To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Silniki BLDC - Silnik 1000W + sterownik co to warte?

rychuxxl - Pon 16 Sty, 2012
Temat postu: Silnik 1000W + sterownik co to warte?
witam
czy taki silnik+sterownik są coś warte?
chce tym napędzać pojazd 2 kołowy o masie 60-70kg (z kierowcą 150kg), prędkość max jak sie uda 40-50km/h będe zadowolony zasięg to jeszcze zależy jakie akumulatory wstawię więcej informacji o pojeździe już wkrótce ale będzie to coś czego świat jeszcze nie widział ;)
Tylko właśnie nie wiem czy taki silnik jest coś wart czy to tylko zabawka i lepiej dołożyć więcej pieniążków i kupić coś lepszego.

rs232 - Pon 16 Sty, 2012
Temat postu: Re: Silnik 1000W + sterownik co to warte?
rychuxxl napisał/a:
Udzielamy gwarancji na okres 12-miesięcy lub na 1000 godzin pracy silnik na podstawie dowodu zakupu.
!!!! UZNANA JAKOŚĆ !!!


To chyba mówi samo za siebie :twisted: opis aukcji

rychuxxl - Pon 16 Sty, 2012

gps jak kupilem tez mial rok gwarancji a po tygodniu musialem go oddac do naprawy ;)
ale mam rozumiec ze na początek zabawy z ev warto?

Anonymous - Pon 16 Sty, 2012

Nie jest tragicznie, można się pobawić ;)
rychuxxl - Pon 16 Sty, 2012

Wlasnie dzis czytalem o Pana quadziku z silnikiem chyba podobnej klasy przynajmniej tak z wygladu moge przypuszczac ile ten quad wazy? Jaki jest tego zasieg i predkosc bo chyba ostatecznych danych w opisie Pan nie umiescil no chyba ze przegapilem ;)
Nostusek - Pon 16 Sty, 2012

Mam podobnej klasy silnik tylko 250W 24V w swoim rowerku i powiem szczerze że od wrzesnia przeganiałem już na tym blisko 700 kilometrów i nadal nie widać żeby coś się w nim psuło.... Po drugie - ciekawe jak sprzedawca udowodni Ci że silnik ma więcej niż 1000 motogodzin pracy... A 1000 motogodzin pracy to jest około 6 tygodni pracy non-stop. Chyba to całkiem sporo licząc że jedna jazda trwa ok 2 h max to masz 500 jazd - jeżeli przy jednej jeździe zrobisz np. 50 km - co da średnią prędkość ok 25km/h to policz sobie ile to kilometrów... 50 x 500 = 25000 km.... To chyba dużo żeby się zwróciło i pozwoliło z oszczędności związanych z kupowaniem paliwa do samochodu kupić drugi silnik i akumulatory.
Licząc dalej na tym dystansie przyjmując że Twoje autko spali 8l/100 km to zużyjesz 2000 litrów paliwa x 5,5 zł/litr da ci kwote 11 000 zł... Ile razy zwróci ci się ten silnik na tym dystansie? Chyba przekonałem Cię teraz? Idąc dalej w ekonomię - niech 1 kWh kosztuje 0,55zł - na jedną jazdę zużyjesz ok. 2 kWh( to duża bateria) to daje Ci 1,1 zł/50 km co w obliczeniu daje 2,2 zł/100 km daje ci to 550 zł za prąd na tym dystansie więc 11 000 zł za benzynę minus 550 zł za prąd da ci oszczędność 10 450 zł i licząc że w tym czasie wydasz na zbudowanie trwałego roweru ok 3 - 3,5 tyś zł( to bardzo dużo jak na rower) daje Ci oszczędności 7450 - 6950 zł na dystansie 25000 km.... Teraz licząc że ten silnik kosztuje 320 zł to z oszczędności kupisz sobie 21 takich zestawów liczac przy najmniejszej oszczędności... Opłaca się? Zauważ że nie policzyłem opłat związanych z utrzymaniem auta typu OC, oleje, płyny klocki, przeglądy i naprawy.... Więc oszczędności rosną znów!

Policzę Ci dalej - samochodem koszt kilometra da Ci ok. 0,44 zł, rowerem elektrycznym 0,02 zł/km... Jeżeli chcesz wydać na rower 3 tyś zł to policz sobie ile zyskasz i jak szybko ci się zwróci... Rower zwróci ci się już po 1240 kilometrach co da Ci mniej więcej 45h i 36 minut jazdy rowerkiem :) Czyli daleko ci jeszcze do wspomnianych 1000 motogodzin... To takie proste :D

Chyba teraz jesteś definitywnie przekonany?

