To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Konstrukcje własne - poziomka z rolką
Anonymous - Czw 21 Cze, 2012
koncki napisał/a: | Podłączyłem sobie dzisiaj silnik pod jeden akumulator i wyszło mi, że rower przyjemnie przyspiesza i osiąga prędkość ok. 25 km/h z pedałowaniem. Stąd wniosek, że dobrze byłoby przełączać pakiety na połączenie szeregowe i równoległe. I tu mam pytanie - czy takie przełączanie nie zaszkodzi akumulatorom (litowo - polimerowym)? Wyszłaby wtedy konfiguracja 4s2p. Od razu zastrzegam, że nie chcę za bardzo kupować jakiegoś regulatora, bo ten zestaw traktuję jako tymczasowy. |
Bezględnie kup nawet najprostszy regulator za 50zł. Inaczej tym pomysłem zniszczysz sobie aku. Niestety zabawa szereg - równolegle bez zabezpieczenia przed zbyt dużym spadkiem napięcia jednego z pakietiu zniszczy obydwa.
Baterie LiFePO4 są bardzo wrażliwe na całkowite rozładowania, niszcząc je bezpowrotnie.
koncki - Pią 22 Cze, 2012
Dzięki za ostrzeżenie. Mój główny opór przed regulatorem wynika z tego, że nie chcę mieć dodatkowej manetki. Najlepiej gdyby regulator obsługiwał silnik wyłącznie w trybie PAS. Co do rozładowania aku, to cały czas kontroluję napięcie podczas jazdy. I chętnie założyłbym sobie jeszcze odcięcie na aku przy spadku napięcia poniżej 3v na ogniwo. A póki co nie jeżdżę, więc aku nic się nie stanie .
koncki - Sob 21 Lip, 2012
mmoto napisał/a: | I jak te akumulatorki? Dają radę? |
Akumulatorki dają radę Nawet nie wiem jaki mam na nich zasięg, bo z braku czasu trudno mi je wyładować do końca. Na pewno jest to więcej niż 20 km, oczywiście z pedałowaniem. Niedługo skończy mi się urlop, to pojadę rowerem kilka razy do pracy - prawie 30 km i będę mógł więcej powiedzieć o zasięgu itp.
|
|
|