To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Silniki BLDC - Trotter BLDC 36V 500W

rymi - Sob 02 Cze, 2012
Temat postu: Trotter BLDC 36V 500W
Nabyłem na Allegro zestaw Trotter BLDC 36V 500W za ~900zł wyprodukowany przez Changzhou City Tongde Electric Appliance Equipment Co. Ltd.


Jakość wykonania - wyjątkowo "chińska"

W aukcjach nie podają ważnej informacji [tak jak robi to jeden sklep internetowy], że "koło z silnikiem jest wstępnie (fabrycznie) zaplecione i zaleca się dokonać dokręcenia szprych oraz centrowania".

Powiem szczerze, że oni chyba w ogóle ich nie centrują ;-) Moje koło po założeniu biło straszliwie na boki oraz góra/dół


Trafiło mi się jeszcze, że jeden bolec z pięciu ze złączki od hallotronów silnika nie był dociśniety, bo przewód był źle zalutowany [bardzo dużo cyny] i po prostu nie mieścił się we wtyczce [dobrzę, że jak zobaczyłem tą chińszczyznę to postanowiłem dokładnie wszystko sprawdzić ;-) ].


Ma system wspomagania pedałowania PAS, ale okazało się, że silnik działa bez zamontowania czujnika [bardzo mnie to cieszy, bo nie potrzebuję tej funkcjonalności].



Sprzedający od razu podał, że nie ma ładowarki choć na zdjęciach widać takową.

Teraz drugi sprzedający te zestawy [stan na maj 2012, bo jak kupowałem w kwietniu to ten zestaw był tylko u jednego sprzedającego] zapytany o ładowarkę widoczną na zdjęciu [też sprzedaje te zestawy bez ładowarek o czym informuje w aukcji] sprzedał mi ją za 80zł. Jak się okazało ładowarka jest dokładnie tej firmy co zestaw [ciekawe czemu obaj sprzedający nie dokładają tych ładowarek od razu].

tomasz_kombi - Nie 03 Cze, 2012

rymi napisał/a:
ciekawe czemu obaj sprzedający nie dokładają tych ładowarek od razu

1) bo nie chcą narzucać kupującemu konkretnego typu ładowarki a tym samym rodzaju baterii (do LiIon potrzebna jest przecież inna niż do "żelków")
2) bo jak zestaw kosztuje te 80zł taniej to lepiej wygląda na allegro ;)

PS. Jak zapewne zauważyłeś, sklep który podaje informację o konieczności centrowania kół - nie pokazuje na zdjęciach ładowarki aby nie wprowadzać kupującego w błąd.

tas - Nie 03 Cze, 2012

Kto pracuje w handlu to wie, że:
Ładowarka ujęta z zestawu, ale koszt zestawu pozostał taki sam, a ładowarka sprzedawana osobno to dodatkowy przychód.
Pieniądz rodzi pieniądz.

rymi - Nie 03 Cze, 2012

I wtedy nie dziwiło by mnie to wcale, ale obaj sprzedający nie sprzedają ich od razu osobno. To ja musiałem ich zapytać o to [i tylko dzięki temu, że podejrzewałem, że to szare pudełko na zdjeciach to ładowarka].


Co do samego zestawu to wyszedł jeszcze jeden element chińszczyzny ;-) Lampka ze wskaźnikiem poziomu naładowania akumulatora ma dwa mocowania - okazało się, że jedno jest bezużyteczne [nie udał się wtrysk plastiku do formy na wtryskarce].

rymi - Pią 27 Lip, 2012

Wróciłem z urlopu - przerzutka to chyba tylko leżała koło Shimano, bo przez deszczową pogodę nad morzem [no nie dało się leżeć na plaży to trzeba było jeździć po szlaku R10 ;-) ] całuteńka już zardzewiała ;-/ Całe szczęście mam oryginalną przerzutkę od roweru to chyba ją przekręce do tego Trotter'a.
rymi - Pią 31 Sie, 2012

Uwaga dla użytkujących w trudnym terenie co oznacza okropne grzanie się sterownika - dziś mi się stopiły (zdeformowały) wszystkie wtyczki przy sterowniku oraz zniszczyła się w tym miejscu oryginalna torba do której wkłada się akumulatory i sam sterownik.

Przez ten wypadek postanowiłem sterownik zamontować na zewnątrz, aby lepiej oddawał ciepło [sterownik wygląda na uszczelniony - ciekawe czy przeżyje jakąś burze czy deszcz ;-) ].

mar56 - Pią 31 Sie, 2012

Te wtyczki stopiły Ci się od gorącego sterownika czy na wskutek złego styku w przewodach wysoko-prądowych,co czasami występuje,jest to istotna informacja.Osobiście sterownik mam na zewnątrz ,ale nigdy nie stwierdziłem u siebie grzania nawet w upały.W czasie deszczu można jeździć, ale jak jest ulewa to bym nie ryzykował.
rymi - Sob 01 Wrz, 2012

Teraz stopiły mi się wszystkie wtyczki oryginalne [od halli, manetki, pedalca i lampki] od gorącego sterownika [ledwo jechałem po łąkach wzdłuż rzeki prawie ciągle na max manetce dodatkowo odpychając się nogami, aby w ogóle poruszać się do przodu]. Po powrocie do domu otworzyłem torbę, aby podpiąć ładowarkę i w miejscu gdzie był sterownik materiałowa klapa torby została - nie otworzyła się. Musiałem ją siłą oderwać [przykleiła się]. Sterownik był wciąż bardzo gorący, bo aż sparzyłem się od niego.

