To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Konstrukcje własne - pierwsza konstrukcja "budżetówka"
kondzio927 - Sob 07 Sty, 2012
350w 24v
kondzio927 - Sob 07 Sty, 2012
a kolega znalazł może zębatke większą niż 85zębów ?(bo pewnie szukał)
bloodyopel - Sob 07 Sty, 2012
Nie, ja nadal jak już brnąc w tą koncepcję to myślałem o stosowaniu przekładni na kołach pasowych
kondzio927 - Sob 07 Sty, 2012
cóż ja poszedłem gotowymi elementami
natomiast zastanawiam się nad przewoltowaniem silnika na 36v-wtedy przydała by się chociaż 90-95 zębów
a odnośnie przekłądni pasowych-było by coś gotowego do kupienia?
bloodyopel - Sob 07 Sty, 2012
Jest o tym info na pierwszej stronie tego tematu, kiedyś sprzedawał je na allegro użytkownik akr_2008 ale obecnie nie widzę ich w jego ofercie
Jarek-LT - Sob 07 Sty, 2012
kondzio927 - jak przewoltujesz silnik z 24 na 36V to zyskasz mocy a wtedy mniej potrzebna ci zmiana przełożeń w stylu zębatki 90 - 95z.
kondzio927 - Sob 07 Sty, 2012
dokładnie tak jak mówi Jarek
ewentualnie zmniejszyć koła na 20" ?!
bloodyopel - Sob 07 Sty, 2012
rower który jeździ na 26" wrzucić na 20", może to poniekąd dziwnie wyglądać a także przysporzyć problemy. Przewoltowanie przy silniku "no name" może drastycznie zmniejszyć jego żywotność bez poprawionego chłodzenia. Wychodzi na to że jedynie manipulacja przełożeniem może przynieść efekt. Ewentualnie może by Cię zainteresował silnik już z gotowym przełożeniem np taki: http://allegro.pl/silnik-...1992712200.html lub mocniejszy; gdyż wtedy dużo łatwiej dobrać przełożenie.
Co do Twojej konstrukcji zaniepokoił mnie mały zasięg, mam nadzieję że to wyłącznie przez brak sterownika oraz "męczenie" silnika zbyt małym przełożeniem.
Z tego co na szybko policzyłem wg. wzoru znalezionego na tym forum, mi przy kole 28" i dla prędkości liczonej 30km/h przełożenie wychodzi w okolicach 12,4. Czy to byłoby najlepsze przełożenie i czy do takiej prędkości liczyć najlepiej czy do większej/mniejszej przy założeniu że byłby silnik 350W?
Nostusek - Sob 07 Sty, 2012
Mały zasięg? 10-11km? na akusiach 10Ah? To ja na 18 mam 12 km
bloodyopel - Sob 07 Sty, 2012
Nostusek napisał/a: | Mały zasięg? 10-11km? na akusiach 10Ah? | no ale jak pisał przy wspomaganiu pedałowaniem. To jakie ja musiałbym mieć aku aby zrobić te 23-25km?
Anonymous - Sob 07 Sty, 2012
Ja na 10Ah jeździłem 60 km (silnik 240W, 48V, prędkość średnia 20 km/h, koła 16 cali, hub w tylnym kole). Bez pedałowania
Nostusek - Nie 08 Sty, 2012
Oj kusisz zeeltom, oj kusisz by sobie składaczka zrobić na małych kółkach Po dorzuceniu nowej baterii do tego zestawu co mam chyba się zabiorę za budowanie nowego na kołach 20 cali
JerzyZ - Nie 08 Sty, 2012
zeeltom napisał/a: | Ja na 10Ah jeździłem 60 km (silnik 240W, 48V, prędkość średnia 20 km/h, koła 16 cali, hub w tylnym kole). Bez pedałowania |
Gdy to przeczytałem, świat wydał mi się piękniejszy. Ale w moich okolicach chyba obowiązują prawa fizyki dwa razy ostrzejsze:(
Anonymous - Nie 08 Sty, 2012
Prawa fizyki obowiązują wszędzie te same. Może w czarnej dziurze są inne. Nie pisał bym tego, gdybym sam nie sprawdził. Do tej pory mam ten rowerek i się go nie pozbędę. Możesz sobie w przybliżeniu przeliczyć. Silnik pobiera 5A przy pełnej mocy. Przy mniejszej w okolicy połowy tego. Załóżmy, że 3A. 10 Ah/3A daje ponad 3 godziny jazdy z szybkością 20 km/h. Da się? Da, bo sam tak jechałem. Żeby było jeszcze ciekawiej, to na zasilaniu były to zwykłe chińskie żele, a nie litowce.
Tylko silnik musi być na wyższe napięcia i mniejszą moc, niż typowe. Jakoś nie widać wiele silników BLDC 48V i 240W i na dodatek w małym, 16 calowym kole.
Nostusek - Nie 08 Sty, 2012
Aaa widzisz - i już się wygadałeś Wysokie napięcie = niższy prąd przy tej samej mocy użytkowej = łagodniejsze zużywanie energii z akumulatora = większy zasięg... To tak jakbym teraz u siebie wsadził 4 akusie żelowe 10Ah spiął je w szereg, dał na całość kontroler na 48V i bym pogonił duuuużo więcej przewoltowywując silnik...
|
|
|