To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Silniki BLDC - Wszystko o silnikach elektrycznych

maniakev2 - Czw 15 Mar, 2012

Tutaj jeden zfrustrowany klient "porządnej" firmy.
Jariko - Czw 26 Kwi, 2012

trzy grosze o fajnym silniczku Dynamotor. Robi to firma Sanyo np dla Gianta. Rowery z tymi silniczkami można kupić już za 5000 zł :) Kupiłem taki silniczek na Allegro, mały lekki bez szczotkowy ale z plastikową przekładnią. Trochę z niego wyciskałem coś koło 700W w porywach. Rowerek szedł pięknie do 40km/h z moją małą pomocą. Ale po 3000 tysiącach zajrzałem do środka i koszmar, przekładnia na wykończeniu. Koszt kompletu kółek to pewnie z 10$ w produkcji, bo to wypraski bardzo dokładnie wykonane. Ale nie do zdobycia silnik jednorazowy za 250$ w USA. Nie pozostaje mi nic innego jak dorobienie nowych kół bo konstrukcja jest super wykonana , silniczek lekki i mały. Wygląda prawie jak prądnica w piaście. Koła chcę teraz zrobić częściowo ze stali i brązu.
Nostusek - Śro 02 Maj, 2012

Zrób ze stali... Przesmaruj solidnie i będzie wieczne... Jak dobrze umotywujesz ludzi to ci zrobią "zębaciznę" w firmie TMW w Wyszkowie - warunek - dobre rysunki....
Redaktor1966 - Sob 25 Sie, 2012

Ktoś na forum poruszył temat zastosowania silnika do modeli

Czy gdyby zasilać go nie 18V tylko 12V, załączać i używać wyłącznie powyżej prędkości 15km/h, czyli wyłącznie do wspomagania i tylko na okresy czasowe do kilkunastu minut i nie częściej niż co kilkanaście minut, w rolkowcu, i rolka/rolki na własnych łożyskach, to by wytrzymał/miałoby to sens (jest mały, lekki, więc chyba mniej pobiera prądu(?) i łatwiej go upakować)?

http://www.magmapolska.pl/page3.html
Na samym dole jest silnik do modeli (tylko ma chyba za cienką ośkę?):
- 18V
- 206,80W

Redaktor1966 - Pon 01 Kwi, 2013

Trzecia generacja napędów typu BLDC, ze sterownikiem wewnątrz silnika

Podstawowe parametry:
1.
Moc od 250W do 1kW przy zasilaniu od 24V do 48V
2.
Bez-szczotkowy i bez-przekładniowy napęd
3.
Moment obrotowy max. > 70Nm (około 30% wzrost możliwości
pokonywania wzniesień)
4.
Równomierne chłodzenie wnętrza silnika poprzez skutecznie
chłodzący wentylator wewnętrzny (60% wzrost skuteczności
chłodzenia)
5.
Wodoszczelna konstrukcja mechaniczno-elektryczna
6.
Programowalny sterownik dla napięć 24V, 36V, 48V, a nawet 60V
7.
Maksymalny prąd ciągły 35A
8.
Podwójny tryb pracy sterownika z wykorzystaniem hallotronów lub
bez
9.
Praca z odzyskiem energii hamowania w opcji z hallotronami
10.
Zmiana kierunku jazdy Przód-Tył
11.
Łatwy montaż tarczy hamulcowej 140mm albo 160mm


Brakuje jeszcze jednej - nieuniknionej w przeciągu najbliższych lat - informacji: akumulatory albo/i superkondensatory nowej generacji!

andrzejIskierka - Śro 03 Kwi, 2013

można spróbować we firmie powstałej po byłej fabryce silników SILMA w Sosnowcu bo podobno oferują wszelkiego rodzaju usługi dla ludności. :wink:
oper11 - Sob 14 Cze, 2014

A dlaczego nikt nie wspomniał że w silnikach bezszczotkowych reklamowanych przez sprzedawców rowerów jako "bezobsługowe" i "wieczne" rozsypują się przekładnie planetarne? Właśnie mnie to spotkało kilka dni temu. W japońskim silniku Sanyo Dynamotor na którym przejechałem 19600 km doszło do wyłamania po kilka zębów we wszystkich trzech trybach przekładni. Jak by tego było mało to przestrzeń pod zębami wieńca jest ażurowa co dodatkowo osłabia zębatkę.Te małe otworki do niczego nie służą a są chyba tylko po to żeby się wcześniej rozleciało.Zębatki są z czarnego plastiku więc na pewno nie z teflonu który jest biały i jest b.mocny i nie wymaga smarowania.Na innym forum ktoś napisał że w chińskim silniku Bafong zęby mu się wyłamały już po 5 tyś km. Zamieścił też zdjęcie tej przekładni. Ja tryby dałem koledze który ma znajomego frezera i na razie czekam na dorobienie. Ale ponieważ czekam już dość długo to gdyby ktoś z forumowiczów wiedział gdzie takie tryby dostać ewentualnie cały silnik to będę wdzięczny za informację.Nie zdążyłem zrobić zdjęć ale tryby mają podwójne wieńce: większy i mniejszy.Zęby poleciały w tych mniejszych.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group