Powodem stopienia się wtyczek mogło być dodatkowo to, że przed samą jazdą obróciłem sterownik o 180 tak, że trzy śruby [pewnie są to w środku przykręcone 3 tranzystory] były dokładnie nad kablami i wtyczkami.

Sam silnik był cieplejszy niż po zwykłej jeździe po asfalcie, ale dało się trzymać dłoń na nim [normalnie jest tylko ciepły].

Wcześniej nadtapiało mi się złącze prądowe od akumulatora ( Link ) od złego styku [był ten sam rodzaj plastiku jak przy pozostałych teraz stopionych wtyczkach] więc wymieniłem je na XT60. Potem wymieniłem 3 złącza prądowe silnika na AMP Power series 75 też z powodu złego styku. Oba rodzaje tych wtyczek teraz przetrwały bez problemu gorąco.


Mam drugi taki sterownik [kupiłem na zapas] więc jeśli mi padnie z gorąca pierwszy to przemontuje i już nie będę jeździł w terenie ;-)

mar56 - Sob 01 Wrz, 2012

Sterownik jak się grzeje nadmiernie ,to wynik zbyt dużego prądu przepływającego przez tranzystory mocy,niekiedy tranzystory mają większy opór przejścia(więcej miliomów) i wtedy duży spadek na wskutek wysokiego prądu zamienia się na ciepło,zamiana na lepsze tranzystory może rozwiązać problem,ale też przyczyna może być gdzie indziej np. słabe chłodzenie.
rymi - Wto 20 Sie, 2013
Temat postu: Re: Trotter BLDC 36V 500W
rymi napisał/a:
Nabyłem na Allegro zestaw Trotter BLDC 36V 500W za ~900zł wyprodukowany przez Changzhou City Tongde Electric Appliance Equipment Co. Ltd.

[...]

Ma system wspomagania pedałowania PAS, ale okazało się, że silnik działa bez zamontowania czujnika [bardzo mnie to cieszy, bo nie potrzebuję tej funkcjonalności].


W lipcu tego roku zamontowałem jednak PAS i od tego momentu jeździłem pedałując [nie używałem w ogóle manetki gazu].

Po przejechaniu 221 km tak naprawdę przestałem posiadać w ogóle rower - w obecnym stanie nie da się go używać. Pedałując do przodu obraca się rozetka z zębami, ale nie napędza koła :-( http://www.youtube.com/watch?v=XLTBH94UKh0 Wciąż działa oczywiście sam silnik elektrycznie, ale te 500W to tak naprawdę tylko na prostą - nie da się tym podjechać tak naprawdę pod żadne wzniesienie.

Dziś po powrocie z wakacji do domu odkręciłem silnik i okazało się, że starł się całkowicie gwint na który były nakręcone zebatki - no ale czego spodziewać się po chińskim badziewiu [korpus silnika to jakies aluminium lub duraluminium, a zębatka "Shimano" jest zrobiona ze stali]


Tak więc po tych doświadczeniach śmiem twierdzić, że wersja silnika na tył to porażka - lepiej wersję na przód i zostawić oryginalny tył, który na pewno jest lepszy niż ta chińszczyzna.

tas - Wto 20 Sie, 2013

Po lekturze ostatniego wpisu, jak i poprzednich wydaje mi się, że to nie budowa silnika okazała się problem, tylko brak konserwacji i przeglądu maszyny. W porę wykryty luz, który w miarę czasu zniszczył gwint - rozwiązałby problem :)

Świadomość posiadanej maszyny (tak, to już maszyna, a nie rower) ustrzegłaby przed tymi dość prostymi problemami :razz:

rymi - Wto 20 Sie, 2013

A ja gdzieś pisałem o luzie? Przy montowaniu PASa wszystkiemu się przy okazji przyglądałem i było wszystko tutaj OK [zresztą wtedy też wymieniłem tylnią oponę, bo rant obręczy Trottera ją przeciał - obręcz ta ma płaskie zakończenie rantu, a oryginalna obręcz od roweru ma rant zaokrąglony]. Gwint został zerwany po prostu przez zastosowanie słabych materiałów.
tas - Wto 20 Sie, 2013

oj, wybacz za tą nadinterpretację :)
Anonymous - Wto 20 Sie, 2013

Mam 500W w tylnym kole i jestem zadowolony. Na Kasprowy nie wjadę, ale praktycznie na wszystkie wiadukty w okolicy podjeżdżam bez problemu a rower i ja razem trochę ważymy (dobrze ponad 150 kg). 500W na rower to całkiem optymalna moc. Jeśli u ciebie jest inaczej, to raczej szukałbym problemu w mechanice, bądź elektryce a nie w zbyt małej mocy silnika.
Dobraku - Wto 20 Sie, 2013

To ja mam ten silnik, pracuje przewoltowany o jakieś 15V, kupiłem go uzywanego. Oczywiście był rozebrany ale wewnątrz wszystko było ok. Po pomalowaniu założyłem go w obręcz 28" i ganiam go prakrtycznie zawsze do spodu.

Jedyne co mu mogę zarzucić to waga. Waży podobnie jak inne silniki trotera 1,5kW. Pozatym uważam że świetny kompromis - cena - jakość

Startuje zawsze na pedałach :) potem kita, wg pomiaru mocy chwilowo wyciągam z niego ok 1600W i naprawdę nie mam z nim problemów a u mnie przejechał 1200km. i wg deklaracji sprzedawcy u niego 900km.

Aha. Nie wiem czy to ma wpłw, ale wielotryb mam swój tzn nie ten co był na silniku.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group