnych ( w tym szybkie ładowanie )
- Przetwornice DC/DC do zasilania urządzeń pokładowych , oświetlenie LED ,pedał gazu z potencjometrem, kable zabezpieczenia, rozłączniki, klima , webasto.
- Silniki + przekładnie , montaż silnika itd., tu widzę swój udział.

Pozdrawiam i zapraszam do rozmów , Adam.



Witam,

Adamie czy mógłbyś sprecyzować swoja propozycję, jaka forma spółki S.c. , Sp. z o.o., inna ? Szczególnie to - "utworzenie zespołów z przyszłych wspólników ( bardziej pod pod względem zainteresowań niż regionu )" - czy dany zespół, ma być udziałowcem, czy może być niezwiązanym współpracownikiem ?
I najważniejsze, tu nikt się nie wypowiedział co konkretnie chciałby robić, jaki ma być kierunek rozwoju, jakie silniki zastosujemy AC czy DC i do jakich konstrukcji (do każdego samochodu jednakowe rozwiązanie)... ?? Jakie napięcia zastosujemy itd..??
Jeśli będziemy korespondować na priv-ie, to wszyscy zainteresowani nie będą wiedzieli jak inni widzą konkretne rozwiązania.
Zgadzam się z Twoim tokiem myślenia ale jaka ma być róznica między takim działaniem, a pojedynczym podmiotem konwertującym samochody.. ??

Z pozdrowieniami.

ev-drive.eu - Nie 18 Gru, 2011

Witam, osobiście wybrałbym Sp. z o.o. ( Nawet mam taką spółkę uśpioną , godową do działania).
- zespół wspólników rozpracowuje teoretycznie swoją działkę i albo sam wykonuje pracę olbo zleca osobom zewnętrznym ( przy akceptacji pozostałych wspólników )

Problemy AC czy DC , jakie napędy itd., jest sprawą dalszą do decyzji już grona wspólników, nie na obecnym etapie rozmów służących do promowania idei spółki.

Różnica pomiędzy pojedynczą osobą konwertującą pojazdy a Spółką robiącą to samo jest tylko jedna i aż tylko jedna i tkwi w POTENCJALE.

Pozdrawiam Adam

rs232 - Nie 18 Gru, 2011

kremir, na 24 grudnia 2011 planowana jest publikacja materiału dotyczącego nowego komponentu dla EV, Balancera i Protectora ktory jest podstawową wersja rozwijanej platformy BMS ( z naciskiem na Management) dedykowanej do urządzeń zasilanych ogniwami.

Sp. z o.o. czy jakaś inna forma podmiotu gospodarczego to w chwili obecnej rozważanie na poziomie lecimy do Warszawy czy na Marsa. Być może sie myle ale gdyby to była konkretna inicjatywa to nikt by nie zakładał podobnego wątku na forum, konkretna to znaczy taka że ktoś jest w stanie wpompować w rynek EV kilka 6-cio cyfrowych sum, wtedy jak najbardziej rozważanie na temat podmiotu i jego formy ma znacznie.

Bazując na domniemaniu że kwota inwestycji nie przekracza 100tys PLN nie ma sensu tracenie czasu na takie rozważania. Sp. z o.o. to kwestia 5 tys. PLN wiec tym bardziej nie widze podstaw rozwazania dalej tej kwestii.

kremir - Nie 18 Gru, 2011

rs232 - super. Czekam z niecierpliwością na ten materiał. Skoro piszesz
Cytat:
dedykowanej do urządzeń zasilanych ogniwami.
to mam nadzieję, że nie tylko do dużych jednostek ale i dla tych mniejszych - jednośladowych.

Co do samej idei postania jakiejś jednostki prawnej to uważam że to dobry pomysł. Ciekaw jednak jestem jak wyobrażacie sobie współpracę niezależnie od regionu zamieszkania i czy znalazłyby się jakieś zadania dla osób spoza branży elektroenergetyczno-elektroniczno-mechanicznej. Ja chętnie bym wziął w czymś udział ale mam wykształcenie i wiedzę odbiegającą od głównych nurtów, (w tej chwili zajmuję się informatyką), chociaż zdobywam doświadczenia przez budowę mniejszych pojazdów. Natomiast szybko się uczę i uczyć się chcę poprzez nowe doświadczenia i wyzwania.

