To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Inne pojazdy, mechanika pojazdów - Polonez EV-moja koncepcja niskobudżetowego EV

Pir-serwis - Wto 08 Maj, 2012

Jest w Zyrardowie człowiek co ma przerobione CC na wszystkich podzespołach jakie były w wózku łącznie z akumulatorami.Wózek dostał gratis więc przeróbka go tylko kosztowała-czas zużyty na wsadzenie tego.
48V i do 50km/h jechał i 40km zasięgu.
Więc da się!
I ludzie robią.
W zeszłym roku 5tyś chciał za niego.

Zbyszek Kopeć - Wto 08 Maj, 2012

Przelicz te wolty, potem kWh i ich kilogramy, następnie charakterystyki obciążeniowe, o innych danych już nie wspominam.
Da się, ale czy się kalkuluje, toż oczywiste. Na rozruchowych też się da i nawet wyjdzie taniej, szczególnie na mniejszych.
50km/h maksymalnie a może w rzeczywistości tylko z góry, to już pojazd w zasadzie nie jest samochodem.
Jednak każdy ma prawo to sprawdzić, bo za swoją kasę.

Pir-serwis - Śro 09 Maj, 2012

Chciałem tylko powiedzieć,że tam były baterie trakcyjne z wózka,więc w czym rzecz?
Wersja niskobudżetowa była,aku trakcyjne,wiec o co chodzi?
Przecież to Ev a go nie popierasz?
To ja już nic nie rozumię,o co chodzi-bowiem raz piszesz tak raz tak.

Kondziu - Śro 09 Maj, 2012

nadają się nadają tyko powiedz jak to upakujesz przecież one są cholernie wysokie i ciężkie myślę że 200ah 48v będzie wagowo jakieś 450kg .co do kwh to to pobiją wszystkie trojany i inne a to dlatego że wartość pojemności podana jest w C5 a żywotność to ok 1500cykli przy 30% rozładowaniach, oczywiście mowa o nowych bateriach.A kiedyś widzałem charakterystykę takiego ogniwa bodajżę 500ah to powiem wam że dla c5 c4 c3 wartości pojeności się niewiele różniły
Zbyszek Kopeć - Śro 09 Maj, 2012

Energii niewiele, a kilogramów ogromna ilość, do tego charakterystyki np. C1 z ich czasami i cyklami w porównaniu .......................
450 kg akumulatorów, to jest ok. 9kWh/C5 (C1 śladowa ilość, zaś przy C0,5 lub C0,3 to całkowicie .....), a Trojanów mamy tę energię w 180kg i korzystniejsze charakterystyki.

Materiały do sztaplarki jak aku. muszą ważyć, żeby ona się nie przewróciła, bo inaczej trzeba by dawać obciążenia ołowiana lub dużo płyt stalowych jako przeciwwaga (balastowa).

Czyli się nie nadają.
Sztaplarka ma powoli jeździć po magazynie, a auto musi jeździć jak samochód, a nie tylko się przetoczyć 2 km z górki.

Kondziu: Zrób takie i pojeździj po ulicach, tylko nie oznaczaj jako EV, bo by to był ...........

Ołukasz - Śro 09 Maj, 2012

Kondziu napisał/a:
nadają się nadają tyko powiedz jak to upakujesz przecież one są cholernie wysokie i ciężkie myślę że 200ah 48v będzie wagowo jakieś 450kg .co do kwh to to pobiją wszystkie trojany i inne a to dlatego że wartość pojemności podana jest w C5 a żywotność to ok 1500cykli przy 30% rozładowaniach, oczywiście mowa o nowych bateriach.A kiedyś widzałem charakterystykę takiego ogniwa bodajżę 500ah to powiem wam że dla c5 c4 c3 wartości pojeności się niewiele różniły


Właśnie w tym rzecz:D ja chcę kupić skode pickup robie mocowanie na pace myślę nad wycięciem kawałka podłogi i wspawanie skrzyni po to aby obniżyć środek ciężkości. Więc z miejscem nie ma problemu. Waga baterii to max 600kg chcę użyć baterii 80V

Zbyszek Kopeć napisał/a:
Na moich stronach nigdzie nie pisałem, żeby takie aku. się nadawały do auta, czyli aku. ze sztaplarki się nie nadają.
Jednak jak ktoś ma kasę na wyważanie otwartych drzwi, to ................. .


Czy Pan i Pana strony są niekwestionowaną wyrocznią mówiącą o tym jak należy budować EV ? Rozumiem, że ma Pan doświadczenie w tej kwestii ale bez przesady.
Żeby akumulatory trakcyjne nie nadawały się do napędu pojazdów elektrycznych ?

Prawdą jest, że akumulatory są masywne ale spowodowane jest to między innymi tym że pracują przy dużych prądach płyty muszą wytrzymywać duże siły (które są proporcjonalne do kwadratu prądu) Waga tych akumulatorów jest na pewno ogromną zaletą dla konstruktorów wózków widłowych, stosunek ceny aku do pojemności jest najniższy, a jeżeli pomysł okaże się lipą aku zawsze mogę oddać i zbierać kase na coś lepszego.

Trojany mają 1,5 raza większą pojemność z kilograma niż aku z wózków. Zobaczymy jak bardzo przełoży się to na zasięg.

Czy ktoś może używa tego kalkulatora ?http://www.samochodyelektryczne.org/kalkulatory/kalkulator_zasiegu_pojazdu_elektrycznego.htm

Zbyszek Kopeć - Śro 09 Maj, 2012

Przepraszam, że śmiałem coś radzić. Każdy ma prawo liczyć po swojemu parametry i wyrzucać swoje pieniądze, dlaczego tylko ja miałbym wydawać ogromną kasę na eksperymenty skoro inni chcą je powtarzać.
Tu akurat matematyka i fizyka jest jedna, a dane techniczne i charakterystyki są nadal podobne, a zawsze jest nadzieja, że może zdarzą się lepsze sztuki i przypadkiem lżejsze kilka razy niż powinny być.

Ołukasz - Śro 09 Maj, 2012

Ten ostatni post brzmiał jak niepodważalny osąd a nie rada.
Pir-serwis - Śro 09 Maj, 2012

Są różne wózki.
Nie mam zdjęć tego CC bo juz skasowałem.
Baterie ważyły moze ze 200kg tam bo były stosunkowo nieduże i mało miejsca zajmowały.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group