Anonymous - Pon 16 Sty, 2012

rychuxxl napisał/a:
Wlasnie dzis czytalem o Pana quadziku z silnikiem chyba podobnej klasy przynajmniej tak z wygladu moge przypuszczac ile ten quad wazy? Jaki jest tego zasieg i predkosc bo chyba ostatecznych danych w opisie Pan nie umiescil no chyba ze przegapilem ;)

Podawałem, gdzieś tam jest ;)
Nie ważyłem quada, ale lekki nie jest :D
Zasięg na nowych akumulatorach, przy pełnej prędkości do 40 km/h wynosił około 12 km. Akumulatory żelowe HAZE 12V 12Ah. Silnik przewoltowany z 36 do 48V, musiałem założyć dodatkowy wiatraczek, bo się grzał.

PS. na forum jesteśmy wszyscy na TY ;)

rychuxxl - Pon 16 Sty, 2012

Koszty to ja juz dawno sobie policzylem i wliczajac nawet wymiane akumulatorow uwzgledniajac to ze na 2kolach jezdzi sie max 6miesiecy to ze dzieinnie robie 40km a km kosztuje mnie 0,35gr samochodem wychodzi ze po jednym sezonie mi sie ta maszyna zwroci :)
12km zasiegu przy 12Ah to brzmi dobrze na poczateg zwlaszcza do testow bede uzywal identycznych akumulatorow (mam kilka uzywek za darmo). W takim razie jutro zamawiam zestaw a jak przyjdzie zaczne prezentacje mojego projektu :) a i nie bedzie to rower

Nostusek - Pon 16 Sty, 2012

rychuxxl napisał/a:
Koszty to ja juz dawno sobie policzylem


Widać ja policzyłem ci to raz jeszcze :) Ja bym się nie zastanawiał.. Mój rowerek własnie się zaczyna zwracać przeliczając to na paliwo do autka które musiałbym zużyć na jazde... Wolę EV... Wkażdym razie bardziej eko. Gdyby mieć prąd do ładowania rowerka z solarów to bym jeszcze zarabiał na tym :P

Dlatego ja inwestuję w rowerek teraz to co zaoszczędziłem...

Jarek-LT - Wto 17 Sty, 2012

Ja od tego sprzedawcy mam podobny silnik 450W i spisuje się na razie bez awaryjnie.
Jest przewoltowany x 2 i ciągle żyje - nie było z nim kłopotów, to bateria któregoś razu padła chyba od przegrzania.....

Silniczki relatywnie tanie i swoją moc mają więc na początek zabawy EV na dzisiejszy dzień tańszej opcji i tak przyzwoitej nie ma. :wink:

Odradzam natomiast sterowniki '' UNIWERSALNE'' u tego sprzedawcy tej firmy, jeden podziałał troszeczkę aż się ''skończył''.

LUXTECH
www.luxtech.com.pl

rychuxxl - Wto 17 Sty, 2012

Jarek-LT dzieki za informacje wlasnie takiej potrzebowalem :)
a ten sterownik który jest w zestawie to jest wlasnie ten uniwersalny czy ten moze byc?

Jarek-LT - Wto 17 Sty, 2012

Mi on padł, miałem problemy, odcięcia prądu po każdej jeżdzie coraz szybsze, aż w ogóle mój poziom nie chciał ruszyć. Zakupiłem drugi wyłącznie pod moc przewoltowanego silnika i wszystko wróciło do normalności. Stare powiedzenie mówi, że jak uniwersal to praktycznie nie wiadomo do czego. Ja się na nim ''przejechałem'' - ty nie musisz.
Poza tym jak taki jest w zestawie to nie masz wyboru, w razie czego wymiana w ramach reklamacji.
Ja poprostu kupiłem drugi, nie miałem czasu i ochoty na zrealizowanie reklamacji.
Ale przypomniałeś mi i odeślę im ten uszkodzony.

Nostusek - Wto 17 Sty, 2012

Ja wyznaję zasadę - jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego... Jak kupować to dedykowane. U mnie jeździ 250W 24V na sterowniku 350W 24V ze zmnienionymi przezemnie tranzystorami i działa fantastycznie. Proszę nie pytać co tam wsadziłem - nie pamiętam już...
Mibars - Czw 19 Sty, 2012

Pytanko mam: Jak te silniki znoszą krótkotrwałe przeciążenia? Mam na myśli przykładowo moc możliwą do wyduszenia w ciągu pięciu sekund. Realne jest osiągnięcie np. 5kW? Oczywiście mając odpowiedni "kontroler", czy tam podłączając na krótko do zasilania :)

Jak tego typu silniki sprawdzają się w roli generatora?

Jarek-LT - Czw 19 Sty, 2012

Na to pytanie chyba nikt jeszcze Ci nie odpowie, ale czekamy na twoje wywody 5-cio sekundowe, ile te silniki potrafią wytrzymać ??? :lol:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group