Profess - Pią 23 Gru, 2011

Pachnących choinką, piernikami i nadzieją, radosnych, rodzinnych i niosących zapowiedź Świąt Bożego Narodzenia oraz "elektryzujących" przeżyć w Nowym Roku :)

Z najlepszymi życzeniami...
Darek

Profess - Czw 05 Sty, 2012

Witam,

jak widać od dyskusji aż wrze..., sądzę, że zebranie rozsądnego grona osób, do wspólnego projektu w zakresie EV w taki sposób jest niemożliwe.

Tu zgadzam sie z kol. rs232, że założenie spółki na zasadzie, którą proponujesz można zrobić bez trudu ale efektu nie będzie żadnego. Jeśli nikt nawet nie zabrał głosu w tej sprawie, to jaki może być potencjał zespołu, opartego o znikome zainteresowanie...???
Tu potrzeba konkretów, środków, wizji i konsekwencji w działaniu....

z pozdrowieniami.

tomasz_kombi - Czw 05 Sty, 2012

Profess napisał/a:
środków
Wydaje mi się, że właśnie w braku środków tkwi źródło "niemożności".
Ludzie dysponujący odpowiednimi funduszami (lub potrafiący je zdobyć) nie siedzą na forum tylko już coś tworzą. Mam tu na myśli np. rozwijającą się (powoli ale konsekwentnie) sieć punktów ładowania (Wrocław i Warszawa), punty wynajmu samochodów elektrycznych, firmy już zajmujące się konwersją itd.
Oni nie czekają i nie robią pospolitego ruszenia bo .... nie muszą ;)
Są samowystarczalni.

Szwed - Czw 05 Sty, 2012

Więc możemy zamknąć temat konkluzją, że jak ktoś będzie miał wizję lub nawet konkret to poszuka sobie ludzi (na forum albo nie), którzy pomogą ją zrealizować.
Tak było do tej pory i jak widać będzie. W sumie nie takie złe rozwiązanie.

Profess - Czw 05 Sty, 2012

tomasz_kombi napisał/a:
Profess napisał/a:
środków
Wydaje mi się, że właśnie w braku środków tkwi źródło "niemożności".
Ludzie dysponujący odpowiednimi funduszami (lub potrafiący je zdobyć) nie siedzą na forum tylko już coś tworzą. Mam tu na myśli np. rozwijającą się (powoli ale konsekwentnie) sieć punktów ładowania (Wrocław i Warszawa), punty wynajmu samochodów elektrycznych, firmy już zajmujące się konwersją itd.
Oni nie czekają i nie robią pospolitego ruszenia bo .... nie muszą ;)
Są samowystarczalni.


Witam,

żródło niemożnośći tkwi w braku inicjatywy, tylko i wyłącznie. I kto powiedzial, że tu nikt niczego nie tworzy... ?? Jednak to nie przeszkadza w tym aby szukać na forum chętnych do projektu, ponieważ motoryzacja elektryczna to nie działka dla pojedynczych graczy.
Apropos środków, w takiej początkującej branży nie inwestuje się gotówki, Ci którzy ją mają wiedzą, co z nia zrobić aby zysk był w miarę pewny, szybki lub wysoki. Takie przedsięwziecia realizuje się w oparciu o środki pozyskane (kredyt, inwestorów branżowych itd.)
Jednak w tej fazie e -motoryzacji, najważniejsi są odpowiedni ludzie, dlatego zamiesciłem ten anons, chciałem się też upewnić, jaki jest potencjał... Jak widać olbrzymi... :)

Pozdrowienia.

Szwed - Pią 06 Sty, 2012

Profess napisał/a:
chciałem się też upewnić, jaki jest potencjał... Jak widać olbrzymi...

Profess: a powiedz jakiej odpowiedzi oczekiwałeś po tym całkowicie niekonkretnym wątku?
Zadałeś pytanie "kto chce płynąć w daleki rejs?", ale nawet nie wiadomo dokąd, po co, jak długo to potrwa i czy się wróci w 1 kawałku. Więc trudno oczekiwać tłumu chętnych ;-)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group