To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Napęd z silnikiem w kole - szprychy do roweru elektrycznego
Anonymous - Wto 17 Kwi, 2012
Ponieważ nie zdążyłem znaleźć odpowiednich szprych - dałem do zaplecenia jeszcze raz to samo (bo jeżdzić trzeba) czyli Sapim 1,95mm (?) i zaplecione wygląda tak:
Dzięki Panowie za opinie i porady. Temat ciągle otwarty.
Pójdę najprawdopodobniej w stronę podpowiedzi Tofta, czyli szprychy Junak i rozwiercanie kapsli., albo spróbuj ejeszcze dt III. Junak ma 190mm - 192mm? Wydaje mi sie, że 130mm.
Toft jak po rozwierceniu zabezpieczyć podkładką? Masz tu doswiadczenie?
toft - Wto 17 Kwi, 2012
Ja rozwiercałem akurat niekapslowaną więc poprostu powiększyłem otwór i zakładałem szprychy junakowe.
Podkładki widziałem gdzieś w tym wątku... Kolega zaadaptował obręcz z motoru...:)
http://www.endless-sphere...36375&start=150
Anonymous - Śro 18 Kwi, 2012
Ja rozwiercałem obręcz i gość, który zaplatał koło dał podkładki. W temacie o przeróbce Tolka.
Robsonik20 - Pią 04 Sty, 2013
Czy ktoś odnalazł antidotum na łamiące się szprycy? Coraz poważniej myślę nad rozwieraniem obręczy pod szprychy motocyklowe, poszaleć nie można
Anonymous - Pią 04 Sty, 2013
Taaa Sprawa prosta... alu felgi i... napęd ... śmigłowy-taki jak w motolotni
Robsonik20 - Pią 04 Sty, 2013
Pytam poważnie:)
Anonymous - Pią 04 Sty, 2013
Jeździłem na standardowych, łamały sie,
Po 2gim komplecie zamówiłem szprychy jak do WSK. Dałem do rozwiercenia rawke i przejechałem już 1100km. Nie dość , że nie strzelają, to silnik przestał wydawać dziwne dźwieki. Rower UWAGA inaczej skreca, jest duzo bardziej stabilny i przewidywalny.
Polecam z całego serca ten zabieg.
Robsonik20 - Pią 04 Sty, 2013
Jaka masz obręcz i silnik? Chodzi mi o model i wielkość. Ile za wszystko zapłaciłeś?
Anonymous - Pią 04 Sty, 2013
28" stożkowa, nazwy nie pamietam, pod vbraka (110zł), szprychy z przesyłka ok 53 zł, zaplatanie, rozwiercanie możesz sma, mozesz w funkcie - średnio z 70zł
Silnik Goldenmotor 750W 36V
Załuje, ze od razu nie załozyłem szprych moto. Przepaść w użytkowaniu (fote starych szprych i silnika masz powyzej)
Robsonik20 - Pią 04 Sty, 2013
Daj fotki w linkach bo nic nie widać. Jakiej grubości masz szprychy?
Daj adres serwisu który Ci to robił.
toft - Pią 04 Sty, 2013
Ja tylko może dodam iż nadal żadnej zerwanej szprychy junakowej... Pozdrowienia dla kolegi Pawiel ktory to mnie poinstruował co do tych szprych:) Aha zaliczyłem jakiś czas temu małego dropa z obciązeniem ćwierć tony sumarycznie:) był to skok z 30 cm może ale jednak:) Koło jest trochę krzywę ale tak jest od początku... Ewentulne wady to lekko większy ciezar oraz to że w tych serwisach gdzie bywałem od razu nawstępie albo nie chcą czegoś takiego zaplatać centować albo liczą sobie extra za to... Np ( centrowanie normalnego koła 30 zl - mojego już min 50 zl...)
Robsonik20 - Sob 05 Sty, 2013
Jakiej grubości masz szprychy? Rozwiercaliście kapslowaną obręcz? Dawaliście jakieś podkładki? Czy daje się taką samą długość jak szprychę rowerową? Macie adres serwisu który się tego podejmie razem z rozwiercaniem? Powiem wam, że na Lubelszczyźnie każdy robi wielkie oczy jak zobaczy silnik elektryczny
Anonymous - Sob 05 Sty, 2013
Ja jeżdże na Crystalyte 408 z przodu, i regularnie co 3-4 miesiące wymieniam pojedyńcze szprychy - urywają się od strony silnika. Szprychy, których używam pochodzą od dystrybutora Ekonapędów.
Anonymous - Sob 05 Sty, 2013
Robsonik20 napisał/a: | Powiem wam, że na Lubelszczyźnie każdy robi wielkie oczy jak zobaczy silnik elektryczny |
A to nie używają tam pralek automatycznych, albo suszarki do włosów?
W mojej okolicy akurat pełno Melexów jeździ, więc zwykłe pojazdy EV nikogo nie "podniecają"...
Jak widzę ile jest problemów z tymi silniczkami wplatanymi w koło-min. szprychami- to poważnie zastanawiam się nad alternatywnymi sposobami przeniesienia mocy z silnika BLDC i napęd śmigłowy do bolidu może się okazać antiditum, wbrew opini co niektórych "ekspertów" z tego forum
No w przypadku bike EV, możliwości są mocno ograniczone i jest się zdanym na te kilka monopolistycznych firm XXXEV, które korzystają z mody i sprzedają różne badziewie, które gdzie indziej jest warte połowę tej ceny, byle coś sprzedać i nie splajtować
Więc jak chce się mieć coś oryginalnego, to trzeba sobie zrobić samemu, bo nie ma co liczyć że lobby "spalinochodów" pozwoli na rozwój EV i że rządy zrezygnują z akzyzy na paliwa. Trzeba robić swoje i się nie przejmować, byle inwestycja w EV się szybko zwróciła
Anonymous - Sob 05 Sty, 2013
No to zrób taki napęd.
I nie zanudzaj wszystkich swoimi pomysłami.
Pogadamy, jak na takim napędzie pojeździsz.
"Eksperci" poczekają na twoje wyniki.
|
|
|